Ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen met haken en heb eerst vooral veel amigurumi gemaakt, maar nu toch voor het eerst een ‘functioneel’ project gemaakt (naast een paar onderzetters). Patroon is van Haakspot!
Ja ik tel de rijen en deel die dan door het aantal knoopjes. Het is soms ook gewoon een beetje gokken
Ik gebruik een online calculator. Die rekent uit waar je de knoopsgaten dan moet plaatsen.
Geen idee of ik hier mag linken maar als je googelt op knitting buttonhole calculator komt het wel tevoorschijn!
Die mag je gewoon linken. Is niks illegaals aan
Wat was jullie leukste project en minst leuke van dit jaar?
Leukst maar ook het langst van mij was de baby mobiel die in dit topic staat, en ook m’n balaclava ben ik zo blij mee.
Minst leuke is een muts voor m’n nichtje omdat de maat al 3 keer niet goed is en ik haar niet vaak zie. Daarnaast wil ze ook eigenlijk geen mutsen op haha dus ben beetje voor spek en bonen aan het maken.
Ik vond de Vilma top stom om te breien, maar wel mooi eindresultaat. En niet echt stom, maar geen mindless knit voor mij.
Minst leuk was een gehaakte top, patroon gekocht maar dat was heel onduidelijk en uiteindelijk was het maar 1 maat en dus veel te klein. Ik heb wel genoeg wol dus kan het nog een keertje proberen te maken met wat panelen er tussen
Upcycling-projectje! Ik wil echt een groot tapijt in de living, dus ik bedel momenteel in al m’n WhatsAppgroepen om kapotte jeansbroeken. Ideaal om hersenloos te prullen voor de tv!
Oh heel mooi! Is er een naam voor deze methode of kan je uitleggen wat je doet? Is die donkere reep stof een stuk spijkerbroek?
Dankjewel, klopt! Het is dezelfde methode als rope baskets waarbij je over een touw haakt in single crochets, enkel is het “touw” hier een reep denim die je vouwt en/of draait om ze wat compacter te maken. De hele tutorial staat gratis online hier, en ze heeft aparte artikels voor mandjes en een rechthoekige mat met deze techniek.
O wat grappig gedaan! weet niet of je in Noord-Holland woont maar heb anders nog wel een stapel broeken liggen.
Haha nee, Antwerpen. Heel lief wel, dankje! Als ik klaar ben met mijn huidige stash ga ik misschien eens bij de kringloop horen of zij nog iets hebben liggen dat te slecht is om nog te verkopen.
Dit topic is na het bereiken van de limiet van 5000 reacties automatisch gesloten. De discussie wordt voortgezet in Omatopic #2 (Deel 3).