Omatopic #2

Deze misschien? Bij de hobbydoos.nl

3 likes

Dank! Ik ben net een winkel ingelopen en deze gevonden, lijkt me perfect. :slight_smile: toch wel handig soms, denk dat ik de wol daar ook ga kopen

4 likes

Dat lijkt geen tricotsteek, maar misschien zie ik t niet goed

Volgens mij heeft Bertha gelijk. Dit is zo te zien een halve patentsteek, of ‘half fishermans rib’. Je kan eerst even een tutorial opzoeken om te kijken of je hem leuk vindt om te breien. Volgens mij is hij met de hand niet zo makkelijk om te breien.

2 likes
2 likes

Oh ja ik zie het idd, zou dat erg ingewikkeld zijn? Ik vind het resultaat wel erg mooi…

Probeer het eens met wat garen dat je al in huis hebt!

Het is dit vest, half brioche.

2 likes

Ik zou een bolletje/restje garen nemen en de steek uitproberen met één van de tutorials erbij. Ook als je het niks vindt heb je toch weer wat nieuws geprobeerd (vind ik zelf altijd leuk). Volgens mij is het niet te ingewikkeld hoor, het is meer of je het ook leuk vindt om te breien.

3 likes

Mijn tas is klaar!

Wel een gek gevoel dat ik er nu niks meer mee hoef te doen; ik was er al sinds november mee bezig.

48 likes

Heel mooi! Ga je er ook nog een voering in maken?

Was het niet van plan maar wie weet ooit nog!

2 likes

Ben niet zo heel veel verder door vakantie en chaos maar toch wel tevreden so far!

(Hand for scale)

51 likes

Heel tof! Mooie kleurencombinatie ook.

1 like

Wauw wat knap!

2 likes

Ik ben een topje aan het haken en snap een stukje niet. Ik ben met de eerste tour bezig en heb een paar vasten gehaakt en nu moet ik iets herhalen maar tot wanneer? Want laten moet ik nog een stokje in elke losse haken.

Tot dat er in je toer 0 1 2 of 0 steken over zijn?

1 like

Afhankelijk van de maat ga je door tot er 0, 1 of 2 steken over zijn. Dus bij de kleinste maat ga je door tot 0, bij de tweede maat tot er 1 steek over is etc
L

Thanks! Snap hem nu!

1 like

Tel je de ‘cast-on’ mee als rij, als je een proeflapje maakt voor maatvoering?

1 like

Eindelijk weer eens eentje af!

28 likes