Omatopic #2

Ik denk dat het Kleding naaien-topic hier meer over weet?

Iemand een tip waar ik borduurgaren makkelijk / goedkoop (dus niet gelijk een hele set met 100 kleuren) kan kopen? Had al wat in temu mandje liggen maar wil daar eigenlijk niet meer shoppen.

Wil armbandjes knopen voor mijn dochter. Dus hoeft niet beste kwaliteit te zijn, wel wat lengte. En wil wat specifieke kleuren kiezen om te beginnen, om te kijken of ik het leuk vindt om te doen. Bij bol (gratis verzending want Select) zie ik wel opties maar gelijk hele sets. Ik wil gewoon roze, paars, zwart en wit kunnen kopen :joy: en niet €40 kwijt zijn. Zag ook een setje bij de Hema op hun site maar niet op voorraad online en hier in de winkel.

1 like

Action. Niet het beste spul ter wereld voor borduren, but it will do!

2 likes

Zeeman. Is wel een setje met een paar kleurtjes, maar erg goedkoop

1 like

En @Mette12 top, beide in de buurt of op de weg tussen huis en kantoor dus fiets ik bij beide even langs. Een setje is op zich niet erg, ik zie dat meestal roze/paars en nog wat kleurtjes bij elkaar zitten dus met 1 setje kan ik dan wel even verder. Maar wel fijne prijsjes om uit te proberen!

Ik heb eindelijk weer wat dingen gemaakt! Allebei haken en breien gecombineerd (: ik brei eigenlijk nooit, laatste keer is echt jaren geleden, dus de gebreide gedeeltes zijn verre van perfect maar ik ben er stiekem wel trots op

Hemdje

En een keyhole top

25 likes

Søstrene Grene, Xenos, misschien Flying Tiger?
Ik heb laatst veel garen naar de kringloop gebracht, denk dat je daar met wat geluk ook nog wel veel kunt vinden voor weinig geld.

Via irisborduurt misschien? Mega fijn webshop en heel veel keus in losse garen in alle mogelijke kleuren

1 like

Ik zou in de kringloop kijken en/of markplaats!

3 likes

Bij een fournituren kraam op de markt. Of een naaiwinkel / stoffenwinkel.
Daar hebben ze ze per stuk in alle kleuren.

@HoningDrop Ja de kringloop is een goeie tip. Ik weet niet of de Pelgrimshoeve in Zoetermeer misschien dichtbij is voor jou, maar alle keren dat ik daar was heb ik veel borduurgaren en andere garens gezien. Van goede merken, voor een prikkie. Mijn schoonmoeder komt daar specifiek om aan hobbymaterialen voor weinig geld te komen.

1 like

@HoningDrop en anders eens kijken voor een dorcas kringloop die hebben heel veel creabea spullen en mooi gesorteerd en goed geprijsd

Goeie tips zeg! Zeeman hadden ze niks vanmorgen, wel ringen en andere benodigdheden maar het garen niet. Xenos wel, setje voor €6 maar veel kleuren die ik lelijk vind erbij :joy: en dat vind ik zonde. Ben bij Pipoos ook naar binnen gelopen. Hadden setjes voor €7 en los voor €2,99 per kleur dacht ik. Maar vond dat wel veel geld, want wil starten met 4 kleuren.

einde dag nog even action. Heb geen Dorcas in de buurt, woon en werk in Utrecht, maar wel een kringloop op weg naar huis die vandaag open is! Dus ga daar eens neuzen na werk :slight_smile:

2 likes

Dit hebben ze bij action volgens de app maar ik zie ook vaak nog andere pakketjes liggen met gewoon 10 strengen in verschillende groenkleuren/ roze etc

4 likes

Voordat ik zo de kringloop in stap. Hoe zie ik het verschil tussen borduurgaren en gewone wol / garen? Onze kringloop is meestal niet super georganiseerd volgens mij :smile:

1 like

IMG_4653

Borduurgaren zijn kleiner en vaak bijelkaar gehouden in een lus/8’je. Ook bestaat de borduurgaren uit een hele lange draad, die je weer kunt splitsen in 8 dunnere draden.

Breigaren heb ik geen verstand van. Volgens mij is dat wel een stukje groter

Edit: duppie voor schaal

4 likes

@Schaakmat legt het keurig uit!

Breigaren zoals acryl ziet er ongeveer zo uit:

Dat kan je meestal niet splitsen zoals borduurgaren. Het voelt ook wat ‘wolliger’ aan zeg maar.
Hopelijk vind je wat leuks!

1 like

Geen duppie voor schaal?🥹

1 like

Haha sorry helaas niet :smiling_face_with_tear:

Dank! Helaas niet gelukt bij de kringloop. Was echt droevig weinig, nul garen :sweat_smile:

knutselplank

Bij action wel wat gescoord wat @Hippe_kikker deelde. Van die setjes 10 van 10m hadden ze alleen de kleur groep bruin :weary: dus uiteindelijk de doos van 80 x 8m. Weet niet hoe ver ik qua armbandje knopen kom met 8 m maar voor klein kinderpolsje vast genoeg.

Voor nog een aanvullende zoektocht ook maar even gebruik maken van het collectieve brein! Ik ben bij dezelfde winkels op zoek weest naar soort van paracord of nylon draad? Ik weet niet goed waar ik naar zoek, maar net wat steviger touw ofzo. Voor dit:

Stond bij Pipoos bij de macramé touw te kijken maar dat was best wel dik, als je dat knoopt wordt het zo breed lijkt mij. En puur katoen leek me niet geschikt? Maar heb het nooit gemaakt / geknoopt dus misschien hier nog tips?

1 like