Omatopic #2

Dit is van scoubidou draad gemaakt zo te zien. Bij o.a. intertoys te koop. Zelf knoopte ik armbandjes van haakgaren. Dat pluist minder en blijft mooier omdat je de draad niet (zo makkelijk) kunt splijten. Maar met borduurgaren heb ik het ook vaak gedaan! Met 8 meter kom je heel ver hoor. Ik geloof dat ik 1,2 m rekende voor een armbandje?

2 likes

Misschien borduurwol. Dat wordt voor crewel borduurwerk gebruikt. Maar dat is duurder dan katoenen borduurgaren en wat lastiger te vinden

Haha het borduurgaren wat ik nu van de action heb is polyester :smiling_face_with_tear: maar goed @Hippe_kikker gezien ik die grote action doos gekocht heb ga ik het gewoon met dit garen ook proberen!

Bedoel je met haakgaren 100% katoen? Want ik haak en brei dus daar heb ik een (te grote, volgens mijn man) voorraad van liggen.

Ja gewoon haakkatoen! Kan soms wel qua kleur behoorlijk verbleken als ze er ook mee doucht bijvoorbeeld

1 like

Oh dat doet ze niet, voorlopig althans, kind is 4 dus luistert nog relatief goed naar mij :smile: ga ik die ook eens een keer uitproberen.

On another note. Ik heb dus echt een voorraad van heel veel mooie wol. Veel hand geverfd. Vond het ook echt leuk om naar te kijken maar had alles in zakken zitten in verband met beestjes (of ter voorkoming vooral). Ik zeg tegen mijn man vaak dat verzamelen en ‘stash’ hebben een andere hobby is dan breien en haken :smiling_face_with_three_hearts: maar wilde het meer op display! En nu had mijn man vroeger veel voorraadpotten gekocht voor meel en brood bakken. Die hobby is snel gestrand en de potten stonden te verstoffen. Nu zit er wol in! Heb alleen de mooiste garen op display. De rest zit nog gewoon in zakken in bakken, uit het zicht.

foto’s

Kastje op de eetkamer tafel. Let niet op de vaderdag hamer geschilderd door een baby :rofl:

En twee in de woonkamer waarvan die met gouden dop bij de kringloop gescoord voor €1.

Nu wil ik eigenlijk meer mini strengen kopen omdat het er in zo’n pot zo leuk uit ziet :thinking::rofl:

21 likes

Heel leuk idee! Waar koop jij je handgeverfde wol? Ben altijd op zoek naar nieuwe plaatsen waar ik geld kan op doen aan wol :grinning:.

1 like

Nee, scoubidou ziet er anders uit. Heel plasticy.

@HoningDrop ik denk dat je met borduurgaren of nylon koord een goed resultaat krijgt.

Dit koord bijvoorbeeld:

Ik denk dat dit ook wat kleurvaster is dan katoen borduurgaren.

Ah ik heb het filmpje gevonden. Ze gebruikt embroidery floss en faux macrame yarn. Ze deelt ook de afmetingen van alles zag ik.

2 likes

Hahaha nu zie ik het ook! Sorry. Ik keek even naar de afbeelding vanmiddag en deed me echt denken aan de sleutelhangers van vroeger!

2 likes

Ja ik heb uiteindelijk vanavond dit (square knot) gedaan met borduurgaren!

Blij met het resultaat, benieuwd hoe mijn dochter hem morgen vindt. En welke kleur verzoeken ze gaat doen :smiling_face_with_three_hearts:

8 likes

Het meeste is van Olivia & Oliver, de sock variant. Ook wat van de felle kleuren van Undercover Otter, ik hou van felle kleuren :heart_eyes: en Made by Lisetje, Draadzaak, Frog Mouse Studio, Foxy Fibers, Dutch Wool Diva, The Fibre Fox (UK), Artemis Yarns (Frankrijk), Nicole C Mendez (self striping, Duitsland), A Homespun House (Duitsland, maar zij doet ook veel Harry Potter collecties dus ben gestopt met kopen bij haar).

