Een cadeautje wat ik voor een vriendin heb gemaakt!
Ik vind dat ze hier altijd leuke hebben!
Op Hobbii staan veel gratis patronen
Ik was dit topic helemaal uit het oog verloren maar wat een leuke dingen is iedereen mee bezig!
Ik heb een tijdje heel weinig gehaakt maar nu de smaak weer te pakken ik heb net een granny square jurkje af maar daar heb ik nog geen foto’s van, en aan het eind van de zomer heb ik deze top gemaakt:
En ik ben nu bezig met een blouse (de relaxagon shirt) en een hexagon cardigan. Ik ben heel blij met hoe de blouse tot nu toe wordt en voor het vest heb ik echt de supermooie en zachte wol gekocht, Lang Yarns Cloud Tweed
Blouse tot nu toe:
En als je de zeshoek vouwt is het dus de helft van de blouse:
Vest tot nu toe:
Oooh wat zien ze er mooi uit! Vind die top echt prachtig geworden, en wat een leuke kleur ook.
Ik heb de relaxagon ook op mijn to-do lijst staan (heb er een paar dagen geleden 5 dingen op gezet zodat ik de komende maanden wel zoet ben met deze nieuwe hobby). Hoe vind je het patroon? Ik ben net begonnen (echt een week geleden of zo) en volgens mij is de relaxagon voor intermediates. Eerst maar eens de andere dingen van mijn lijstje afwerken.
Dankjewel! Ik vind de relaxagon goed te doen en het is een heel prettig en duidelijk geschreven patroon, maar ik denk dat ik 'm wel intermediate zou noemen ja. Je maakt m zo goed als helemaal met een granny stitch dus dat is heel goed te doen, maar je begint met een foundation double crochet en je moet uiteindelijk wel wat losse onderdelen aan elkaar zetten.
Wat staat er nog meer op je lijstje?
Ah ja, dan snap ik inderdaad wel waarom het een intermediate patroon is. Vind 'm zó leuk, ben je van plan om aanfoto’s te posten wanneer die klaar is?
Ik ben bezig met mijn eerste project, een mega-granny square deken. Dit is hoe die er nu uitziet, hij is 40x40cm en ik wil hem graag 160x160cm hebben. Ik heb het idee dat ik iets te groots ben begonnen
maar ik heb ook wat andere dingen die ik wil proberen om af te wisselen, namelijk deze sweater https://www.youtube.com/watch?v=eD2GfS-N76M, een beanie, en alles van de onderstaande foto vind ik geweldig. Die laatste zag ik op instagram dus dat duurt nog wel even voordat ik zoiets kan proberen - soortgelijk patroon vinden en de skills hebben
Jullie zijn echt haakfluencers, echt mooi allemaal!
Mijn niveau is meer dat ik me afvraag of je voor haken eigenlijk een haak nodig hebt maar ooit wil ik zo’n deken van granny squares maken.
Is haken leuker dan breien?
Ik vind haken zeker leuker dan breien, veel makkelijker. Je leert het heel snel en bv een foutje uithalen is zo gedaan.
Ik vind breien leuker! Het ligt er denk ik ook aan wat je graag wil maken. Over het algemeen zijn er voor breien meer kledingpatronen dan voor haken (en vind ik gebreide kleding persoonlijk mooiere steken hebben), maar voor haken heb je weer veel meer keuze in bijvoorbeeld dekentjes en knuffels. Alleen had ik op een gegeven moment een triljoen dekens en nog veel meer knuffels in de kast liggen, dus toen ben ik overgestapt naar breien.
Dat relaxagonshirt doet me denken aan dit patroon dat op mijn wensenlijstje staat:
Vind deze zo gaaf maar heb gelezen dat het best een groot project is omdat het garen nogal dun is.
Maar goed ben nu ook met 3 projecten tegelijk bezig dus die eerst maar eens afmaken
Ik ben bezig met een kleed maken van granny squares maar ik heb dit als beginner echt volledig onderschat haha. Ik had eerst bedacht dat ik er 10x10 wilde maken, maar ik heb nu 21 squares gemaakt en raak m’n motivatie nu al kwijt hahaha. Hij is wel echt leuk, ik maak dit patroon, maar dan de witte rand met een donkergrijze kleur.
Ja ik zal hier wel even komen posten als ik 'm af heb! Denk dat ik er nog wel een poosje mee bezig ben haha
En heel tof je deken, mooie kleuren ook Vind de trui uit die video ook heel leuk!
@Briseis oh wat een tof patroon! Denk dat die ook op mijn lijstje gaat
@Pastiche ik vind haken zelf leuker, vooral omdat je er naar mijn idee iets makkelijker mee kan freestylen dan met breien, maar misschien ben ik gewoon niet goed genoeg in breien :’)
@Insouciance motivatie kwijtraken voor granny squares klinkt heeel herkenbaar. Ik vind het altijd fijn om af en toe een tijdje hele squares in één keer te maken en er dan af en toe meerdere synchroon te maken, dus eerst een aantal keer de eerste kleur, dan bij allemaal de tweede etc. Dan voelt tenminste het nog een klein beetje afwisselend haha
Oh ja dit is bij mij ook een project wat in de kast ligt. Heb nu genoeg voor formaat poppendeken denk ik. Zo tijdrovend helaas.
Ben bezig met een granny hexagon vestje, wil alleen eigenlijk nog een capuchon eraan maar ben bang dat ik dat eerder had moeten beslissen… iemand advies?
Nee sorry geen advies, wel leuke kleuren!
Dat vind ik juist bij breien! Dan kan je gewoon 1 steek naar beneden uithalen en repareren, bij haken moet je wat aanmodderen of het helemaal uithalen
Heel cute!! Ik denk dat je hier prima nog een capuchon aan kan maken! Zou het dan denk ik ongeveer zoals in deze video doen, dus gewoon een rechthoek aan de achterkant aanzetten en dan de punten naar binnen vouwen
Oh Thanks! Hier kan ik zeker wat mee