Ok, inmiddels ook deze bekeken en dit is dus echt nog veel te complex voor mij denk ik. Ik probeer dus dit stuk te doen: https://youtu.be/r3_qnfQYGZk?feature=shared maar ik ben bang dat ik de technieken niet beheers om dit goed te doen. Ik zie gewoon echt niet wat hier gebeurt en ik snap bv ook niet hoe ze met steekmarkeerders werken. Ik kan dit soort dingen ook niet echt in online cursussen terugvinden heb ik het idee. Daar doet iedereen het toch net weer anders. Mis dan toch de handige persoon die met mij dat hele patroon doorneemt
Oh moet zeggen dat ik deze manier van steken markeren ook onhandig vindt. Zelf doe ik dan liever een stekenmarkeerder voor en na de raglan steek. (Dus marker, steek, marker) die markers zitten niet ín een steek dan.
En deze raglan manier ook niet de makkelijkste.
Wat in mijn filmpje miste was hoe je die m1l en m1r op je naald krijgt. Ik vind deze blog daar fijn voor: Make 1 Right (m1R) + Make 1 Left (m1L) - Purl Soho | Beautiful Yarn For Beautiful KnittingPurl Soho | Beautiful Yarn For Beautiful Knitting
Wat voor meerderingen staan er in het patroon dan? Of moet je dat zelf bedenken? (Edit: oh je linkt een video, die kan ik niet bekijken nu) Breien is echt alleen maar recht en averecht en alles wat daarna komt is echt helemaal te doen. Dus dit kan je!
Ik denk dat de makkelijkste meerdering kfb is. Maar m1l m1r met de instructies die @Bennielava linkt ook en word heel veel gebruikt! Even uitvogelen maar komt wel goed.
Ja volgens het patroon markeer je een aantal specifieke steken (je plaatst de markeerders niet tussen steken maar dus óp een aantal steken) en dan meerder je steeds voor en na die gemarkeerde steek. En dan werk je dus ook met short rows waarbij je je werk moet keren op een bepaald moment voor het einde maar ook dat is erg ingewikkeld. Ik ga de instructies even bekijken van @Bennielava, misschien helpt het
Update 3. Weer een maand verder.
Deze maand heb ik 7100 steken gezet en totaal nog 14623 steken te gaan.
55556/70179 (79.16%)
Als ik zo doorga is hij in mei af.
Wauw knap hoor! Word heel mooi. Ik ben benieuwd op wat voor bedrag je komt als je berekend tijd*minimumloon+inkoopkosten. Vast heel hoog.
Dat is denk ik heel erg schrikken.
Ik houd niet bij hoelang ik borduur maar ik ga uit van gemiddeld 2 uur per dag? Dus dat zou al ±25 euro per dag zijn. De garen was rond de 50 euro en de stof een euro of 7.
Dus de laatste 2 maanden is al iets van 1000 euro haha. En dan was ik al ver over de helft voor ik weer begon dit jaar.
Onbetaalbaar als je het zo bekijkt
Ben nu bezig om heel veel restjes wol op te maken. Ik maak er nu sjaals van voor een organisatie die aan dak-/thuislozen doneert. Eerste sjaal is af en nu wil ik zo’n colsjaal maken die je vroeger bij de Hema kon kopen. Die dingen waren chill
Oh wauw wat ik niet helemaal snap, kan ze de hele 70 meter borduren of zat in dat boekje de handleiding voor die 38 meter? Maar wauw wat een toewijding, heel erg gaaf.
Het origineel is 70 meter, ze had een boekje voor een kopie op schaal 1:7 (dus 10 meter) en dat heeft ze zelf uitvergroot naar ongeveer schaal 1:2 (38 meter). Zo lees ik het althans.
Er staat dat het ongeveer schaal 1 op 2 is! Dus het is wel het hele tapijt maar dan de helft kleiner
Edit: @Merel was sneller
@Merel @Dazed oh zo totaal niet bij stil gestaan dat op schaal zo werkt, ik had al een paar keer gelezen😅 bedankt!
Wanneer moet je het af hebben? Of zit er geen deadline op?
Ah, zie dat je al antwoord hebt gekregen op je vraag, maar inderdaad schaal 1:2
Wat een ster, I love her
Mijn streven is nog een maand of twee/drie weg hoor, maar ik kom er de laatste tijd gewoon nauwelijks aan toe. Als ik nu aan twee uur per week kom is het al veel
Wat een leuk idee! Ziet er heel fleurig en gezellig uit. Volgens mij is met dit soort dingen het vooral belangrijk dat je een soort ritme hebt. Niet dat je elke dag minstens een uur bezig moet zijn juist korte momenten helpen goed. Elke dag 5-15 minuten klinkt weinig maar als je dat optelt dan gaat dat best snel. Misschien dat het dan wat makkelijker in te passen is? Al moet ik zelf altijd wat inkomen met borduren maar weet niet hoe dat bij jou zit.
Ja klopt, als ik eenmaal in die flow zit kan soms ineens wel snel gaan!