Ja het was best een uitdaging inderdaad, zeker omdat het patroon heel summier beschreven is.
De flurry sweater ziet er ook heerlijk uit zeg! ![]()
Eiiiindelijk klaar met m’n 40 granny’s. Nu moet ik ze ‘join as you go’ aan elkaar zetten. Nog nooit gedaan dus hoop dat dat een beetje wil lukken. Iemand deze techniek wel eens gebruikt?
Het wordt een tas trouwens.
Ja, ik! Vond het superleuk om te doen. Wel goed van tevoren bedenken welke ‘route’ je gaat afleggen.
Ik ga voor het eerst amigurumi doen maar ik snap het niet ![]()
Toer 1 lukt me maar dan de verdere toeren, hoe moet ik (meerderen) 6x (12) doen?
en dan toer 3?
en ik neem aan dat als ik het groter wil na toer 5 het 4v, meerderen 6x (36) wordt etc?
Ik ga de jellyfish maken, en in deze video legt ze ook niks uit
Bij meerderen doe je 2 steken in 1 steek. Dus bij ronde 2 doe je 6x 2 steken.
Bij ronde 3 doe je eerst een normale vaste en in de steek daarna een meerdering (dus 2 vasten in 1 gat) dit doe je in totaal 6 keer.
In toer 2 maak je in elke steek 2 nieuwe (ipv gewoon 1), dan heb je er dubbel zoveel.
In toer 3 moet je van elke 2 steken er 3 maken, je meerdert dan in de 1e of 2e steek. Je kan telkens hetzelfde ‘ritme’ aanhouden, bijvoorbeeld 1 steek+ 1 nieuwe ( = meerderen), 1 steek en dan weer 1 steek + 1 nieuwe, 1 steek etc. Op deze manier krijg je wel een soort ‘lijn’ in je werk, omdat je altijd op dezelfde plek meerdert. Je kan je meerderingen dus ook afwisselen. Dus bv: 1steek+1meerdere, 1 steek en dan voor het volgende groepje: 1 steek, 1 steek + 1 meerdere etc.
Hopelijk maak ik het nu niet extra warrig voor je.
Ahh thanks voor het snelle antwoord en @Whoopdidoo ik denk dat ik het snap, ik ga het proberen
Heeft er iemand nog leuke projecten in de queue?
hahahaha wat cute
Ik ben echt totaal delulu dat ik dit voor mn volgende project hebt gekozen. Ik heb in januari een breicursus gedaan, en in de tussentijd twee truien plat gebreid. ( Met breinaald maat 10 en 12.) Dit patroon is in raglan, met maatje 4,5/5,5, mohair wol en met colourwork. Dus een leuke uitdaging haha.
Wat een leuke! Welk patroon is dit?
Een vriendin van mij had het hier laatst over, haha. Mag ik vragen welk patroon je gebruikt? Heel leuk om cadeau te doen aan je zus!
Ik heb het patroon nog niet. Maar te koop op Etsy bij LivinTheLifeCrochet
Ik ben een kussen voor mijn vriend aan het maken met wafelsteek. Zal zo ff foto posten, ook van laatst afgeronde babydeken
Dekentje moet nog geblokt worden uiteraard. Die heb ik dus van die goedkope wol van Gideon gemaakt
Ook heel leuk! Waar heb je dit formaat vulling gehaald?
Ik had het binnenkussen al maar het is de standaard maat 50x30