Via eddna kan je overigens 40% korting krijgen op chiaogoo (ik kon het zelf ook niet geloven), het is wel een uitzoekwerkje omdat niet alle kabels op alle naalden passen.
Ik ben zelf erg blij met de Addi Click naalden. Heb ik geen extra benodigdheden nodig om de naalden van de kabels af te halen. Ik heb de korte en lange variant en kom daar echt een heel eind mee.
Wij doen met onze fam nog aan Sinterklaas en nu heb ik mijn moeder getrokken. Zij wilde graag wanten.
Ik heb een muts gehaakt. Met een bol chenille van de action. Lastig om netjes mee te haken maar het pluist of breekt niet!
Ik ga hier de handschoenen in doen. En dan verder dicht haken als een bal.
Ze zal de bal zover moeten uithalen dat ze de muts. (Of mandje ) uiteindelijk over houdt.
Muts:
Mandje:
En, een bal!
Ik ben blij dat mijn surprise af is, zo terwijl ik koorts heb.
Wat leuk!! Echt goed gelukt!
Vraagje: waarom is chenille lastig om mee te haken? Ik ben net begonnen met haken en dit leek me een leuk volgend project. Maar als het niet fijn werkt moet ik misschien nog even wachten tot ik meer gevorderd ben.
Ik ben zelf een redelijk gevorderde haker (ik haak ongeveer 4 jaar) en ik vind chenille juist een van de makkelijkste stoffen om mee te haken dus misschien is het ook persoonlijke voorkeur. Chenille stof is een stuk minder stug dan katoen bv waardoor mn polsen en vingers veel minder verkrampen. Wel zijn de steken soms wat lastiger te zien, vooral met donkere kleuren, maar als je een lichte kleur chenille gebruikt zou je daar minder last van hebben. Het enige grote nadeel vind ik dat het wel lastiger is om de losse draden weg te werken omdat het draad niet zo gemakkelijk in het oog van een naald past. Maar verder zou ik het vooral proberen om te kijken of het wat voor je is.
Dank je!
Ik ken tot nu toe alleen velours chenille en dat breekt snel. Dus toen ik deze goedkope bol bij de action haalde was ik blij verrast.
Het is een soort fleece? En ik heb de muts drie keer uitgehaald en niets brak of liet pluisjes los!
Maar het was niet makkelijk om mooie gelijke steken te maken
Chenille laat vaak pluisjes los maar hoort niet snel te breken. Die je nu had van de action klinkt meer als een blanket yarn, die laat geen pluisjes los en is idd vaak superfijn om mee te haken.
@Virago Veel mensen vinden de steken lastig te zien, dus als je nog beginnend bent is dat een extra moeilijkheid. Chenille kan vaak ook lastig zijn met onderdelen aan elkaar naaien. Met blanket achtig is dat niet zo.
Nou ik zag toevallig net op YouTube een filmpje met blanket yarn. Ik herkende dezelfde bollen. Met drie bollen maakt ze een hele deken. Ik denk dat ik die ga maken voor een vriendin.
Dus even nog wat bollen halen!
Ik heb ineens een sokken brei-fase! Voor dat linker blauwe paar heb ik over de 1e sok 14 maanden gedaan, maar toen ik als bedankje voor iemand een paar vanilla sokken gebreid had (de rechter witte) had ik helemaal de smaak te pakken en nu is het hek van de dam haha.
Mooi! Welke patronen zijn dit? Ik heb besloten dat als ik m’n huidige breiproject af heb (m’n tweede breiproject ooit lol, de Deima Air Blouse) ik me aan sokken wil gaan wagen dus ben alvast patronen aan het verzamelen
Wat een leuk patroon ben je aan het maken! Ben benieuwd naar het resultaat
De blauwe zijn Hibernal Socks van Summer Lee en die andere 2 zijn DK Weight Vanilla Socks van Crazy Sock Lady Designs! Die laatste is een gratis patroon.
Ja ik vond het ook echt een tof patroon, ik zal wel even komen posten als hij klaar is! (: Ik ben bijna bij de mouwen dus hoop 'm gauw af te hebben.
En dankjewel! Ik sla ze allebei op. Brei jij sokken liever op dpns of op rondbreinaalden trouwens? Ik neig een beetje naar rondbreinaalden omdat ik daar al aan gewend ben maar je hoort toch ook best vaak dat mensen dpns juist fijner vinden voor sokken
Ik gebruik altijd chiagoo rondbreinaalden van 23 cm (deze).
Ben ooit begonnen met dpns, maar ik vond dat echt heel ingewikkeld.
Ohh ja wat chill zo’n korte kabel. Hoef je ook niet te hannessen met een magic loop, daar zag ik een beetje tegenop met rondbreinaalden. Volgens mij verkoopt de wolwinkel in mijn stad Ciagoo, ik ga eens kijken of ze deze hebben!
Ja ze verkopen ze bij Sticks&Cups! (Als je daar nog woont haha). Ze verkopen daar ook deze wol Alpaca Soxx 6-ply - Sticks & Cups en dat is echt heeeeerlijk zacht.
Ja daar woon ik nog steeds haha! Top, ik kom daar toch zowat elk weekend Die Alpaca Soxx heb ik toevallig vorige week mee in m’n handen gestaan omdat ik de kleuren zo mooi vond, dus dit is goeie bevestiging om daar gewoon voor te gaan!
Ik ben uit de stad verhuisd maar die winkel is het enige wat ik echt mis! Gelukkig kan ik precies in mn lunch pauze als ik op kantoor ben er soms snel even langs.
Van die alpaca soxx heb ik trouwens met 1 bol die beide lichte paren sokken gebreid van mn foto, daarmee praat ik de prijs goed voor mezelf
Oh dat snap ik wel ja haha, zo’n fijne winkel! Vind het ook altijd gezellig om even een praatje te maken daar. En wat nice dat er twee paar uit één bol komen, kan ik het daar ook mooi mee goedpraten
@tierelantijn @Madam-Mikmak @Whoopdidoo
Dank jullie wel! Het haakgevoel is dus wel fijn maar de uitdaging zit dus meer in het niet kunnen zien van de steken. Misschien maar eens één bolletje kopen als proef, om te ontdekken of het wat is of (nog) niet