Heb deze op de valreep van 2023 nog af kunnen maken!
Oké dit was echt een domme keuze van mij geweest had 4 bollen (25g) kasjmier gekregen een paar jaar geleden toen ik wilde leren breien en daar was niks van gekomen. Nu haak ik heel graag en ik besloot om dit patroon te volgen met deze garen:
Het voelt en ziet er al heel mooi uit totdat ik me realiseerde dat ik waarschijnlijk €136 “moet” uitgeven om meer van deze bollen te halen maar het is ZO MOOI en ZO ZACHT
ik denk dat ik ze op maak en dit project even links laat liggen totdat ik ze ergens in de aanbieding zie.
Toch goedkoper dan een kasjmieren truitje in de winkel dus gewoon doen. Girl math!
Nee maar wel echt een leuk idee
Het is ook gewoon flawless girl math want ik krijg er dan niet alleen een kasjmieren trui uit maar ook urenlang/weken/maandenlang plezier om het te maken
Check je als je besteld of het hetzelfde verfbad is? Anders kun je kleurverschil hebben tussen de 4 bollen die je al had en de nieuwe (helaas uit ervaring dit)
Ooh goede tip had ik helemaal niet aan gedacht! Het was denk ik wel 4 of 5 jaar geleden dat ik ze kreeg dus lijkt me dat ze niet uit dezelfde batch komen was het heel duidelijk bij jou?
Bij het breien niet, maar in het uiteindelijke kledingstuk wel. Echt een baan in een iets donkerdere kleur. Recht over de borst ook nog, dus heb het daardoor maar een paar keer gedragen…
Ik heb ook eens gehad dat de bol uit het ene bad meer ral 9001 was en de ander 9010 allebei wit achtig maar toch best een verschil
Ah wat jammer! Kan me voorstellen dat het best storend is als je het eenmaal ziet. Het lijkt me juist heel leuk om je eigen creaties te kunnen/willen dragen!
Maar je kan om het dan te verbloemen de bollen gewoon steeds een paar toeren afwisselen hoor! Dan valt het wat meer weg. Maar is wel goed om op te letten
Oh goed idee! Thanks voor de tips allebei deze beginner kan nog niet goed troubleshooten dus dit is super behulpzaam!
Ja, maar je hebt er een paar uur plezier van en het is goedkoper dan roken
Wol math
Knuffeltje of een mutsje?
@Sedana Ik denk ook meteen aan een knuffel. Of misschien meerdere kleine dingetjes waar ze mee kan spelen (volgens mij postte iemand hier een keer gehaakte groente en fruit), maar weet niet of dat lukt binnen de tijd die je hebt?
Ik heb de afgelopen anderhalve maand heel veel geborduurd voor kerst en ik was daar even klaar mee. Vanmiddag wilde ik eens proberen te haken want ik kwam laatst toevallig hele leuke - en veel te hoog gegrepen - patronen tegen, maar ik wil inmiddels alles uit het raam gooien
Lekker bezig!!
Ik ben zelf stukken slomer met een knuffel maken en dacht zelf gelijk aan een granny square cardigan! Dat werkt best wel snel op en je kan het bv in haar favoriete kleuren maken. Ligt er natuurlijk aan of je een paar uur of een paar dagen hebt. Of een muts, haarband?
Ik vind zoiets heeeeel schattig, zie 't filmpje. Haak zelf niet dus geen idee hoe moeilijk het is maar zoiets wordt voor m’n kind gemaakt door iemand:
Edit - zie nu dat je kort de tijd hebt en dit lijkt me best wat werk haha.
Ooooo zat net wat te googlen voor inspiratie en ik vind dit ook heel schattig!
Harry Styles vest!