Omatopic #2

Heel leuk geworden! Hoe vond je het om te doen?

Heel chill! En denk ik inderdaad prima voor een (semi-)beginner. Makkelijke steken en geen ingewikkelde teldingen.

1 like

Haha klinkt goed! Vooral geen ingewikkelde teldingen. Ik heb al zovaak granny’s geprobeerd en dan gaat het even goed en dan raak ik afgeleid en dan moet ik weer opnieuw beginnen omdat ik verkeerd geteld heb of vergeet hoeveel steken ik op welke plek ook maar weer deed (en de granny’s dan niet hetzelfde worden). Iets met alleen rechtdoor leek me handiger voor nu haha. Misschien ga ik hier vandaag wel mee beginnen.

3 likes

Ik vraag het even hier omdat jullie me waarschijnlijk het beste kunnen helpen.

De BSO juf van mijn dochter gaat met pensioen en toen ik mijn dochter (een kleuter dus blijft twijfelachtig hoe betrouwbaar de info is) vroeg waar ze van hield toen zei ze: Wol en breien.

Nu vroeg ik me af. Is er iets wat je aan iemand die blijkbaar graagt breit, maar die je dus ook nauwelijks kent, op dit gebied kado te geven? Het klinkt alsof ze alle basics al wel heeft. Budget 10-15 euro.

Leek me leuker dan de zoveelste doos Merci :blush:

1 like

Cadeaubon voor een handwerkwinkel/wolwinkel? Wel eentje die in haar buurt is

4 likes

Heel goed idee, maar ondanks dat ik in een grote stad woon is er niets in de buurt te vinden. Ja op 42 minuten fietsen…

En ik zie wel zaakje is omliggende gemeentes maar dat is allemaal ook best uit te richting.

Jammer, zou een leuk kado zijn.

1 like

Bolletjes wol! Bij de zeeman en wibra hebben ze prima wol en je kan voor 10-15 euro wel aardig wat kopen. Het is wel handig om dan twee of drie bollen in dezelfde kleur tr doen. En de bon mee te geven want je kan overgebleven hele bollen wol terug brengen en/of ruilen.

En anders is een handwerkboek ook altijd wel goed. Bij boeken voordeel verkopen ze veel leuke boeken. Het tijdschrift handwerken over grenzen is misschien ook wat.

1 like

Ik zou niet zomaar garen voor iemand kopen, bollen van de zeeman en wibra zou ik zelf gelijk terugbrengen of naar de kringloop brengen :stuck_out_tongue_winking_eye: @Keroppi misschien zit er binnen een uur afstand een wolwinkel die ook een webshop heeft? Dan kan ze daar een keer heen of online bestellen.

10 likes

Verkoopt Pipoos fatsoenlijke wol? Want dat heeft sowieso meerdere vestigingen door heel Nederland en een webshop.

3 likes

Nee, maar misschien haakt ze wel kleine frutsels (of vindt ze acryl wol :stuck_out_tongue_winking_eye:) daar hebben ze volgens mij wel pakketjes voor. Denk voor een creatief iemand dat elke hobbywinkel wel leuk is, al haal je daar dan twee fijne pennen ofzo van de bon

2 likes

Ik heb het wereldberoemde bernat blanket yarn besteld. Ik was heel hyped aangezien de halve vs ermee haakt. Maar mn eigen “blanket” garen is zachter, lijkt wat dikker en is de helft goedkoper😂
En uiteraard hebben we niet een klein beetje besteld… het zijn wel mooie kleuren.

3 likes

Ik zou ook een hobbywinkel cadeaubon doen.

Misschien hobbydoos.nl? Die hebben cadeaubonnen en een redelijk uitgebreid assortiment.

Ik zou zeker ook niet blij zijn met acrylgaren van de zeeman. Ik moet zeggen dat ik ook wel een behoorlijke wolsnob ben hoor, maar als iemand breien als hobby heeft en ook kledingstukken breit, denk ik niet dat ze het met acrylgaren doet. Daarom denk ik dat een algemene wolwinkel/hobbywinkel prima is. Daar heb je misschien ook wat meer standaardgaren, maar vaak wel garen met een groot aandeel wol.

2 likes

Ik vind het wel grappig hoe anti zeeman en wibra wol jullie zijn. Dit herken ik dus totaal niet van mijn omgeving waar heel wat gebreid word.

2 likes

Handwerk jij dan met acryl? Ik ben ook wel een wol snob hoor, ik vind zo heel af en toe een melange met wat acryl wel oké maar ik brei toch vooral met wol. Heb het idee dat vooral hakers ook graag met acryl werken, bij breien zie ik dat echt niet vaak.

Heb nu net een sjaal opgezet voor mijn man, ik houd niet zo van blauw maar hiervoor maak ik een uitzondering :heart_eyes:

12 likes

Nee ik vind breien en haken helemaal niks, maar een aantal kennissen van mij die doen dat wel! Zij maken wel voornamelijk spullen voor goede doelen. Dekens, sjaals, handsschoenen, sokken, mutsen soms wat kleding. Misschien dat dat het verschil verklaart. Ik moet ook zeggen dat ik door het woordje pensioen uit ging van een oudere vrouw die vast ook voor goede doelen breit dan iemand die vooral kleding voor zichzelf en anderen maakt.

Ik heb wel een aantal pogingen gedaan hoor om te leren haken en breien maar pfff. Nee ik borduur liever!

Ahh bij ons in het dorp is een breicafe en maar 1 iemand breit en haakt altijd met acryl! Maar elk clubje zal zo z’n ding hebben :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Als er een Sostrene grene in de buurt is: je hebt daar van die yarnbowls van keramiek, en stel dat ze dat niet voor wol gebruikt dan misschien wel om iets anders in te bewaren.

Het is zo persoonlijk met welk materiaal iemand graag werkt en of ze idd mooie wollen sjaals voor zichzelf maakt of juist dingen voor het goede doel van acryl maakt. Ik zou daarom niet snel een boek of garen kopen voor iemand waarvan ik hun voorkeuren niet weet.

3 likes

Opzich snap ik dit wel maar aan de andere kant heb je gericht naar een cadeau gezocht voor iemand, daar heb je moeite voor gedaan. Dan zeg je als ontvanger aah wat lief goed bedacht!! Wat natuurlijk ook gewoon zo is want het is een persoonlijk cadeau. En denk je hmm niet helemaal mijn smaak maar is misschien wat voor die of die.

Een bon is leuk hoor maar als je wel iets fysiek wil geven kun je dat best doen. Ik denk dat je het niet fout kan doen.

4 likes

Hobbii cadeaukaart? Of Wolplein oid

3 likes

Bedankt voor de tip, ik zoek al heel lang een betaalbare yarnbowl. Als ik weer eens in de stad kom ga ik eens kijken.

1 like