#nospon #zelfgekocht :smile:

2 likes

Zitten er een aantal nieuwe bij voor mij dus bedankt :grinning:.

2 likes

Haha geeft niet! Scoubidou is wel ook heel leuk vind ik.

@HoningDrop leuk! Misschien vinden jij en je dochter kumihimo ook wel leuk. Dit deed ik vroeger ook wel veel, is heel makkelijk vond ik. Je kunt bij SoLow van die kaartjes kopen, maar je kunt het ook heel goed zelf maken.

1 like

Wat een leuk idee zeg, dank je wel! Omgeslagen om zeker ook te proberen later :blush:

1 like

volgens mij kun je hier nylon koord voor gebruiken zoals: koord – Beadies

Wellicht heeft action ook wel zoiets of anders dus online.

1 like

Eindelijk weer eens een nieuw project gemaakt

16 likes

Lichtelijk obsessief? Nee joh.

15 likes

Warm weer, vies weer, ik ben maar weer gaan breien.

Babyslofjes voor iemand in m’n bedrijf. Supermooie wol waarvan ik de herkomst niet meer weet helaas.

Leo pants voor m’n zoontje van Sandnes Garn tweed, ik hoop dat het met blocken iets minder kriebelig wordt.

Als deze ooit afkomt is het een wonder, in januari in Parijs wol geshopt voor deze Champagne Cardigan en dus sindsdien op de naalden (met een fiks aantal maanden pauze). Filcolana alpaca held together met bizar dure Bergere mohair.

En ondertussen een andere ufo, een aangepaste Birch Tree Scarf van een of andere merino, ook voor een medewerker. Hopelijk voor kerst een keer af!

27 likes

Ik loop weer eens helemaal vast op een project :confused: wil een baby wikkelvest (aan een stuk excl mouwen) maken maar ik vind het patroon zo onduidelijk! Zoals ik het interpreteer moet ik op een gegeven moment elke 2e naald 1 steek aan weerskanten minderen tot ik bij een bepaalde hoogte ben, maar daar ben ik nu zo’n 12 naalden mee bezig (dus 6x 2 steken geminderd) en het schiet echt niet op, ik kan me niet voorstellen dat dit klopt. Snapt iemand wat ik verkeerd doe? Ook die kantsteek kom ik echt totaal niet uit :pleading_face:

Patroon

Zo moet het worden

Wat ik heb:

5 likes

Disclaimer dat ik veel meer haak dan brei en dus niet heel erg thuis ben in breipatronen maar het minderen lijkt me niet perse te langzaam te gaan toch? Ik zou afgaand op het patroon zelf op 1 steek minderen elke tweede naald komen, dan kom je zou ik zeggen ook goed uit met die 12 steken minderen op 6cm hoogte (maar dat kan ook gewoon aan mijn onervarenheid met breipatronen liggen) maar ik heb gebaseerd op de foto’s in ieder geval niet het idee dat jouwe te weinig mindert eigenlijk? Want qua gauge lijkt het me ook wel gewoon kloppen, in ieder geval in de hoogte. Of interpreteer ik je vraag nu verkeerd?

Ik heb me na mijn vorige 2 haak/brei projecten die goed bevielen weer op een oud breiproject gestort, de Novice Sweater van Petiteknit (mijn eerste trui)! Daar hoefden al heel lang alleen nog mouwen aan :sweat_smile: Ik raakte een beetje gefrustreerd door hoe langzaam ik (Engels) brei dus heb mezelf nu continentaal aangeleerd en ik vind het echt heerlijk, het gaat zoveel vlotter en ik heb minder last van mijn handen en polsen. Ben natuurlijk ook gewend om m’n garen links vast te houden met haken dus dat zal ook wel meespelen.

8 likes

Door jouw post opgezocht wat continentaal breien is, want mn moeder heeft ook altijd gebreid op een andere manier. En zo heb ik het ook geleerd. Nooit geweten dat er een naam voor is.
Al vond ik t nog te langzaam gaan, nooit verder gekomen dan een sjaal :joy:

1 like