Op je andere naald (zonder steken) en dan brei je m gewoon
Breiwerk omdraaien (rechte steek voorkant)
Dan losse lus weer op je linkernaald zetten.
En dan laatste steek weer breien met een rechte steek.
Ik denk dat je met het verschuiven een steek hebt laten vallen en de draad eruit heb getrokken.
Het was gelukkig uit hetzelfde verfbad!
Ik vind dit echt zó aandoenlijk, wil je hier updates van posten?
Potverdorie, even 15cm steken uithalen.
Tussen de twee schouderstukken moest ik steken opnemen voor de neklijn.
Daarna 24cm doorbreien vanaf opgenomen steken.
Ik ga dus stug door opmeten vanaf de neklijn. En vond het wel een gek patroon.
Is het vanaf de opgenomen steken van de schouderstukken gezien 24cm! Zucht……
Ik ben vandaag begonnen met een babydekentje in de basketweave stitch. Alleen valt het me tegen hoeveel wol ik nodig heb. Bijna 1 bol op en nog maar krap 6cm aan deken. Nu is ie denk ik wel wat te lang, 90cm zonder blocken. Het is een dekentje voor in de wagen of wieg dus hoeft niet heel breed te zijn. Zou ik met zo’n 15 cm korter toch wel beter uitkomen? Maar dan moet ik alles uithalen en helemaal opnieuw beginnen. Ook vrij weinig zin in natuurlijk.
Ben wel erg blij met hoe het patroon uitpakt.
Ik zou voor een wiegdeken ongeveer 70x90 aanhouden. Wel handig om goed in te kunnen stoppen. Wellicht kun je een grotere naald pakken dat hij minder compact wordt en soepeler, scheelt ook wat garen😬
Leuke steek wel!
Waarom is grannysquares maken zo’n relaxed werkje maar er een kleed van maken zo vreselijk irritant
Echt he, heb die van mij nooit afgemaakt😂
Je kan ze al hakend aan elkaar haken. Dat is heel makkelijk en scheelt heel veel saai naaiwerk.
Nieuwe trui aan het maken. Vind deze kleurencombo wel heel leuk en ik ben helemaal niet goed in combinaties verzinnen
Wow ziet er heel netjes uit
Oh ja ik heb ook een granny square deken gemaakt! Veel resten wol opgemaakt dus er zitten wat kleurwissels in. Ongeveer 1.85 lang geworden, ligt hier op de voeteneind van mijn bed. De kleuren zijn in het echt nog wat warmer!
Ik ben op het moment bezig met een babydeken (bijna klaar!) En een bedloper voor aan het voeteneind. Als een van beide af is ga ik aan de slag met een deken, bestaande uit allemaal vierkanten (niet perse granny squares, gewoon allerlei verschillende steken). Maar moet van mezelf eerst een ander project afronden hahaha
Ik zou echt heel graag willen kunnen haken, ik vind alles zo leuk wat je kan haken! Maar ik kan het echt niet, tig keer geprobeerd met filmpjes van YouTube of hulp van een vriendin maar het heeft niks geholpen. Denken jullie dat een “echte” cursus zou kunnen helpen zoals deze?
Ik denk eigenlijk dat je misschien iets meer geduld moet hebben en vaker proberen. In het begin is het gewoon geklungel, maar ik weet gewoon zeker dat je het kan.
Ik weet ook niet wat een cursus zou toevoegen, zoals ik zie is deze niet in persoon dus ze kunnen je geen tips geven aan de hand van wat je doet. Niemand verder in je omgeving die kan haken?
Ik ben weer aan het breien geslagen, maar ben bang dat ik wat hulp nodig heb.
Onderstaande vest wil ik graag maken. Het moet met 3,5 circular needles en ik heb de juiste garen. Ik ben nu een gauge, zoals in het voorbeeld staat, aan het maken en met 20 steken moet dat 10 cm breed worden. Maar hoe los ik ook brei, ik kom maar niet verder dan 8 cm. Was net ook in de wolwinkel en zelfs de eigenaresse zei dat het wel erg los is. Ik wil niet nog losser gaan breien, want dan gaat het niet worden zoals op het voorbeeld. Wat is dan het beste om te doen?
70 euro voor een haakcursus? Koekoek! Nee, dat is echt zonde. Begin met 8mm naald en blijf de filmpjes op YouTube herhalen.
Het is ook een kwestie van geduld