Omatopic #2

Broekje voor de kleine man schiet lekker op, ik vind de wol zo mooi.

27 likes

Laat de herfst maar komen! Dit is de stitchtober van Iris borduurt van vorig jaar. Hopelijk komt hij af voordat die van dit jaar begint.

11 likes

I blame you for this :joy: heb 6 patronen ervan gekocht in zo’n bundel

11 likes

Heeft iemand al eens een windspinner gehaakt? Ik zag dat een tijdje terug bij de Pipoos hangen en vond dat er echt leuk uitzien. Ik vroeg me af of dat een beetje te doen is als semi beginner. Ik kan wel haken, maar omdat ik het niet zo vaak doe voelt het iedere keer alsof ik een beginner ben :sweat_smile:

Bedoel een als deze? Windspinner! Gratis patroon - Wolli

Volgens mijn zijn t alleen vasten, halve stokjes en stokjes en van alles 1 rij. Dus als je die steken hebt moet het te doen zijn denk ik.

1 like

Ja, zo eentje inderdaad! Oh dat moet ik kunnen. Ik ga denk ik even een filmpje of iets met plaatjes opzoeken, met alleen tekst vind ik het lastig om te zien of ik het goed doe.

2 likes

Sorry not sorry <3

Heel veel borduur plezier :smile:
Ze zijn zooooo leuk

1 like

Superleuk! Ik wil er ook eentje gaan maken maar heb nog geen patroon gekocht (kan ook moeilijk kiezen eigenlijk).
@anon22550354 Ik vroeg me al af hoe ver je was, is het moeilijk om het huisje zelf te maken?

1 like

Ik ben nog niet klaar met het borduur gedeelte.
Er zitten duidelijke instructies bij voor het dak.
Het is mijn moeder gelukt.

Als ik zover ben zal ik een update plaatsen!

2 likes

Hele leuke wol! Welke is dat?

Edit: ah paar posts daarvoor staat sandness garn tweed, i see. Erg mooi maar jammer dat ie kriebelt

2 likes

Ze zijn veel te leuk! Ik wil ze nu alle 15 hebben :joy: het doel is een kerstboom vol met zelfgemaakte ornamenten.
Heb deze vorig jaar gemaakt en daarna (helaas) weggegeven. Maar ben ze weer opnieuw aan het maken zodat het weer in de boom kan hangen :slight_smile:

35 likes

Ik kreeg de tip om het te stomen en te blocken met wasverzachter, heb ik met een swatch geprobeerd en het helpt echt!

1 like

Echt super leuk!!!

1 like

Thanks voor deze link (en @pastelzwart voor het idee!) gisteren deze gemaakt. Echt een leuk klein projectje!

Met 100 lossen trouwens, want ik wilde hem niet zo lang.

10 likes

Heel leuk geworden! Hoe vond je het om te doen?

Heel chill! En denk ik inderdaad prima voor een (semi-)beginner. Makkelijke steken en geen ingewikkelde teldingen.

1 like

Haha klinkt goed! Vooral geen ingewikkelde teldingen. Ik heb al zovaak granny’s geprobeerd en dan gaat het even goed en dan raak ik afgeleid en dan moet ik weer opnieuw beginnen omdat ik verkeerd geteld heb of vergeet hoeveel steken ik op welke plek ook maar weer deed (en de granny’s dan niet hetzelfde worden). Iets met alleen rechtdoor leek me handiger voor nu haha. Misschien ga ik hier vandaag wel mee beginnen.

3 likes

Ik vraag het even hier omdat jullie me waarschijnlijk het beste kunnen helpen.

De BSO juf van mijn dochter gaat met pensioen en toen ik mijn dochter (een kleuter dus blijft twijfelachtig hoe betrouwbaar de info is) vroeg waar ze van hield toen zei ze: Wol en breien.

Nu vroeg ik me af. Is er iets wat je aan iemand die blijkbaar graagt breit, maar die je dus ook nauwelijks kent, op dit gebied kado te geven? Het klinkt alsof ze alle basics al wel heeft. Budget 10-15 euro.

Leek me leuker dan de zoveelste doos Merci :blush:

1 like

Cadeaubon voor een handwerkwinkel/wolwinkel? Wel eentje die in haar buurt is

4 likes

Heel goed idee, maar ondanks dat ik in een grote stad woon is er niets in de buurt te vinden. Ja op 42 minuten fietsen…

En ik zie wel zaakje is omliggende gemeentes maar dat is allemaal ook best uit te richting.

Jammer, zou een leuk kado zijn.

1 like