Omatopic #2

Helemaal klaar mee!

23 likes

Het is echt wel schattig geworden.

1 like

Ik ben sinds kort aan het haken en mijn garen (gewoon iets wat ik al had, 100% katoen) is bijna op. Ik wil nu wat nieuws kopen, maar twijfel wat. Ik wil niet direct de hoofdprijs betalen omdat ik nog niet heel goed ben, ik wil er gewoon wat mee kunnen rommelen. Iemand een tip voor een merk en materiaal wat een fijne middenmoot is in kwaliteit en prijs? (Wel iets specifieks, zelfs bij de Zeeman zag ik verschillende merken dus alleen een winkel noemen helpt me niet).

Wat wil je maken? Een dik vloerkleed vraagt ander haren dan een pannenlap of pinguïn knuffeltje :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Haha ja dat is waar. Meer knuffeltjes enzo!

Je hebt catania glans katoen, ik gebruik dat vaak voor kleine poppetjes
Maar ik haal ook wel eens bij boekenvoordeel garen.
Je hebt Katia garen.
Dit is allemaal katoen.
Vind ik zelf fijner werken dan een acryl garen voor kleine poppetjes

2 likes

Ohja, de Boekenvoordeel! Daar ben ik al jaren niet meer geweest maar dat is inderdaad echt zo’n zaak met deze spullen. Goeie, daar ga ik eens kijken :smiling_face:

1 like

Weer een tussentijdse foto

Met dit donkere weer kan ik nauwelijks de verschillen zien tussen de verschillende kleuren blauw

19 likes

Waar had je het patroon vandaan? :innocent:

1 like

Kan je hem zo openen? :smile:

1 like

Ik wil voor kerst graag een set verwisselbare rondbreinaalden vragen. Iemand ervaring met Knitpro Zing? Of ervaring met een andere set?

1 like

Een kleine possum :heart:

14 likes

Geen ervaring van mij, maar mijn moeder heeft de knitpro denim. Hierbij zijn de breinaalden van hout. Dat breit wat stugger dan metalen breinaalden. Dat kan soms handig zijn als je een wat gladdere wol hebt.

Zij is er tevreden mee. Je kunt het makkelijk op en af draaien (mits je fijne motoriek een beetje fatsoenlijk is)

Dit is mijn moeders ervaring. Ik heb nul komma nul verstand van breien en naalden

3 likes

Ik heb deze, gewoon best goedkope van drops maar die zijn prima! Ze passen op die verwisselbare tussen stukjes die je kan kopen van knitpro (die draden) en ik heb zelf voor het breien van sokken houten verwisselbare naalden van knitpro symfonie van 3mm erbij gekocht. En ik heb er een aantal extra tussen stukjes bijgekocht 40cm, 100cm. Ik brei hier echt alles mee.

Vind die houten extra naalden die ik heb gekocht voor sokken ook top dus misschien dat ik daar ooit meer van ga kopen maar toen ik begon met breien wist ik nog niet of dit een korte hobby zou worden en dan vond ik het zonde om hele dure naalden te kopen. Nu 2 jaar, en bijna dagelijks breien later, gebruik ik ze nog steeds met veel plezier.

2 likes

Oh deze zijn een stuk betaalbaarder nog.
Ik brei niet veel, dus dan is dit misschien een betere keuze. Bedankt!

2 likes

Ik heb naalden van Chiaogoo. Duur maar na vele proberen vond ik deze het fijnst. Combi van het metaal, de scherpe punt en de kabels. Ben wel met gewoon losse naalden begonnen voordat ik een set kocht!

4 likes

Ik heb een jaar of twee gebreid met rondbreinaalden van drops. Ging prima maar ze versleten wel (een kat die wil spelen met de kabels is ook niet heel handig). Gebruik knitpro voor mijn sokken en chiaogoo voor de rest. Zou alleen zelf eerst oefenen met een goedkopere set, wie weet vind je het totaal niet handig en dan is €200+ veel geld.

1 like

Zing vind ik de minst fijne naalden van knit pro. Prima om er iets los van te hebben maar echt geen hele set. De naaldpunten beschadigen bij mij snel. Had ook dpn’s ervan maar die puntjes voelen echt niet meer fijn. Mindful is wel fijn en hoor ook goede dingen over Ginger. Symfonie ook wel maar die naalden zijn best wel breekbaar, dat maakt het uiteindelijk duur. Ik gebruikte die eerst maar ben overgestapt op chiaogoo.

1 like

Ik gebruik graag Knit Pro Ginger & Symfonie! En voor sokken Chiaogoo Red shorties.

2 likes

Bedankt voor alle tips!

Ik brei al wel langer met rondbreinaalden, maar die heb ik los gekocht. En dat is soms onhandig als je graag meerdere projecten tegelijkertijd op de naald hebt staan. :smile:

Ik ga even kijken wat het budget is en dan een keuze maken. Misschien is het beter om klein te beginnen met wat kabels en punten van een duurder merk.