Is het met pwise slippen niet dat de steek dan twisted op je naald komt?
Kan het niet zijn dat ze bedoelen dat je na het slippen verder gaat met de k2tog (op de linkernaald), dus dat er eigenlijk had moeten staan: sl1 purwise, k2tog tbl. Geen idee of dit logisch is haha, ik heb al tijden niet gebreid. Ik vond het iig vreemd dat je nog 3 steken over hebt in de ronde maar je riedeltje niet eindigt met k1.
Jawel het eindigt zo wel maar dat heb ik niet getypt. Sorry .
Zodat het linkerbeentje vooraan komt bedoel je?
Ja
Ja dat zou het meest logische zijn. Maar ik vind deze manier van minderen nergens terug en begon dan toch te twijfelen of ik het wel correct begreep.
Bedankt om mee te denken @Wasbeer en @Bennielava!
Bezig geweest met een vestje voor mijn dochter, moet alleen nog even goed knopen vinden:
Nu kijken voor een volgend project. Ik heb leuke garen gekocht bij zeeman. Twijfel of ik nog iets ga haken voor mijn dochter of een tas voor mezelf.
Wees egoïstisch, maak een tas voor jezelf
Het vestje is hartstikke leuk geworden
Ik kom hier ook echt niet uit… hoe kan ik nou elke 6e naald moeten minderen maar starten in de 7e en 8e? En vanaf daar dan? Iemand die hier uitkomt? Het wordt een hemdje voor een pop…
Zet 48 steken op met naald nr. 3. Ga hierna verder met naald 2½.
Minder in elke 6e naald 5x1 st. aan weerskanten (=38 st.). Begin met de 1e mindering in naald 7 & 8.
Brei 6 naalden gerstekorrelsteek. Ga verder in tricotsteek. Brei 34 naalden tricotsteek (=40 toeren totaal).
Hecht dan de steken soepel af met naald nr. 3
Ik denk de eerste 6 naalden in gerstekorrel niet minderen. Dan naald 7 (rechtse naald) minderen aan het begin en de rest van de naald gewoon rechts breien. Naald 8 (purl) minderen aan het begin en de rest van de naald gewoon averechts breien.
En dan 6 rijen tricot breien zonder te minderen en dan naald 7 en 8 herhalen. En als je dat (alles behalve gerstekorrel) 5 keer doet (laatste keer eindig je met rij 7 en 8 zonder daarna nog 6 rijen te breien) kom je op 40 rijen en heb je nog 38 steken over.
Edit: 2* aangepast. Moeilijk om uit te leggen wel. Hopelijk klopt het zo!
Ooeps ik ben doorgeslagen.
Hij is af. Hij is gewoon af!!! 9 maanden eerder dan gepland hahaha. Ik had ineens helemaal weer de borduurkriebel te pakken.
Wow dit is echt fantastisch!!
Wauw mooi hoor!!!
Hij is echt heel mooi maar volgens mij nog te moeilijk voor mij
Ik ga voor de Flurry Sweater van Ullen knitwear!
Ja het was best een uitdaging inderdaad, zeker omdat het patroon heel summier beschreven is.
De flurry sweater ziet er ook heerlijk uit zeg!
Eiiiindelijk klaar met m’n 40 granny’s. Nu moet ik ze ‘join as you go’ aan elkaar zetten. Nog nooit gedaan dus hoop dat dat een beetje wil lukken. Iemand deze techniek wel eens gebruikt?
Het wordt een tas trouwens.
Ja, ik! Vond het superleuk om te doen. Wel goed van tevoren bedenken welke ‘route’ je gaat afleggen.
Ik ga voor het eerst amigurumi doen maar ik snap het niet
Toer 1 lukt me maar dan de verdere toeren, hoe moet ik (meerderen) 6x (12) doen?
en dan toer 3?
en ik neem aan dat als ik het groter wil na toer 5 het 4v, meerderen 6x (36) wordt etc?
Ik ga de jellyfish maken, en in deze video legt ze ook niks uit
Bij meerderen doe je 2 steken in 1 steek. Dus bij ronde 2 doe je 6x 2 steken.
Bij ronde 3 doe je eerst een normale vaste en in de steek daarna een meerdering (dus 2 vasten in 1 gat) dit doe je in totaal 6 keer.
In toer 2 maak je in elke steek 2 nieuwe (ipv gewoon 1), dan heb je er dubbel zoveel.
In toer 3 moet je van elke 2 steken er 3 maken, je meerdert dan in de 1e of 2e steek. Je kan telkens hetzelfde ‘ritme’ aanhouden, bijvoorbeeld 1 steek+ 1 nieuwe ( = meerderen), 1 steek en dan weer 1 steek + 1 nieuwe, 1 steek etc. Op deze manier krijg je wel een soort ‘lijn’ in je werk, omdat je altijd op dezelfde plek meerdert. Je kan je meerderingen dus ook afwisselen. Dus bv: 1steek+1meerdere, 1 steek en dan voor het volgende groepje: 1 steek, 1 steek + 1 meerdere etc.
Hopelijk maak ik het nu niet extra warrig voor je.