Omatopic #2

Oh, wat gek. Het is een handwerk club in Amsterdam, dacht misschien is dat wat voor je

1 like

Deze is zooo leuk

2 likes

Heel erg laat antwoord, sorry. Maar was bij mij een grote mislukking. Ligt helemaal aan mezelf, want ik wil het meteen de 1e keer helemaal mooi en perfect doen, maar dat lukte dus niet. De draad bleef niet in de stof zitten en trok ik steeds los. Ik heb alles naar de kringloopwinkel gebracht :joy:. Maar ik denk dat als het je wel lukt, het volgens mij goed te doen moet zijn.

Qua stevigheid moet je denk ik wel aan de achterkant het “vastmaken” met een textiellijm en extra laag stof als vlieseline denk ik. Maar heel dit bericht is waarschijnlijk mosterd na de maaltijd, excuus! :melting_face: :joy:

Fijn dat je jou beter afgaat!
Ja, ik had helemaal van dat monks cloth gehaald bij de pipoos :melting_face:
Maar het is gewoon niet voor mij denk ik :sweat_smile:.

Beter extra stevig met vlieseline toch!

Is dit ook de moeite waard voor alleen haak/breiwol?

2 likes

Ja ik vind van wel! Maar ik weet niet precies wat je zoekt en hoeveel moeite het is om te gaan, haha. Heb in ieder geval zelf zes bollen van een soort roestbruine gemêleerde wol gevonden en twee bollen tweed (grijs met gekleurde stipjes). Prijzen zijn wel random want het gaat op grootte van de bol en niet op gewicht of lengte. Maar dat pakte voor mij wel gunstig uit (€ 1/2 per bol).

1 like

Hmm klinkt interessant! Ik ga wel even spieken dit weekend, dank je!

2 likes

Leuk, hoop dat je iets moois kan vinden!

(Mocht je niet slagen dan hebben ze nog trouwjurken voor € 25 en koffiecups die tot 2022 houdbaar waren)

3 likes

Updateje!

44 likes

Borduren is blijkbaar weer helemaal hip
https://www.parool.nl/ps/voor-de-draad-ermee-moderne-kunstenaars-kiezen-steeds-vaker-voor-de-traagheid-van-handwerk~b8df26b3/

De aanleiding voor dit artikel is, dat er twee exposities zijn over borduren en handwerk
In Haarlem (gaat over borduren als verzetsvorm):

En Apeldoorn (gaat over handwerk en vakmanschap in beeldende kunst):
Craft! Now.

3 likes

Kleine update

14 likes

€5 in totaal voor neergelegd :handshake:

15 likes

Mijn nieuwste werkje!

Was echt wel een flinke klus, voor mijn doen.

60 likes

Waar is het patroon van die zipper sweater van? ik vind hem echt prachtig!

Het is de Gia zipper Sweater van Sandnes garn!

2 likes

Erg mooi!

1 like

Wauwww!!! Wel patroon gebruik jij? Heb geprobeerd om te zoeken maar kan het niet vinden. Echt prachtig!!!

3 likes

Hier had ze de link gedeeld!

2 likes

Ik moet minderen in een mouw. De eerste miindering is duidelijk maar de 2e niet. Instructies: knit to 3 stiches before BOR, slip 1 st purlwise, return to LH needle, k2tog tbl.

Maar als ik purlwise een steek slip en dan terug op de linkernaald zet, is die steek toch hetzelfde als voorheen?

Ik heb gezocht op YouTube maar kan geen voorbeeld vinden.

Iemand enig idee?

Hij is ook zo leuk om te maken!! :heart_eyes:

2 likes