Omatopic #2

@Primrosia @Schaakmat Super! Bedankt allebei! Ik vond het een beetje lastig in te schatten maar ik ga het gewoon proberen :hugs: (waarschijnlijk wordt dit zo’n “nailed it” geval)

3 likes

Ohhh deze ga ik straks ook halen. Ik wil zo graag leren borduren, maar alles ziet er zo ingewikkeld uit haha.

4 likes

@stofdoek dit is mijn oefentas. Hier oefen ik steken die ik nooit eerder heb gedaan of moeite mee heb. Het is normaal dat het niet gelijk geweldig eruit ziet. Je wordt van zelf beter, mits je de tijd erin wilt steken

17 likes

Weer wat geleerd als beginner: ik kan mijn bestellingen voor geen meter plannen :joy: ben een dekentje voor mijn vriend aan het haken en ik had mezelf een “deadline” opgesteld voor komende vrijdag omdat ik hem dan weer zie.

Had ik twee garen van elke kleur gekocht online, blijken ze elk 25m te zijn (ik keek alleen naar kleur en materiaal) dus moest weer bijbestellen, en elke keer dat ik me realiseerde dat ik wéér moest bestellen was het vrijdagavond en komt mijn pakketje pas woensdag aan :joy: dus ben nu nog trotser op mijn voortgang aangezien ik eigenlijk maar halve weken aan het haken ben, maar dat ding is zeker niet voor vrijdag klaar nu. Hij krijgt ‘m wel voor kerst! En een mooie les dat ik ook naar de andere specs van garen moet kijken.

5 likes

Mijn trui is af!!! Nog een paar draadjes wegwerken, blokken en dan laat ik het eindresultaat zien. Mijn tweede kledingstuk en mijn eerste trui!!

51 likes

Ziet er echt prachtig uit! Die kleuren ook :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Dank je! Ik word ook zo blij van die kleuren. Perfect voor donkere koude dagen.

Ja ben er ook gelijk vrolijk van, voel me helemaal blij voor je haha. Ben heel benieuwd naar je eindresultaatfoto!

4 likes

Heel leuk! Ziet er echt uit als een fijne chilltrui!

3 likes

Metallic draad werkt redelijk mee tegenwoordig als ik het volledig door het oog van de naald haal en dan onderin een knoopje. Dan heb ‘twee’ draden laat maar zeggen.

Of het glitterdraad op een spoeltje. Dat werkt iets fijner
Over het algemeen is het ronduit kut spul

Deze heb ik hier schijnbaar niet gedeeld. Bij deze! Patronen van Magnus en Momentnoell. Ben nu met drie patronen tegelijk bezig🥲

34 likes

Ik heb echt al zó lang niet meer geborduurd. En nu is het weer zo snel donker dus na het werk lukt ook niet :frowning:

1 like

Zoiets gebruiken?

2 likes

Ik heb wel van zo’n klemlampen etc. maar dat werkt toch niet zo goed omdat ik eigenlijk gewoon geheel licht nodig heb vanaf alle kanten :upside_down_face: zeker met dat stomme zwarte doek nog haha. Ben er bijna 2 jaar mee bezig :speak_no_evil:

5 likes

Ik heb een lampje van de ikea, een blauwe, die kun je klippen aan je bed ofzo en die is echt super fel!
Of een hoofd lampje van de Decathlon voor het kamperen

1 like

Ahhh ik bots hier als superbeginner ook tegen aan! Ik heb alleen maar projectjes om te oefenen gedaan tot nu toe (boekenlegger, een paar amigurumi’s, veel onderleggers voor mokken haha) waardoor het niet zoveel uitmaakt welk garen ik gebruik, maar ik wil voor kerst een muts voor mijn vriend haken en ik vind het moeilijk te plannen hoeveel/welk garen ik nodig ga hebben.

2 likes

Staat toch bij het patroon wel erbij?

1 like

Mijn moeder was mijn enabler toen ik de derde keer (afgelopen vrijdag) weer een nieuwe bestelling ging doen - “koop maar gewoon iets meer dan dat je denkt, je gaat het toch wel in de toekomst gebruiken”. Ik las ook iets van dat je je garen voor en na een aantal steken kan wegen en zo uit kan rekenen hoeveel gram je nodig hebt maar ik had helemaal geen zin om na te denken. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten!!

2 likes

Wat een geniaal ding! Ik mis ook een goed verlicht plekje op de bank om te borduren, ik denk dat ik dit ga kopen.

Ik was wat patronen aan het opzoeken en KIJK hoe cool dit dekentje is 🥹 zag ‘m op Reddit voorbij komen voor Halloween

https://www.etsy.com/au/listing/1258268964/haunted-hilltop-horror-house-overlay

En ik vind deze ook zó schattig maar het is totaal mijn stijl niet dus ik denk niet dat ik het zomaar zou dragen, maar ik vind ‘m toch heel leuk dus heb ‘m opgeslagen!

https://www.etsy.com/listing/1414045057/checkered-valentine-crochet-vest-pattern?click_key=a7943fcd606f973eaf4cc9eb0c2ff402c4b8afb6%3A1414045057&click_sum=989bc4f8&ref=shop_home_active_5&crt=1&sts=1

4 likes

Die deken is zo leuk! Ze hebben een vergelijkbare in kerstthema zie ik, ook heel schattig. Zou er bijna voor gaan lerem haken maar heb nog duizend halve borduurprojecten :woman_shrugging:t2:

2 likes