Omatopic #2

ik voelde me echt zo slim, misschien dat anderen hier ook iets aan hebben (of het is een open deur, kan ook). Ik ging op vakantie en wilde ook een beetje breien. Ik heb twee boeken met mooie patronen en normaal maak ik een foto en brei ik achter de pc of ik maak een kopie, want ik vind het fijn om in de zijlijn te schrijven en af te strepen waar ik ben etc. Maar dat was even geen optie. Dus ik heb een schrift gekocht met hokjes en het patroon overgeschreven in het schrift! Later bedacht ik dat een liniaal ook handig was geweest en met de hokjes kon ik er zo een maken.

Nog een voordeel: ik heb twee patroonboeken. In eentje zijn alle recht gebreide hokjes wit, maar in het andere boek staat ook daar een symbool. Waardoor elk hokje een symbool heeft. Ik heb dat boek nog nooit gebruikt omdat ik dat super onoverzichtelijk vind. Maar als ik ze zelf overschrijf kan ik natuurlijk gewoon die symbooltjes weglaten!

Ik heb met het patroon het blauwe mutsje gemaakt. Alles was een beetje op gevoel gedaan, is voor een baby van een vriend. Flink op de groei gemaakt.

13 likes

Toevallig gisteren ook gedaan in mn breiboekje, we zijn een paar dagen op de camping en wil toch aan een muts breien (met code geel haha)

2 likes

Oohh een breiboekje klinkt echt leuk. Wat heb je daar allemaal in staan?

1 like

Ik gebruik dat vaak om (delen) van een patroon op te schrijven. Vooral voor herhalingen oid dat ik makkelijk kan turven. Maar sinds ik op mn werk makkelijk kan printen gebruik ik het wel minder. Alleen wel altijd als ik zelf patronen bedenk, fijn om dat op 1 plek terug te kunnen vinden.
Ik weet wel dat sommigen er allemaal plaatjes etc bij plakken, ik ben meer van het praktische haha.

3 likes

Misschien een domme vraag maar ik ben met een tas begonnen en moest eerst een stuk vasten haken, en dan een rand om het lapje vasten heen. Maar ik snap oprecht niet zo goed waar ik dan aan de zijkanten de vasten moet haken? Moet het alleen in de gaten bij de v-vormige lussen (roze streepjes), of ook bij de gaatjes daartussen (blauwe streepjes)? Ik was heel voortvarend begonnen met beiden maar ben opeens bang dat ik dan twee keer teveel steken krijg? In het patroon staan helaas geen aantallen…, alleen ā€˜haal een rand van vasten’ (met in de hoeken 2 vasten)

Er staat geen plaatje bij, is dat de bedoeling?
Ik probeer als er niks aangegeven staat 1 vaste per rij te doen, heb je bijgehouden hoeveel rijen vasten je gemaakt hebt?

1 like

Oh oeps nu toegevoegd, nee niet bijgehouden maar kan wel proberen te tellen nog…:

1 like

Ik zou het in iedere zijkant van een vtje doen, maar twijfel nu zelf ook…

3 likes

Ik heb hulp nodig😁 Een haak patroon geeft dit garen aan: I Love This Yarn - Super Soft Super‬‭ Savingsā€ - Worsted/Medium 4 weight.
Maar als ik het Google krijg ik alleen Amerikaanse webshops te zien. Weet iemand welke optie die in Nederland beschikbaar is mogelijk dit kan vervangen?

1 like

Met garen van 5 t/m 5,5 zit je goed

2 likes

Ik vind Yarnsub hier vaak een handige website voor!

4 likes

Babydeken gegeven vandaag :grin:

44 likes

Oehhh wat een leuke! Wat voor garen heb je gebruikt? Vind het altijd leuk als babyspul een beetje vrolijke kleuren heeft.

3 likes

Volgens mij is dit gewoon van de zeeman! Idd leuke kleuren he, hier nog een betere foto

16 likes

Toevallig iemand nog een idee? Ik ga morgen verder maar hoop het dan niet weer te hoeven uithalen…

Moet je nog iets met dat randje? Bv daar nog verder op haken? Want als t gewoon voor de afwerking is zou ik gewoon wat doenšŸ˜‚

Bij vasten zou ik 1 vaste per rij doen, dus alleen de roze streepjes. Bij mij komt dat meestal mooi uit!

Maar wat @Whoopdidoo zegt, als er verder niks aan vast komt maakt het niet superveel uit. Dus als je niet helemaal uitkomt kun je af en toe een extra vaste maken. In de hoekjes zou ik er zelf drie doen, dan krijg je een mooier gedefinieerd hoekje. Met twee wordt het wat ronder, dus net wat je zelf mooi vindt natuurlijk.

4 likes

Nee ik moet vanaf daar verder haken! Wordt de bodem van een tas met een specifieke structuur, dus het moet wel kloppen….

Staan er dan geen aantallen bij waaruit je het af kan leiden?

Nee, helaas. Je moet een lap haken van een bepaald aantal cm en dan een rand eromheen en vanaf daar een patroon, maar dus zonder aantallen