Je moet een swatch eerst even wassen en blocken. Je steken gaan dan ontspannen en liggen dan heel anders hoe het nu eruit ziet op je naald.
Oh echt? Had gehoopt dat ik het erna gewoon kon uithalen, want vind het zoân zonde van mân garen haha. Ik ben hier niet geduldig genoeg voor
Zie nu de foto die je toegevoegd hebt. Dat is idd wel een verschil. Vooruit dan maar, dan ga ik nog verder haha
En een wat groter stukje maken⊠Als je steekverhouding (gauge) 20 steken moet zijn dan zet je bijv 26 steken op zodat je in het midden goed kan meten of het klopt.
Ik denk dat een cursus/les/workshop in het echt fijner is.
Ik vond het ook ontzettend moeilijk. Uiteindelijk heeft mijn vriend het zichzelf aangeleerd en heeft hij het aan mij geleerd en vooral niet opgeven, blijven proberen. En 1 steek tegelijk leren, met alleen een vaste steek kan je al een sjaal of een dekentje maken en dat is alleen maar herhaling!
Ja dat doe ik ook wel hoor, de lapjes aan elkaar haken! Vind het alleen echt een gepriegel. En als ik een grannysquare afknoop zit er bij 1 steek altijd een knoopje wat het weer moeilijker maakt om 2 lapjes aan elkaar vast te maken. Of kan dit makkelijker?
Hopelijk heb ik voor het einde van volgende week een cadeau voor mn beste vriendin af, een granny square cardigan. Dacht dat ik granny squares maken wel leuk vond omdat ik een mega granny square deken had gemaakt en dat heel zen vond maar ik vind kleine granny squares (met de kleurwisselingen die mijn vriendin leuk vindt) helemaal niks blijkbaar ben blij als het af is en ik gewoon mn tijd kan nemen om aan mn andere project te werken zonder deadline.
Een project maken wat je zelf mehhh vind ik zo stom, is gelijk het leuke van handwerken af vind ik altijd
Ja precies! Ik vond het in het begin nog wel leuk maar nu moet ik me toch wel een beetje forceren om eraan te werken. Haken zelf vind ik leuk maar mn eigen project is leuker
Kan op veel manieren natuurlijk ik doe het altijd zo: https://youtu.be/VHSlJZMrn6c?si=-c_YLRiJKOJWn1TO
Heb eigenlijk nooit knopen in mijn werk dus geen idee wat je daarmee bedoeltâŠ
Daar ontbreekt het denk ik ook wel een beetje aan, ik ben niet heel geduldig
@Whoopdidoo ik heb een vriendin die het heel goed kan, maar op een of andere manier lukt het me niet op haar manier zeg maar
@Sedana en @Bertha Dank voor de tip, ik ga op zoek naar een cursus/workshop in het echt
Ik denk dat ik gewoon zelf bedacht heb hoe ik de granny squares aan elkaar vast moet maken en daardoor heb ik het mezelf heel moeilijk gemaakt. Op dit filmpje is het in ieder geval een stuk eenvoudiger en veel minder gepriegel, ik ga mijn werk uit elkaar halen en het dan volgens het filmpje doen. Thanks
Je krijgt dan wel een extra toer om je vierkantje heen. Meestal hou ik er al rekening mee in het idee dat ik heb. Hopelijk gaat t een stuk sneller zo in elk geval!
Ik vind het wel ultiem lief dat je vriend zichzelf heeft leren haken om het vervolgens jou te kunnen leren.
Ik heb goed naar jullie geluisterd en me zojuist ingeschreven voor een workshop leren haken!
Zo leuk!! Laat je het weten wanneer je het gedaan hebt, en hoe je het hebt ervaren?
Zal ik zeker doen! Heb er zin in, als er nog plek ik is de eerste avond aankomende dinsdag al
https://basiclodge.nl/product/haakpakket-bolletjes-vest-maat-l-xl/
Ik ga dit denk ik voor mezelf kopen en maken! Iemand wel eens iets van deze website gemaakt?
Nee, maar heb zelf wel goede ervaringen met de haakpatronen voor kleding van the velvet acorn