ik voelde me echt zo slim, misschien dat anderen hier ook iets aan hebben (of het is een open deur, kan ook). Ik ging op vakantie en wilde ook een beetje breien. Ik heb twee boeken met mooie patronen en normaal maak ik een foto en brei ik achter de pc of ik maak een kopie, want ik vind het fijn om in de zijlijn te schrijven en af te strepen waar ik ben etc. Maar dat was even geen optie. Dus ik heb een schrift gekocht met hokjes en het patroon overgeschreven in het schrift! Later bedacht ik dat een liniaal ook handig was geweest en met de hokjes kon ik er zo een maken.
Nog een voordeel: ik heb twee patroonboeken. In eentje zijn alle recht gebreide hokjes wit, maar in het andere boek staat ook daar een symbool. Waardoor elk hokje een symbool heeft. Ik heb dat boek nog nooit gebruikt omdat ik dat super onoverzichtelijk vind. Maar als ik ze zelf overschrijf kan ik natuurlijk gewoon die symbooltjes weglaten!
Ik heb met het patroon het blauwe mutsje gemaakt. Alles was een beetje op gevoel gedaan, is voor een baby van een vriend. Flink op de groei gemaakt.