Granny squares haken is geweldig, maar het aan elkaar maken heb ik 2 meer dan jaar uitgesteld
wel trots op het resultaat! Denk wel dat ik er nog een binnentas van stof in naai, want anders gaat het snel lelijk worden ben ik bang.
Schattig!
Heel leuk! Mooie kleuren ook bij elkaar.
En het is niet de meest fancy oplossing, maar ik vind join as you go een verademing voor granny squares. Zo saai anders om in elkaar te zetten…
Jullie mogen je granny’s wel naar mij sturen! Ik houd van granny’s aan elkaar vastmaken ![]()
Join as you go kan ik ook nog eens proberen, maar wilde de squares allemaal verschillend, dan is het wel makkelijker om te bepalen hoe ze moeten worden als af zijn. Of je moet echt een plan maken, maar dat staat mij ook tegen ![]()
Heeft iemand hier ervaring met het haken van een vest die mij een beetje kan helpen? Ik ben bezig met het bolletjesvest van BasicLodge in maat L/XL. Om te beginnen lijkt ie nog wat klein, misschien dat dat nog rekt met blokken. Maar ik ben nu bezig met de boord aan het vest en dat gaat heel erg golven. Wat kan ik daar tegen doen / waar gaat het mis?
Meestal gebeurt dat als je teveel steken op te weinig lengte hebt. Stel je voor dat je bij een gewone rij in elke steek twee steken maakt, dan krijg je datzelfde effect. Een soort ruche wordt het dan.
Bij de boord kan het helpen om minder steken te gebruiken, dus bijvoorbeeld drie waar je normaal vier stokjes (of halve stokjes of whatever) zou doen. Maar de beste truc vind ik een kleinere haaknaald gebruiken. Dat wordt bij breien ook vaak gedaan bij de boorden.
Ik zou wel verwachten dat dit ook in het patroon staat beschreven eigenlijk, maar goed niet iedereen haakt even los/strak natuurlijk.
Gewoon houden
Gewoon een volwassenen variant ervan maken
Ga ik nog doen. Ooit… Eerst eentje voor kinderen maken ![]()
Omg te leuk!
Het wordt een ornament voor in de kerstboom.
Patroon via “livingontherainbow” op Etsy.
Ze heeft een hele serie.
Ontzettend leuk! Staat er dan ook in het patroon hoe je er een ornament van maakt?
Ja, zit een uitgebreide uitleg bij!
Ik heb de shop meteen opgeslagen, wat een leuke tip!