Update 6000 steken verder.
Nog 21242 steken (69.73%)
Weet iemand wat dit sterretje in het patroon betekent?
2e toer: 3l.(=1e st.) 1st. in dezelfde opening.
1l., *in de volgende opening tussen 2st. in haak je een cluster
Meestal herhaal je wat er tussen sterretjes staat. Staat er in de volgende zinnen nog meer?
Wauw goed bezig hoor!!
Ja er staat nog meer. Wist niet dat dat van belang was. Hier de volledige tekst.
1l., in de volgende opening tussen 2st. in haak je een
cluster van 2st., 1l. Herh. - nog 10x. Sluit met 1hv. in de
bovenste l. Haak nog 1hv. tussen het 1e en 2e cluster, wissel
met deze hv. naar kl. 110.
kl. 110
Oh ik denk dat het kwartje nu valt haha
Ja sterretjes doen het in de forum posts niet lekker, maar idd dat wat tussen sterretjes staat 10x herhalen. Moest er zelf ook aan wennen haha!
Oh ja ik zie het! Maar snap nu dat het betekent dat ik het gedeelte tussen sterretjes moet herhalen. Thanks!
Heb toch nog een vraag. Over de 2e toer weer.
cluster van 2st., 1l. Herh. - nog 10x. Sluit met 1hv. in de
bovenste l. Haak nog 1hv. tussen het 1e en 2e cluster, wissel
met deze hv. naar kl. 110.
Ik snap dat laatste niet, dus ik snap de ring weer sluiten met een halve vaste. Maar dan nog een halve vaste tussen eerste en tweede cluster? Wat zijn het eerste en tweede cluster? Dit is m’n haalwerkje tot nu toe.
Hmm ja beetje onduidelijk. Ik dacht eerst: hij moet onder de losse die de eerste twee clusters van het stuk tussen sterretjes (/het cursieve stuk) scheidt.
Maar het lijkt me eigenlijk logischer om hem tussen de 3l + 1st en de 2st daarna te doen. Dus onder deze eerste 1l:
cluster van 2st., 1l. Herh. - nog 10x. Sluit met 1hv.
Die 3l + 1st tellen dan als het eerste cluster.
Die wordt zo gaaf!
Is gelukt thanks! Ik zit wel echt te kutten met het patroon. Normaal gebruik ik YouTube filmpjes, ben niet zo goed in patroon lezen. Zoals jullie hebben gemerkt haha. Maar snap oprecht niet wat ik nu fout doe. Ik kom verkeerd uit, heb te weinig ruimtes waarin in stokjes kan haken. In het patroon schiet het in toer 3 van 10 herhalingen naar 14 in toer 4. Maar ik kan bij toer 4 niet ineens 4 extra herhalingen doen.
Hier het patroon en mijn versie.
Thanks, ik ga me er aan wagen (na een paar proeflapjes haha)!
Zijn er ook tunisch hakers hier? Ik heb er laatst voor het eerst een beetje mee gespeeld en vind het heel fijn werken en ook prettig dat het wat minder dense wordt dan gewoon haken.
Ik ben nu bezig met een topje maar ik ben m in de breedte aan het maken en ik heb geen tunische haaknaald dus ben de hele tijd lekker 132 steken op een kort naaldje aan het proppen
Hahaha ja snap ik, het is ook geen gezicht zo :’) het wordt gewoon een simpel cropped hemdje met spaghettibandjes, en cutouts in het midden!
En ik ben ook blij met de garencombi ja! Ik heb helemaal het haken met twee verschillende garens ontdekt. Het groen is katoen en het wit is overwegend mohair met een beetje nylon, vind het een heel fijne combi van structuur en fluff zo
Ik denk dat ik eruit ben! Wat ik hier nu van kan maken is dat je aan het einde van de 2e toer 12 clusters met 2 stokjes hebt, en dus ook 12 openingen tussen die clusters.
In de 3e toer maak je in elke opening 3 stokjes. Dus je hebt dan 12 * 3 = 36 stokjes, en ook weer 12 openingen.
In de 4e toer maak je vasten in zowel in de openingen als in de stokjes. Er zijn dan dus 48 plekken voor nieuwe steken: 36 + 12.
Het zijn 3 vasten per herhaling, dus je kan alles 48/3 = 16 keer doen. -1 x van het begin, en -1 x van het stuk tussen sterretjes = ’ nog 14 keer’.
Ziet er cute uit! Ik heb laatst een beetje gespeeld met tunische steekjes maar nog niet echt iets gemaakt. Vond het wel fijn om te doen.
Misschien kan je een deel van de steken tijdelijk op een tweede naald of een breinaald opslaan, of op zo’n steekhouder. Of op steekmarkeerders?
Ja ik vind het ook wel ontspannend ofzo! Zeker de return passes. Een deel van de steken naar een tweede naald had ik helemaal nog niet aan gedacht maar wat een goed idee! Ga ik eens me experimenteren (:
Ah wauw zo lief. Dit is t inderdaad, het is me vanavond gelukt.
Wat een werk zeg
Zo duidelijk uitgelegd en vooral heel lief dat je dat zo hebt uitgezocht!