Even weer een tussentijds project foto
Ik wil het eind januari ongeveer af hebben
Heel mooi!
Een tijdje geleden was ik weer begonnen met haken en paar weken terug heb ik mutsen gemaakt voor mijn kinderen. Een draken muts en een eenhoorn muts
Even een poll voor de oma’s
0 stemmers
Ik doe het wel, maar ik ben in oktober ervoor begonnen. Als ik nu nog zou moeten beginnen, absolutely not, want kerst is al volgende week dinsdag
Maak je dan een groot cadeau of meerdere kleine cadeautjes? Als je al in oktober mee bezig bent, ben je behoorlijk op tijd ermee begonnen
Ik heb een paar jaar geleden wel eens sokken en sjaals voor m’n ouders gebreid en vorig jaar nog een muts voor mijn man. Ik wilde ook eigenlijk mini-truitjes en sokjes voor in de boom breien voor iedereen, maar toen werd ik overspannen. Volgend jaar maar weer :’)
Heb wel een een mini-truitje voor mn eigen boom gebreid:
Ik heb daarna ook een grote versie voor mezelf gemaakt, want ik vond hem zo leuk, haha. Die ligt nu te drogen!
Wat voor wol is dit? Heel leuk met die kleuren
Ik borduur kerstornamenten voor m’n familie en daarnaast naai ik kussens voor m’n vader. En ik ben er zo op tijd mee begonnen om stress en uren achter elkaar borduren te vermijden.
Elke januari mijn goede voornemen.
Elk jaar komt er niks van terecht.
Dit is ook pas de eerste keer dat ik het voor elkaar krijg hoor normaliter bedenk ik het me een paar dagen van tevoren en geef ik het al per direct op
Ik moet nog èèn sok voor kerst af krijgen en ik voel de stress nu
Alleen die klote stapeleend voor Sinterklaas, maar verder niks gemaakt. Ik heb iedereen al een keer wat gegeven, dus ik ben er klaar mee
Drops fiesta in de kleur vruchtenhagel!
Ik geef eigenlijk nooit zelfgemaakte cadeautjes met de feestdagen maar ik ben nu bezig met mijn allereerste paar sokken en vind het heel leuk, dus misschien dat ik er volgend jaar toch maar eens aan ga. Ik kwam ook al een patroon tegen dat perfect zou zijn voor een vriendin die in februari jarig is, dus ik hoop dat ik er voor die tijd handig genoeg mee ben dat ik die voor haar kan maken.
Enige zelfgemaakt cadeautje die ik ga geven is een gebreid baby vestje.
Vanaf het begin van dit jaar ben ik begonnen met breien, en toen ik hoorde dat een vriendin van mij zwanger was, dacht ik meteen: ‘Ik ga iets voor haar breien.’ Toevallig net klaar voor de kerst, dus het gaat zo op de post.
Hoe berekenen jullie de plaatsing van knoopsgaten als het niet in het patroon aangegeven staat? Ik vind het zelf altijd stom als de designer dat niet heeft opgenomen, hetzelfde als er staat dat je de minderingen gelijk moet verdelen. En ik ben dus niet zo goed in dat zelf bedenken, misschien hebben jullie een hack?
Hoeveel knopen wil je gebruiken? En begin met de bovenste en onderste knoop. Dan kun je daarna berekenen waar je de andere knopen moet plaatsen
Ik wil 6 tot 8 knopen gebruiken. En hoe bereken jij het dan? Het lukt me uiteindelijk vaak wel, maar heel omslachtig. Tel jij bijv de rijen of meet jij het op?