Oh deze heb ik een paar jaar geleden ook gemaakt. Echt mijn moeilijkste project ooit. Gelukkig heeft ze hele fijne filmpjes, die had ik ook wel echt nodig om het te snappen. Veel plezier en succes!
Zo laten, ik vind het een leuke touch die vellere kleur roze!
Ik kende deze patroon ontwerper (is dat het juiste woord?) nog niet maar wow wat een gave dingen. Ik heb nu al 10 dingen gezien die ik wil maken! Is het een fijn/duidelijk patroon? En hoe kies je de kleuren ? Dat lijkt me lastig.
Ohh vet! Kan je 'm laten zien?
@Ikbeneenkonijn ja prachtig he! ik heb een klein proeflapje/patroontje gemaakt van haar om te kijken of ik het wel kon (Ravelry: True North pattern by The Floral Hook). Deze grote sprei (of ik hoop wandkleed voor mij) zijn maar 8 kleuren dus dat is wel te doen en die ben ik nu aan het samenstellen. Ik ga even kijken of ik digitaal wat kan rommelen met verschillende matches. Patroon is heel fijn. Elke rondje heeft foto’s, een patroon, en ze heeft youtube video’s waarin ze elke ronde voordoet. Maar dit patroon heeft wel 200 pagina’s haha
Ik vind het felroze veel leuker, vrolijk juist met al die kleuren.
Ik ook!
Lekker met die felle kleur doen!
Het belangrijkste is dat je het gaat dragen. Als je die trui niet gaat dragen vanwege de felle kleuren, zou ik daar wat aan doen
Dat komt wel goed, ik draag het sowieso wel, zat vooral te kijken wat ik het beste erbij vind staan.
Iets functioneler maar ik heb recent de Sophie Sjawl gemaakt, met twee strengen. Gewoon vermeerderen tot de ene bol op is en dan verminderen met de ander. Ik verkeek mij alleen want na de laatste vermeerderen heb ik met de nieuwe bol eerst twee gewone rijen gedaan en toen gaan verminderen. Dus ik heb het puntje versneld verminderd
Ik wil een beetje een herfstige kleurstelling, maar toch fris met sowieso zwart en wit. Heeft iemand een goed oog voor kleuren en zin om met me mee te denken?
Er zijn meer nog een stuk of 90 meer kleuren: https://www.dewolkast.nl/product-categorie/wol-en-garens/stylecraft/stylecraft-special-dk/
Ik vind dit ook suuupermooi:
Zo’n leuk project dit, kwam pas een patroon tegen van de perfecte zipper sweater en ben nu al best wel ver! Gister de rits er voor het beeld even ingezet (alleen gespeld, moet nog een keer netjes) en ben nu al trots!
En deze week ook een gestreepte versie van de No Frills sweater afgemaakt met wol van een project dat ik heb uitgehaald:
Heel mooi! Leuk die streepjes trui ook qua kleur samen
Thanks! Ik had de wol eigenlijk gekocht voor een colorwork trui (een soort niet foute kersttrui was het idee). Maar die lag al 1.5 jaar met alleen de eerste paar rijen van de yoke gebreid in een la
Heeft iemand toevallig ervaring met de hack it jacket van rilleruth (breien)? Ik zou hem graag maken maar vind de technieken best ingewikkeld en kan er met het filmpje toch ook niet helemaal wijs uit worden…
Wat vind je ingewikkeld? Raglan top down is op zich wel makkelijk
Ooh mooi! Ik vind nummer 1 het mooiste; maar denk dat dat toch gewoon een kwestie van smaak is? Wat een gaaf project!
Haha ja ik denk dat ik een goede instructie mis voor het raglan top down breien zonder gaatjes te krijgen? En dan is er ook nog een specifieke instructie bij het werk keren (omdat het een vest is ipv trui) en daar steeds extra steken bij optellen waar ik van in de war raak…
Ik heb voorheen vooral losse panden en sjaals ed gebreid, en dat is ook alweer een tijdje terug… dus de raglan techniek zit er bij mij nog niet echt in, maar daar loop ik nu tegenaan; hun instructie + filmpje zijn voor mij niet duidelijk genoeg om het (met voldoende vertrouwen) goed te doen. Heb je toevallig een idee waar ik heldere instructies voor raglan zonder gaatjes zou kunnen vinden? Dank vast!
Ja zeker, maar soms kan wat ander inzicht ook helpen met een beeld te vormen dankjewel!