Omatopic #2

Ik had echt al heel lang niet meer gehaakt, maar afgelopen weekend had ik zin om het weer eens te doen!
Op verzoek van mijn kinderen heb ik een paddestoel en een konijntje gemaakt (ze hebben de kleuren zelf uitgekozen).
Het is op plekken nog wat bobbelig en onregelmatig, maar ik krijg het weer in mijn vingers :grin:

Hebben jullie trouwens ook dat je dan in gedachten verzonken op automatische piloot gaat haken, en dan de tel van je steken kwijt raakt? :joy:

Hier dan nog een foto van de creaties:

5 likes

Nu het buiten weer donkerder wordt overweeg ik een neklampje te komen om te dragen tijdens het breien. Hebben jullie daar ervaring mee? Het liefst met (een optie tot) warmer licht.

1 like

Voor een vriendin gemaakt.
Plek van de kat verkeerd ingeschat, zat dus niet mooi in het midden.
Opgelost door een sterrenbeeld en sterretjes er bij te borduren :smile:

26 likes

Hoe het er nu voor staat

Voor het eerst bullion steken gemaakt. Vergeleken met dat zijn Franse knoopjes super simpel

10 likes

Ik heb eentje van Aquila, die bevalt me goed!

1 like

Die inie mini streepjes onderaan
Closeup

Het heeft wat drol achtigs

4 likes

Ja ik gebruik die! Heb m een paar posts hierboven ook getipt maar is echt top. Deze heeft 3 standen qua licht, echt wit, neutraal en wat warmer. En je kan m dimmen door de knop ingedrukt te houden dus dat is ook heel fijn

1 like

@Zaza

Deze, ook op te laden met usbc, wat ook fijn is

2 likes

Ik mocht niet verder:

20 likes

Wat een lieverd :heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Verplicht pauze nemen

1 like

Zo’n lieverd was ze hier niet, dit zijn haar dit is nu van mij-ogen

1 like

Wat van mij is van mij.
En wat van jou is, is ook van mij.

2 likes

@Aardappels Thanks allebei! Ben inderdaad voor de Aquila gegaan, ben benieuwd. De lamp was iets voordeliger via een van m’n favoriete wolwinkels (de Breiboerderij), dus win-win :blush:

2 likes

Ik heb een scoodie gehaakt en ik ben er zo blij mee! Draadjes in de capuchon zijn al weggewerkt. Nu nog die van de sjaal wegwerken óf juist zo laten en eventueel franje toevoegen… wat denken jullie? Geschulpt randje met wit lijkt me ook nog wel cute.

20 likes

Ik vind franje hier goed bij passen! Ziet er heel comfy uit :blush:

1 like

De eerste puffin vliegt uit vandaag.
Zoveel plezier gehad met het maken!

31 likes

Ik ben een sucker voor geschulpte randjes :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Mooi! Ik ben ook fan van geschulpte randjes :grin: Franje lijkt me ook leuk maar gebaseerd op de foto zou ik daarbij een beetje bang zijn dat het witte garen misschien vrij vlot gaat rafelen

1 like

Ah goeie, daar had ik nog niet over nagedacht.

Ik bedacht me trouwens dat ik ook gewoon de vasten + lossen van de rest van de sjaal zou kunnen herhalen… Ga wel een beetje experimenteren.

1 like