Ik ben bezig met wat fruit uit een Frans haakboek dat ik al jaren in de kast heb staan met patronen voor een hele speelsupermarkt. Altijd teveel opgezien tegen patronen in een vreemde taal, maar eenmaal bezig valt het reuze mee!

Hoe schattig! En je steken zien er ook zo mooi uit, lijkt me echt heel moeilijk om knuffels etc te haken
Ahww, zo leuk !
Niet genoeg ervaring om daar wat over te zeggen. Maar misschien vind je deze leuk! Vind het zo gaaf wat zij maakt. https://www.instagram.com/embroiderycode?igsh=bGVldGhqeTNiOWV2
Ik vind dit geweldig en vreselijk tegelijkertijd. Zo mooi en knap gemaakt maar ik word er ook een beetje naar van als ik langer kijk
Edit: dit doet me ook een beetje denken aan tuften (?) lijkt me zo leuk om te doen.
Zelf nog niet gemaakt, maar ik zie (of zag) ze regelmatig voorbkomen bij https://www.instagram.com/hetateliervanevav/ die ze maakt deze regelmatig voor haar webshop, dus ik vermoed dat het wel stevig genoeg is. Ze geeft ook workshops, maar dat is waarschijnlijk wat ver. Je kan misschien de achterkant verstevigen, aan de binnenkant, voor de zekerheid?
@Beetle haha snap ik. Als ik er naar kijk dan wil ik het graag aanraken. Ik vind het fascinerend.
@wiewatwaar top!
Hoe was je proeflapje?
Niet goed haha. Met meer steken breien heeft geen zin, want ik heb daarvoor niet genoeg wol en helaas is precies deze discontinued. Dus heb nieuwe moeten bestellen, maar dat heb ik nog niet binnen. Ik ga denk ik maar vingerloze handschoenen maken met de wol die ik over heb.
In de tussentijd maar bezig gegaan met deze sjaal
Ik wil een vestje gaan haken en heb een patroon daarvoor gekocht maar zie nu dat het zo’n 18 bollen wol zijn die ik nodig heb. Kost €3 per bol dus wordt mij een beetje te duur vestje. Nu zag ik deze wol goedkoper, in een andere kleur. Je moet met 3 draden haken, 2 draden rose (kleur 101 zie hieronder) en 1 draad cream, kleur 002. Nu zag ik dat kleur 024 goedkoper is op een andere site. Maar zou die ik nog mooi zijn om met 1 draad cream of beter 3 draden 024? Die rose 101 is best licht en combineert daardoor mooi maar 024 is veel donkerder dus ik twijfel.
Crème erbij lijkt me dan niet zo mooi. Misschien een draadje 029 er dan bij? Wat voor vestje is het?
Nee hè, dacht het ook maar twijfelde. Thanks! Misschien leuk om idd een donkerder draadje er door heen te doen.
Het is de cloud cardigan van petit petite.
Zo’n zin om mijn nieuwe project te starten! Al even bezig met de voorbereidingen, ik denk dat ik vandaag het patroon aanschaf en ga starten. Het wordt de Sweet Shop Blanket van Laura Penrose. Ik heb voor de hoofd kleur Snow White van Filcolana Arwetta gekozen en als contrast kleur ga ik mijn advent kalender van Olivia & Oliver gebruiken waarschijnlijk doe ik er een jaar over voordat hij af is. Zeker omdat ik meerdere andere wips heb (sokken voor mij, sokken voor kind, Sophie Shawl voor mij) maar lijkt mij fijn om grote en kleine projecten te kunnen afwisselen.
Wordt het grootste project tot nu toe!
Ik zag hem ook ja! Ik vind hem erg leuk, maar moet eerst even een ander project afmaken
Mooie kleuren zeg!
Dank je! Ben er ook echt heel blij mee, met een advent was het een verrassing wat het zou worden maar van deze dyer vind ik de meeste collecties die ze maakt erg mooi. Ben gister met het eerste vierkantje begonnen en heb er erg plezier in om elke kleur te zien terwijl ik ze brei
Vanavond de eerste workshop van 2, heb er heel veel zin in!
En en en, hoe was het?!