Omatopic #2

Je weet dat ik je veel te streng voor jezelf vindt :stuck_out_tongue_winking_eye: het valt wss echt niemand op. Ik werk draadjes altijd gespleten weg, dan is het dunner

2 likes

Ja ik weet het. Ik probeer om dat niet te zijn maar blijft lastig. Work in progress :rofl:.
Ah dat is een goeie tip! Heb ik nog niet geprobeerd.

2 likes

Na jarenlang geen amigurumi te hebben gedaan probeer ik last minute een hondje te haken als cadeau, wat doe ik mezelf aan :sob:

4 likes

Je kan het!!

1 like

Gelukt 🥹 is een poging tot gelijkenis van hun recent overleden hondje

36 likes

Ik had een streng DK gekocht bij gewoon Jans, maar ben er niet zo blij mee door de pooling, echt jammer. Bij een muts toch ook geen zin in helical knitting, weet ook niet hoe goed het dan wordt eigenlijk omdat het zo’n duidelijk patroon geeft nu.

1 like

Oh dat is wel jammer ja! Hoe heb je dat trouwens gedaan met die wol want ik las dat je er eerst een bolletje van moet maken? Ik heb nog nooit met zulke garen gewerkt.

2 likes

https://youtu.be/WJvp9FAskMw?si=X2J3PX2eEhyY3JSp Kunt het om je knieën houden, maar ik heb een wol
paraplu en wolwinder

2 likes

Zou je een naald groter of kleiner kunnen gaan? Dat verandert sowieso hoe de pooling eruit ziet maar weet niet of het beter wordt.

Nee dat gaat niet echt uitmaken. Heb het maar uitgehaald.

Wat jammer! De kleur is zo mooi, maar ik zou het wrs ook uithalen…

Ja vind dat anders echt niet mooi, wel echt lame, geen idee wat ik er dan nu mee moet

1 like

Dat is inderdaad spijtig. Enige wat ik kan bedenken is combineren met mohair.

2 likes

Ben bang dat dat niet genoeg zou zijn! Maar kwam deze tegen Ravelry: Viima Beanie pattern by Veera Välimäki Probeer dat nu met een draad alpaca silk en een sport garen!

2 likes

Oh dat lekker zacht en warm zijn!

1 like

Zelfs nu op 6 mm gebeurt het nog, maar denk dat het wel minder opvalt zo. Hoop dat de andere wol van haar beter is!

6 likes

Zo is het wel veel minder zichtbaar. Wordt mooi denk ik.

1 like

-weg

Dit project is iets kleiner en korter uitgevallen dan bedoeld :joy: maar vind ‘m wel heel leuk! Ook zonder de ribbing om de hals en armgaten. Denk dat ik de straps iets langer maak en hopelijk zit het dan een stuk lekkerder! Moet ook nog de uiteindes wegwerken.

15 likes

Is het van wol? Dan zou het met blocken wel langer kunnen worden!

1 like

Oooh ja goed idee thanks!! 🥹 het is idd van wol - Heb nog nooit eerder geblockt dus was helemaal vergeten dat ik dat kon doen!

1 like