Omatopic #2

Je kunt altijd hier om hulp vragen. Wel leuk dat je juist door zo’n call in korte tijd verschillende steken leert. Met welke steek begint de call?

De eerste is gelijk vrij groot, 8
cirkels van 5 toeren stokjes met een afwerkrand, die je dan als koker vastzet met een bolletjes steek. Ik heb vanavond 1 cirkel/koker af :sweat_smile:

4 likes

Inderdaad groot voor een beginner, maar wel een gaaf patroon zeg!

Zie hier. Wilhelmientje for scale

4 likes

Mijn laatste werkje!

39 likes

Jammer dat ie niet in een 25cm ring past, maar volgende keer beter

35 likes

Ik begon met een hele stapel begin november en ik kan zeggen, er is meer bijgekomen dan afgegaan is haha. Maar heb wel de onderste 6 afgemaakt, die in eerste instantie voor mezelf waren, maar ik ben een softie en ga ze aan m’n oma geven voor haar verjaardag. Ik weet namelijk dat ze er heel blij mee gaat zijn. En voor de rest nog dingen die ik tussendoor nog afgemaakt heb en de oneindige stapel

44 likes

Daar ben je rest van het jaar wel zoet mee

2 likes

Het erge is, dit is alleen de kerststapel… Maar ik vind het niet erg, in ieder geval genoeg keuze om te bedenken waar ik aan wil werken

6 likes

Ik heb ook weer iets af! :smiley:

Paar losse draadjes nog maar ik heb een wikkeltopje gehaakt (instructievideo):

Hij staat mij beter dan de pop, vind ik, maar de pasvorm is niet ideaal (wel leerzaam geweest om te maken daardoor).

En ik heb deze mouwen/bolero/shrug gemaakt (van deze video):

Hij zit echt chill. Lekker warm maar de oksels zijn open dus ik ga ook weer niet zweten, haha. Vind hem leuk combineren met jurkjes.

En nu ben ik bezig met een tas (video):

De kleur is dieper in het echt, meer roestbruin. Kan niet te lang achter elkaar hieraan werken want het garen is heel stug, maar ik vind het wel een chill project.

@Pijnappel ben je nog verdergegaan met die CAL? Eerste dag zag er heel leuk uit!

32 likes

Ik heb nu 5 figuurtjes af:

Ik heb voor voor het eerst dat ik 3D figuurtjes met vulling gemaakt, dus daar ging best wat tijd in zitten haha. Bij de kerstman ook pas het “onzichtbaar” minderen gebruikt (met alleen de voorste lussen). Mocht iemand benieuwd zijn naar de patronen, zie:
https://www.wolplein.nl/blog/2266/kerst-adventcalender-2023-haakpatronen.html

23 likes

Heeft iemand wellicht ervaring met wol verven? Ik heb een witte wollen trui maar wil de kleur graag aanpassen.

Kan iemand deze haken voor mij? Alvast bedankt 🥹

12 likes

Mijn beste vriendin stuurt me steeds haakpatronen die ze denkt dat ik leuk zal vinden sinds ze weet dat ik begonnen ben met haken (om mezelf bezig te houden tijdens een moeilijke periode). Vind het zó lief dat ze die moeite neemt 🥹 ze stuurde ook een granny square vest op die ze heel mooi vond dus ik ga ‘m voor haar verjaardag maken.

16 likes

Was geweldig om te doen maar nooit weer :heart:

24 likes

Wow

1 like

En weer door

22 likes

Tuurlijk! Jij betaalt de wol en vulling?

1 like

Is eeuwige dankbaarheid een geaccepteerde betalingsvorm? 🥹

2 likes

Dat betaalt de rekeningen niet :rage:

1 like