Haha, ook wel hoor. Vind bijna alle dieren leuk.
Ik ben hier naar aanleiding van jouw posts ook mee begonnen! Ik loop wat achter (heb net de “druiventrosjes” ingewerkt in de achtergrondkleur). Sowieso het mooiste haakwerk dat ik tot hiertoe al heb gemaakt, maar ik vind hem tot hiertoe wel vrij “stijf”. Heb jij de indruk dat hij soepeler wordt naarmate je vordert?
Hallo waar is de foto?!
Oh wat leuk!! En ja foto!! Nee die van mij is heel soepel eigenlijk. Welk garen gebruik je en hoe is je spanning?
@Briseis Joe!
De mijne is wat minder harmonieus qua kleuren
Ik gebruik Stylecraft Special DK, spanning vrij medium denk ik. Vind het ook geen grote ramp als hij wat stijver blijft hoor, dan wordt het eerder een siersprei voor op het bed dan iets wat losjes over de zetel ligt. Zowat elke accentkleur die ik hier in huis heb zit erin, dus hij past in elk geval overal!
Ohh leuk! Hij lijkt wat dichter op elkaar dan de mijne. Wat inderdaad niet per se een issue is. Ik wil m graag aan de wand hangen dus misschien moet die van mij wel wat stijver juist
Die hond 🥹 ben benieuwd wanneer die erop past!
Ik wil een rechthoek haken (2 x, als zijkant voor een tas). De voor- en achterkant van de tas zijn allemaal granny’s. Ik wil de zijkanten dezelfde look geven, dus qua steek dacht ik aan clusters van 3 stokjes. Maar dan dus ‘heen en weer’ ipv in het rond. 45 steken breedte. Het liefst dat ze verspringen: dus cluster van 3 stokjes, 1 of 2 lossen, weer 3 stokjes en de rij daarboven de 3 stokjes in die losse(n). Maar hoe begin ik dan een rij en hoe eindig ik? 1 stokje van 3 lossen boven elkaar als de rij daaronder begon met zo’n cluster?
Ik zou zoeken op ‘granny stripes’ en daar een tutorial over kijken/lezen!
Je start met een chain! Bedoel je dat?
Ja aan het begin van de rij dit inderdaad, en aan het einde van de rij kan je gewoon 1 stokje doen!
Ik vind dit een fijne uitleg:
Oké help. Ik ben bezig met een tas en nu moet ik 20 grannys voor en achter hebben. Er stond nergens bij of dat dan 4 rijen van 5 moesten zijn of 5 rijen van 4. Ik heb dat laatste gedaan maar ben bang dat het verkeerd is. Kan iemand meekijken? Het plaatje bij het patroon vind ik niet echt duidelijk.
En dan heb ik nu dus dit. Zet het ‘join as you go’ in elkaar en moet nog een rand stokjes haken.
Je moet trouwens de punten aan de onderkant naar binnen doen, zie hieronder
Het is 4 van 5. Anders wordt je tas heel lang
Zie m’n edit, de punten gaan nog met gevouwen worden. Maar shitttttt, dan heb ik het dus verkeerd gedaan
En ik had dus een soort tote bag formaat in mn hoofd dus opzich vond ik m niet te lang ofzo.
Ja achter die zonnebril zie je nog een rij. Het zal niet veel uitmaken, maar als je echt als het voorbeeld wilt maken, dan zou ik voor 4 rijen van 5 gaan
Ik denk eigenlijk dat dit wel goed is omdat je de onderkant nog vouwt en op de foto je duidelijk 4 in de lengte nog over moet hebben en de tas ook 4 breed is.
Edit: nu twijfel ik toch door die zonnebril haha is er geen foto van het hengsel maken waarop je het ziet? Of die steken natellen?
Ja anders klopt het patroon niet met de hengsels denk ik, en ik ben nog niet zo ervaren dat ik het zelf kan omzetten naar een ander formaat.
Ja idd wat @Vaiana zegt, er zit idd nog een rij na die zonnebril. En ik lees nu in het patroon
Hengsels
Start aan de buitenkant van de tas in het laatste stokje van de 5e granny.
Alleen nu de vraag:
Alles uithalen en weer aan elkaar zetten of kantelen en dan de onderkant vastmaken. Dan is het dus John as you go aan elkaar, maar de failed versie haha. Wat zouden jullie doen?
Ik zag vandaag iemand lopen met een fjallraventas waarop ze hele leuke borduursels had gemaakt om de merknaam heen. Keileuk
Dus bedacht ik mij dat ik toch eens moet uitzoeken welke handwerk goed bij mij past. Ben deze topic aan het doornemen ter inspiratie. maar wil ook de vraag stellen: Hoe heb je de hobby gevonden of heeft de hobby jouw gevonden? Ik vind borduren en haken interessant, vroeger wel wat geborduurd maar nooit doorgezet.