Omatopic #2

Hopelijk is het in januari af 🫠

19 likes

Wat een werk, maar ook heel mooi!

2 likes

Dankje. Maar het volgende project dat ik ga doen, wil ik absoluut geen split stitches. Al dat wit (eigenlijk ecru, maar boeiend) is die steek

Dat specifieke filmpje ken ik niet, maar bij een knoop vastnaaien is het idd wel een bekende tip dat je een lucifer, tandenstoker of dikke naald ertussen zet, zodat je daarna ruimte hebt voor een steeltje.

Dit is uitleg uit mijn retro handwerkboek (onder kopje ‘doorgenaaide knopen’):

:

2 likes

Zo herkenbaar. Dit patroon is bijna volledig split. Hoe leuk en tof het ook uiteindelijk er uit gaat zien, ik heb nu soms intense haat omdat je voor gevoel niet echt meters maakt.

Mag ik vragen of jij voor de kralen een aparte naald gebruikt? Ik wil al heel lang met kralen aan de slag (ook in huis) maar somehow houd het me tegen

10 likes

Ik gebruik voor kralen de kleinste van deze set

Het is echt een naald voor ants, maar daardoor rijgt het makkelijk. En die naalden zijn loei scherp.

Trouwens vind ik couch stitching een fijne steek om te gebruiken als ik werk met kralen. Ik gebruik ook backstitch steken in dit project. Maar ik heb het gevoel dat ik dan minder controle erop heb.

Extra tip: een needle minder is heerlijk bij couch stichting met kralen. Daarop kun je de draad en naald dat je op dat moment niet gebruikt even rusten

16 uur van mijn leven. @ontherun

53 likes

:heart::heart::heart: had tranen in mn ogen bij het uitpakken. Hij staat bij de rest van mn harry potter spullen :heart::heart::heart:

16 likes

Was het voor secret Santa?

1 like

Ja!

1 like

Supermooi verrassend cadeau van je Santa :heart_eyes:@Schaakmat

2 likes

Prachtig!!!

3 likes

& @Madam-Mikmak

Dankjewel

1 like

Heel mooi 🥹♥️

1 like

Goed gekomen met de muts, blij mee! Vind de poef zo bovenop (hoe noem je dat?) ook echt perfect. Ik heb een muts waarbij het meer om een zaad reservoir lijkt :stuck_out_tongue_winking_eye: Wel alsnog wol besteld zodat ik de muts kan breien die ik eigenlijk wilde maken :stuck_out_tongue_winking_eye:

29 likes

Hij is heel mooi geworden!

Zou ik wat mogen vragen, ik zou ook graag willen leren breien.
Met welke breinaald heb jij deze muts gebreid (merk, maat breinaald)?

Ik gebruikte 6 mm maar het patroon zei 8 mm! Je kan op YouTube even een tutorial voor een muts opzoeken en dan gebruiken wat zij adviseren.

1 like

Kan ik dan het beste een setje breinaalden kopen, zodat ik kan proberen welke maat het fijnst is?
Ik zat te kijken naar Knitpro Zing rondbreinaalden. Weet jij misschien of die fijn zijn?

1 like

Vind die niet super maar het gaat, die overgang van naald maar kabel is niet super. De symphonie zijn fijner maar wel kwetsbaarder, ik brak nog wel eens een naald.

Heb deze op de valreep van 2023 nog af kunnen maken!

38 likes