Omatopic #2

Dus nu gewoon een stok toch gewoon door? Of ben ik nou gewoon dom? (Tour 3) heb net tour 1 en 2 gehad.

Ja je moet alleen eerst ff je draadje nog om je naald doen zoals je doet met t stokje. Maar zo te zien zit je in het goede gat.

Ja precies! Loop draadje, gat, yarn over, door drie lusjes heen yarn over en naar de volgende. Ik vind het alleen echt krom beschreven voor een beginner. Ik dacht dus dat ik mezelf door die zij kant moest wurmen door die twee loopjes.

Of then again mijn logica loopt niet goed :sweat_smile:

Haha dit is zo lastig goed te zien ook zo online. Maar wat je zegt klopt ook niet want met een stokje ga je in 2 stapjes. Zoals je t nu beschrijft is t een half stokje denk.

Zie dit filmpje https://youtu.be/iYMlksRWLLg

Dit is precies wat ik heb gedaan :grin: gelukkig maar was bang dat ik opnieuw kon beginnen.

Gelukkig!

Bij mij zit alles op nummer, maar op kartonnetjes. Ik wil graag de kunstof Bobbins (ik haat karton), maar geen idee hoeveel ik nodig heb. :slight_smile: Alleen het zit dus in 4 dozen en de volgorde klopt niet helemaal.

Weet ook niet wat je met die glanzende wokkels perle doet?! Heb er ook wel wat, maar ik kan op internet ook niet echt vinden waar dat voor gebruikt wordt.

1 like

Zo leuk hoe enthousiast iedereen hier is over borduren, moet ook nodig mijn van Gogh werk er weer eens bij pakken.
Ik vorder gestaag met mn breiwerk, echt zin om allemaal zomerse tops nu te maken. Gaat zoveel sneller dan truien haha.

Update in spoiler want nog veel te kort

19 likes

Wat maken jullie toch leuke dingen!

ahh dit is echt super leuk!! Echt goals ook gewoon dat je vriendinnen het oppikken. Hier vinden ze het er te moeilijk uit zien en echt een oma ding.

1 like

Als je een haakpatroon/borduurpatroon/kinderkamerfrutsels zou kopen en t bedrijf heet By Pomme. Vind je daar dan wat van?

• Prima naam
  • Neutraal
  • Stom

0 stemmers

Iemand suggesties😂

Prima naam maar ik denk eerder dan aan pommes friet.

2 likes

Maar is dat erg? Friet is fantastisch

5 likes

Nee helemaal niet! Friet is leven.

3 likes

Ik heb nu de eerste vier gedaan. Ik ben met rij drie dus gewoon weer stok (double crochet) gaan doen en vraag me nog steeds af of dat zo wel goed is dan. Heb op de vierde een vaste weer gedaan. Nog 127 keer te gaan. M’n eerste bolletje is ook bijna op. Had een stukje proef lap gedaan met steken en die heeft 5 rijen en een chain. Dadelijk even opzoeken hoe ik naar de volgende bol kan.

2 likes

Gaat goed denk! Lekker bezig.

Mn duim voelt al beter. Geef m vandaag nog rust en dan morgen hopelijk weer helemaal oke. Ik hoop zo dat de dag nooit komt dat ik echt niks meer kan handwerken. Wat moet ik dan met mn leven :joy:

Op de een of andere manier denk ik nog steeds dat ik niet geod ga op die derde rij omdat de beschrijving zo vreemd is, tenminste, in beide lussen. dat stukje.
Ik heb afgelopen weekend ook echt last gehad van mijn hand, ik over strek gauw en heb het dan niet door totdat ik pijn krijg. (Ben redelijk mobiel dus ja lekker hendig)

Ja dat is vreemd omschreven. Lijkt mij standaard dat je onder beide lussen door gaat. Anders zou er wel staan in voorste of achterste lus. Maar dan krijg je echt wel zon randje dus dat zou je wel zien.

Als ik teveel haak krijg ik last van mn wijsvinger die t draadje omhoog houdt. En eigenlijk niks anders doet dan strekken dus ik vind t nogal aanstellerig van m. Denk dat mate de keyword is hier maar ja soms wil je wat :joy:

1 like

Ja dat dus! naja dan ga ik gewoon lekker door :sweat_smile: