Omatopic #2

Oef dat gaat broeien :joy:

1 like

Ook met 100% katoen? :cry: Maar uiteindelijk hij gaat naar mijn vriend toe die in een koud land woont dus hopelijk vindt hij broeien wel oké :joy:

Euh ik weet niet. Met Hobbii katoen zou ik het sws niet aanraden :sweat_smile:

1 like

Ik ben nog bezig met de topics meelezen, maar ik wil meedoen! Ik heb gisteren garen gehaald bij Action en mijn moeders haken geleend, om mijn eerste creatie te maken, dit kleine monster:

Naar aanleiding van deze tutorial en de tutorials van Bella Coco (aangeraden door @mijnerzijds :two_hearts:):

Hij zit natuurlijk vol fouten èn ik heb het hoofd (nog) niet dichtgenaaid omdat ik geen wolnaald heb, maar ik vond het echt leuk! Zin om hiermee verder te gaan. :cowboy_hat_face:

25 likes

Ja, goed punt! Ik denk dat dekens de grootste aantrekkingskracht op me hebben haha.

1 like

Wat schattig!

Heb je eigenlijk ook je kwallentattoo inmiddels? 🥹

2 likes

Lekker toch zo’n deken!

2 likes

Ja!! Hij voelt nu al zo fijn aan, als een echte voorwerp - mijn eerste gebruiksvoorwerp van textiel ever gemaakt (oké hij is nog lang niet af maar ik voel me nu al heel voldaan) 🥹

@Kwal zo schattig! Hoelang duurde het jou ongeveer? En die kleur is ook super mooi!

2 likes

Ja 60x60 is ook al een heel groot kussen en bijna een baby deken dus het is al heel wat!

Hahaha dankjewel! Het is best een gedrocht, maar ik moet zeggen dat dit de aaallereerste keer dat ik aan iets begin zonder direct toe te geven aan mijn perfectionisme, dus ik ben er alsnog heel erg trots op! Ik vertrouw erop dat ik met wat oefening vanzelf wel handiger word. :cowboy_hat_face: Ik heb gisteravond een paar uur gepriegeld met de basissteken (ik heb me twee uur lang echt oncapabel gevoeld voordat ik de single crochet doorhad), het kwalletje heb ik vanavond in anderhalf uur gemaakt. Morgen wil ik een boekenlegger maken, erna misschien op zoek naar verschillend garen om ook eens aan een groter project te beginnen. Jouw deken ziet er nu al prachtig uit! :cupid:

7 likes

Het duurde even om contact te krijgen met het bedrijf maar ze hebben me kosteloos nieuw draad opgestuurd dus dat is heel netjes opgelost! :smiley:

5 likes

Het is echt te schattig 🥹 en hoe leuk dat je allerlei nieuwe projecten wil proberen! Ben heel benieuwd hoe je boekenlegger gaat worden! En dankjewel, ik heb nog ongeveer 52 rijen om te gaan dus heb nieuwe garen besteld en ik denk dat ik nog wel een tijdje zoet ben ermee :joy:

Poeh, ik ben me toch met een haakproject bezig en het patroon is zo rot geschreven op sommige stukken. Wel heel veel verschillende soorten steken die ik nog niet kende. Dus dat is wel heel leuk. Maar elke rij totaal anders, kan er ook echt geen serie bij kijken of een boek luisteren :joy:

Ik ben ook elke rij helemaal opgelucht dat ik nog goed uitkom met steken. Stress dit haha

4 likes

Borduur project van mijn partner. :slight_smile:

22 likes

Klinkt of heel slecht geschreven of als gestolen en slecht vertaald.
Wat ben je aan het maken?

Ik denk slecht vertaald.

https://www.stylecraft-yarns.co.uk/crochet-and-knit-along/nl/cosmic

1 like

Wow echt respect voor je als je m af krijgt, wat leest t kut :joy:

1 like

Bloed, zweet en tranen maar ze staan online :heart:

53 likes

Zo lief :smiling_face_with_three_hearts: Heb net het hele topic doorgelezen en je maakt haken met chenille wel heeeel verleidelijk. Ze zien er zo lief en knuffelig uit. Ik heb nu altijd met katoen gehaakt, merk je veel verschil tussen deze materialen?

Ja, allereerst natuurlijk het formaat, ook al bestaat er wel dunner chenille maar alsnog. Ik vind het superchill haken. Dat kleintje op de foto is met katoen en 2.5mm haaknaald, de grijze met een “standaard” chenille en 5mm haaknaald en de grote met meer een blanket garen (wat je veel in de VS ziet) en 6mm. Die laatste vind ik t lekkerst haken. Het nadeel van het normale chenille is dat de magische ring wat rot sluit en t laat ontzettend pluisjes los met het in elkaar zetten. Het dikkere spul gek genoeg niet, het nadeel daarvan is dat t maar bij 1 verkoper te koop is in NL en wat duurder maar als je het zoals ik uit het buitenland koopt dan ben je 6,15 kwijt aan het garen en ze zijn best groot, dus dat valt dan eigenlijk ook wel mee. Zonder kleertjes vind ik ze stiekem nog leuker gek genoeg en dat scheelt weer een bol dus dan heb je al voor 4,10 een beest.

10 likes