Dat sowieso
Ik heb dus een keer stoffen bij van domburgh textiel besteld! Ik hoop dat het bevalt, zijn nu onderweg.
Voor heel laagdrempelig en betaalbaar garen kun je gewoon bij hema, zeeman of søstrene grene kijken bijvoorbeeld, afhankelijk van wat je wilt maken kun je acryl kiezen (maar vind ik vaak niet zo lekker aanvoelen), of katoen of een mix, of wat je maar fijn vindt, en op de wikkel staat vaak ook welke maat haaknaald je het beste kan gebruiken! Als je het dan wat strakker wilt (bij amigurumiknuffeltjes bijvoorbeeld), neem je dan een maatje kleiner.
Oja en ik heb ook een stel haaknaalden ban de Hema al honderd jaar en ik vind dat prima maar iets luxere met een rubberen handvat oid is natuurlijk nog fijner.
Ik ga zo lekkerrrr. Nu drie rijen gedaan! Gewoon via tutorial van YouTube. Patroon snap ik geen drol van maar moet ik even voor zitten om te leren lezen
Wat goed!
Jaa, ik heb in het begin ook gewoon granny squares gemaakt als onderzetters enzo, vrij eenvoudig maar ook praktisch!
Veel plezier
Jaaa Zeeman! Royal en Julia zijn fijne garensoorten in leuke kleurtjes.
Mijn haaknaalden zijn ooit via eBay besteld en komen uit China. Ik heb ook duurdere geprobeerd en geleend van anderen, maar mijn goedkope vind ik veel fijner.
Het voelt ook goed, begin er nu beetje handigheid in te krijgen! (vast houden haak, draad enzo)
W T F kunnen we dit niet als oma’s samen kopen hahahaha
HOUD JE IN!!!
“steun nu de Oma borduur foundation op giro 666.
Door u kan een borduur oma weer 5 minuten zonder verantwoording hoeven af te leggen aan zichzelf garen kopen. Iedere vijf minuten heeft een borduur oma hier fysiek last van, help ons en doneer”
Is dat een beetje ok? valt niet onder oplichting toch?
Haha echt he. Iemand in rotterdam😂
Ik verwacht een foto als hij klaar is!
Ik heb een patroon gekocht bij Petit Knit, de balloon cadigan. Maar brei nooit met Engelse patronen en nu worden er allemaal afkortingen gebruikt, en ik heb echt geen idee🥲. Er is staat ook niet even een lijstje bij het patroon, echt irritant.
Google is your friend! Haha. Ik kan juist nu alleen maar engels breien omdat de paar patronen die ik heb gebruikt in het engels waren. Je kan ze ook hier neerzetten, misschien kunnen forummers helpen!
Ook een brei-vraag: als je rondbreidt en je komt aan de bij raglan meerderingen en je hebt je steken al verdeeld (linker schouder, voor, rechterschouder, achter). Wat is dan de beste en simpelste manier om die meerderingen te maken? Ik heb m1l/m1r geprobeerd (door het draadje tussen de steken op te pakken). Moet je dan m1r voor de markeerdraad en m1l na de markeerdraad doen (en andersom voor de andere schouder natuurlijk), of moet daar nog een ‘gewone’ steek tussen?
Haha ik weet het, maar had daar echt even geen zin in. Wilde gisteravond gewoon meteen beginnen! Maargoed eerst maar eens zo’n ellendig proeflapje maken
In lila mohair, gaat hopelijk wel heel mooi worden na al mijn gezeur haha
@Maya11 misschien heb je hier iets aan? RAGLAN – PetiteKnit
Mijn patroon heeft ook raglan mouwen, maar heb dat zelf nog nooit gemaakt ook! Succes!
Ja je doet m1r en dan je raglan steek breien (meestal 1 soms meer) dan m1l
@Hendrik op YouTube kan je altijd makkelijk vinden hoe iets moet!
Ik vind zelf hoe petiteknit patronen niet super fijn qua hoe het onder elkaar staat, raakte daar soms van in de war. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik wil nogsteeds die 4000 strengetjes dmc. Maar kan t niet ophalen. Plus t is belachelijk natuurlijk. Maar zo leuk.