Omatopic #2

Ben onderweg hoor! Rij 17 :blush:

40 likes

Oe, die gaat leuk worden

1 like

Nu al zo mooi!

1 like

Ik ben laatst begonnen met leren haken en dit is mijn eerste project :blush: (op een simpele granny square na). Ik ga hem aan mijn moeder geven voor Pasen, zij vindt paasversiering altijd erg leuk dus hopelijk is ze er blij mee, ook al is ie misschien niet perfect haha. Het is dit patroon https://www.youtube.com/watch?v=W5knkxQdxZs

30 likes

Hoe dan, eerste project en nu al dit ?! Wooo ik wil dit ook kunnen haha

Hij is af!

Had eerst al 5cm meer body gebreid dan het patroon aangaf, maar toen kwam 'ie net tot aan mn navel. Dus de ribbing (9 cm :frowning:) uitgehaald en een heel stuk langer gemaakt.
Nu net de rits er in gezet en wachten tot 'ie helemaal droog is zodat ik hem kan passen!

52 likes

Wooowww netjes!!!

4 likes

‘t gaat gestaag

21 likes

Wat een beauty! Heel knap gedaan.

2 likes

Haha thanks! Het hielp voor mij wel echt om een Youtube tutorial te kijken in plaats van gewoon een patroon op ‘papier’. Dan kon ik tussendoor makkelijker checken of ik nog goed ging. En ik heb voordat ik het aandurfde om echt een project te starten eerst heel veel gewoon verschillende steken geoefend, dus het is niet dat ik gisteren voor het eerst een haaknaald in m’n hand had en toen dit opeens kon

1 like

Misschien dat iemand dit ook nog wel leuk vind.

En wat is jullie favoriete handenarbeid boek? Ik heb zelf vooral oude boeken verzameld in de kringloop en ik heb een encyclopedie waar zoveel leuke technieken in staan dat je alles wel wilt kunnen. Dat is de nieuwe handwerkencyclopedie. Ik heb ook een paar boeken over kantklossen die heel duidelijk zijn ook al is het oud en zwart wit.

Ik zoek zelf nog een boekje met borduursteken en een overzicht voor de naaimachine. En iets over naaldkant enzo lijkt me ook leuk.

2 likes

Wat leuk zeg en mooie dingen worden er gemaakt! Moest wel lachen om die aftel streepjes :joy:

3 likes

Heb twee boeken voor je. Zijn wel beide in het Engels.

Heb deze niet, maar Royal School of Needlework is wel een instituut als het om borduren gaat. Het is wel een dikke pil wat ik ervan zag

Ik heb deze en ik vind het een fijn naslagwerk

1 like

Weet niet of er hier mensen omgeving Amsterdam wonen. Bij Gideon Reigerbos (vaak dan ook bij de andere gideons) lagen allemaal borduurpakketjes van Lanarte voor 2€. Ook garen pakketjes.

Niet de meest geweldige pakketjes, maar geen geld voor alleen het stof en de garen al.

kleine selectie

• verschillende pakketjes met garen
5 likes

Ik had er ook al over gedacht om dit te posten! Bij Gideon in de Jan van Galenstraat is het ook echt een handwerkhemel op dit moment. Borduurpakketten, brei/haakgaren, solar-borduurgaren, lintjes, ritsen, knopen, patches, allerlei spul. Het ligt wel door de hele winkel verspreid maar als je van snuffelen houdt is het een aanrader.

3 likes

knits and notes on Instagram: "Longing for sunshine and crafting outside again 🌞🌞🌞 #knittingclub #craftingwithfriends #crochetclub" ik kom net dit tegen op insta!

3 likes

Mijn schoonmoeder is in mei jarig en zij houdt zelf erg van handwerken (naaien, quilten) en is daar ook heel erg goed in en maakt geregeld dingen voor ons. Ik zou het leuk vinden om ook eens iets (kleins) voor haar te haken; een tas oid… Hebben jullie nog leuke tips? :smiling_face:

Wow dit is ZO fantastisch!!

@Eilish ik heb een Japanse knot bag op mijn “te maken lijst” staan, is dat misschien wat voor je?

Deze is van raffia gemaakt

8 likes

Thanks voor alle enthousiaste reacties, ben zelf ook echt trots haha.
Nog even een bonus aanfoto;

Nu wachten tot het weer koud wordt want hij is echt mega warm. Tijd voor zomer knits!

29 likes

Bedankt voor het delen, waar gaat de link over? Ik ken de insta pagina van hun wel, maar als ik op de link klik krijg ik reels te zien van andere dingen