Haha ja snap meestal patronen niet als ik ze zo lees. Vaak is het een kwestie van gewoon beginnen
Als je double crochet diet (dubbele stokjes) doe je soms de laatste steek niet in 2 lusjes zoals alle anderen maar maak je hem in de turning chain/oftewel de zijkant van de steek eronder. Op YouTube staan hier veel video’s over. Dit is ook een reden waarom ik altijd kies voor half double crochet ipv double crochet, daar heb je dat gedoe niet
Edit: als je voor het eerst begint met haken raad ik dus ook echt aan om half double crochet te doen om het onder de knie te krijgen want die is zo veel makkelijker qua rijen, had mij echt veel gestresst gescheeld (heb mijn allereerste topje 4x helemaal uit elkaar gehaald)
Haha, dat heb ik ook! Gewoon beginnen en dan maar zien wat er steeds moet.
@tierelantijn @Clancy Double crochet is geen dubbel stokje, double crochet is bij een Amerikaans patroon een gewoon stokje en bij een Engels patroon een vaste!
- chain – ch = losse/lossenketting
- slip stitch – slst (USA), soms ss = halve vaste
- single crochet – sc (USA) = vaste
- half double crochet – hdc (USA) = half stokje
- double crochet – dc (USA) = stokje
- treble crochet – tr (USA) = dubbel stokje
- back post double crochet – bpdc = achterlangs stokje
- front post double crochet – fpdc = voorlangs stokje
- single crochet – sc (UK) = halve vaste
- double crochet – dc (UK) = vaste
- half treble crochet (UK) = half stokje
- treble crochet (UK) = stokje
- triple crochet (UK) = dubbel stokje
O haha oeps, ik volg altijd alleen maar engelse of Spaanse patronen. Maar in dat geval is dus inderdaad double crochet of stokje erg lastig voor een eerste patroon. En de steek waar veel mensen mee in de fout gaan
wooow love dit! Dit ga ik opslaan.
Heb het geen waar ik mee bezig was gestopt. en ben nu bezig met deze
Ik ga gewoon wat dingen oefenen en dan denk ik dat ik het patroon tegen die tijd vast ook wel snap. Denk dat dat een betere basis is dan: JE MOET NU DIT PATROON MAKEN SOON SOON
Wat ik nog wilde delen, is deze vulpix. Ik volg de maakster op twitch, echt wauw. wat een geweldig ding.
Mn stoffen en mn bestelling van Iris zijn binnen!
Ik had dus al een lamp om mee te borduren maar die kon niet los van de stekker en het licht viel constant uit. Dus heb deze besteld, daar heb ik goede dingen over gehoord!
oo super mooi!!!
heb de lila gisteren ook besteld. Samen met twee bollen macrame touw.
Vriend die verveelt zich vaak maar houd wel van bezig zijn met zijn handen, dus ik heb hem wat macrame video’s laten zien en nu wilt hij samen proberen sleutelhangers te maken
Ben benieuwd naar de lamp!
Ja he!
Ik wil graag meer met verschillende kleuren als achtergrond borduren maar vind printjes nog wat lastig, en dit vond ik mooie kleuren. Ik laat weten hoe de lamp is!
Dat is zo leuk van je vriend!
Progress pic, nog 1 pagina! En de achtergrond wil ik nog met vrij borduren meer als diepzee laten lijken, heb inmiddels de donkere garen binnen maar nog even kijken hoe ik dat precies ga doen.
Printjes vind ik inderdaad zelf ook nog wel spannend! Vooral nu ik met steeds meer kleur werk vind ik het ook leuk om hier en daar patronen er door heen te gooien.
De stoffen met patronen die ik op de markt had gekocht had ik geen idee nog waar voor te gebruiken. Nu heb ik er twee met patronen klaar liggen!
Hier de hoops voor de aankomende maanden
3 sarah k benning patronen
1 junglembroidery
1 sewbotinacal
Voor dit soort dingen heb je dus alleen single crochet/ vasten nodig.
Heel mooi!
Ik heb altijd het idee dat ik geen meter vooruit kom met dit werkje, dus ik maak nu elke keer even een foto dan zie je toch wat meer

Hierboven was gister
Dit nu vandaag.
Dit is wel een goede tip geweest uit dit topic hoor. Scheelt veel tijd!
Ik heb vandaag de hele dag mijn DMC garen gesorteerd. Heeeeerlijk. Mijn nieuwe MP aankoop van gisteren is ook helemaal uitgeplozen, gewikkeld en opgeborgen. Daar zaten nog zoveel kleuren bij die ik nog niet had of weinig had, heel blij mee! Na vandaag weer verder met de kus
doe 's gek
Ik heb deze prachtige wol bij de kringloop gekocht, maar wat een hel om er een bol van te maken zeg. Het is zo dun en zit best door elkaar, ook al waren het helemaal nieuwe garen.
Kijken hoe lang ik dit nog volhoud…
Stash stash stash fotooooo!!!
Ik ben jaloers.
Wilde wat kleuren gaan gebruiken in een patroon en die heb ik dus niet. Nu ben ik kleuter like boos
Patroon is van lightunicorndesigns op Etsy!