Voordat ik zo de kringloop in stap. Hoe zie ik het verschil tussen borduurgaren en gewone wol / garen? Onze kringloop is meestal niet super georganiseerd volgens mij 

Borduurgaren zijn kleiner en vaak bijelkaar gehouden in een lus/8’je. Ook bestaat de borduurgaren uit een hele lange draad, die je weer kunt splitsen in 8 dunnere draden.
Breigaren heb ik geen verstand van. Volgens mij is dat wel een stukje groter
Edit: duppie voor schaal
@Schaakmat legt het keurig uit!
Breigaren zoals acryl ziet er ongeveer zo uit:
Dat kan je meestal niet splitsen zoals borduurgaren. Het voelt ook wat ‘wolliger’ aan zeg maar.
Hopelijk vind je wat leuks!
Geen duppie voor schaal?🥹
Haha sorry helaas niet 
Dank! Helaas niet gelukt bij de kringloop. Was echt droevig weinig, nul garen 
Bij action wel wat gescoord wat @Hippe_kikker  deelde. Van die setjes 10 van 10m hadden ze alleen de kleur groep bruin  dus uiteindelijk de doos van 80 x 8m. Weet niet hoe ver ik qua armbandje knopen kom met 8 m maar voor klein kinderpolsje vast genoeg.
 dus uiteindelijk de doos van 80 x 8m. Weet niet hoe ver ik qua armbandje knopen kom met 8 m maar voor klein kinderpolsje vast genoeg.
Voor nog een aanvullende zoektocht ook maar even gebruik maken van het collectieve brein! Ik ben bij dezelfde winkels op zoek weest naar soort van paracord of nylon draad? Ik weet niet goed waar ik naar zoek, maar net wat steviger touw ofzo. Voor dit:
Stond bij Pipoos bij de macramé touw te kijken maar dat was best wel dik, als je dat knoopt wordt het zo breed lijkt mij. En puur katoen leek me niet geschikt? Maar heb het nooit gemaakt / geknoopt dus misschien hier nog tips?
Dit is van scoubidou draad gemaakt zo te zien. Bij o.a. intertoys te koop. Zelf knoopte ik armbandjes van haakgaren. Dat pluist minder en blijft mooier omdat je de draad niet (zo makkelijk) kunt splijten. Maar met borduurgaren heb ik het ook vaak gedaan! Met 8 meter kom je heel ver hoor. Ik geloof dat ik 1,2 m rekende voor een armbandje?
Misschien borduurwol. Dat wordt voor crewel borduurwerk gebruikt. Maar dat is duurder dan katoenen borduurgaren en wat lastiger te vinden
Haha het borduurgaren wat ik nu van de action heb is polyester  maar goed @Hippe_kikker gezien ik die grote action doos gekocht heb ga ik het gewoon met dit garen ook proberen!
 maar goed @Hippe_kikker gezien ik die grote action doos gekocht heb ga ik het gewoon met dit garen ook proberen!
Bedoel je met haakgaren 100% katoen? Want ik haak en brei dus daar heb ik een (te grote, volgens mijn man) voorraad van liggen.
Ja gewoon haakkatoen! Kan soms wel qua kleur behoorlijk verbleken als ze er ook mee doucht bijvoorbeeld
Oh dat doet ze niet, voorlopig althans, kind is 4 dus luistert nog relatief goed naar mij  ga ik die ook eens een keer uitproberen.
 ga ik die ook eens een keer uitproberen.
On another note. Ik heb dus echt een voorraad van heel veel mooie wol. Veel hand geverfd. Vond het ook echt leuk om naar te kijken maar had alles in zakken zitten in verband met beestjes (of ter voorkoming vooral). Ik zeg tegen mijn man vaak dat verzamelen en ‘stash’ hebben een andere hobby is dan breien en haken  maar wilde het meer op display! En nu had mijn man vroeger veel voorraadpotten gekocht voor meel en brood bakken. Die hobby is snel gestrand en de potten stonden te verstoffen. Nu zit er wol in! Heb alleen de mooiste garen op display. De rest zit nog gewoon in zakken in bakken, uit het zicht.
 maar wilde het meer op display! En nu had mijn man vroeger veel voorraadpotten gekocht voor meel en brood bakken. Die hobby is snel gestrand en de potten stonden te verstoffen. Nu zit er wol in! Heb alleen de mooiste garen op display. De rest zit nog gewoon in zakken in bakken, uit het zicht.
foto’s
Kastje op de eetkamer tafel. Let niet op de vaderdag hamer geschilderd door een baby 
En twee in de woonkamer waarvan die met gouden dop bij de kringloop gescoord voor €1.
Nu wil ik eigenlijk meer mini strengen kopen omdat het er in zo’n pot zo leuk uit ziet 

Heel leuk idee! Waar koop jij je handgeverfde wol? Ben altijd op zoek naar nieuwe plaatsen waar ik geld kan op doen aan wol  .
.
Nee, scoubidou ziet er anders uit. Heel plasticy.
@HoningDrop ik denk dat je met borduurgaren of nylon koord een goed resultaat krijgt.
Dit koord bijvoorbeeld:
Ik denk dat dit ook wat kleurvaster is dan katoen borduurgaren.
Ah ik heb het filmpje gevonden. Ze gebruikt embroidery floss en faux macrame yarn. Ze deelt ook de afmetingen van alles zag ik.
Hahaha nu zie ik het ook! Sorry. Ik keek even naar de afbeelding vanmiddag en deed me echt denken aan de sleutelhangers van vroeger!
Ja ik heb uiteindelijk vanavond dit (square knot) gedaan met borduurgaren!
Blij met het resultaat, benieuwd hoe mijn dochter hem morgen vindt. En welke kleur verzoeken ze gaat doen 
Het meeste is van Olivia & Oliver, de sock variant. Ook wat van de felle kleuren van Undercover Otter, ik hou van felle kleuren  en Made by Lisetje, Draadzaak, Frog Mouse Studio, Foxy Fibers, Dutch Wool Diva, The Fibre Fox (UK), Artemis Yarns (Frankrijk), Nicole C Mendez (self striping, Duitsland), A Homespun House (Duitsland, maar zij doet ook veel Harry Potter collecties dus ben gestopt met kopen bij haar).
 en Made by Lisetje, Draadzaak, Frog Mouse Studio, Foxy Fibers, Dutch Wool Diva, The Fibre Fox (UK), Artemis Yarns (Frankrijk), Nicole C Mendez (self striping, Duitsland), A Homespun House (Duitsland, maar zij doet ook veel Harry Potter collecties dus ben gestopt met kopen bij haar).
#nospon #zelfgekocht 
Zitten er een aantal nieuwe bij voor mij dus bedankt  .
.
Haha geeft niet! Scoubidou is wel ook heel leuk vind ik.
@HoningDrop leuk! Misschien vinden jij en je dochter kumihimo ook wel leuk. Dit deed ik vroeger ook wel veel, is heel makkelijk vond ik. Je kunt bij SoLow van die kaartjes kopen, maar je kunt het ook heel goed zelf maken.
Wat een leuk idee zeg, dank je wel! Omgeslagen om zeker ook te proberen later 
volgens mij kun je hier nylon koord voor gebruiken zoals: koord – Beadies
Wellicht heeft action ook wel zoiets of anders dus online.