Omatopic #2

Zolang ze maar niet aan patat denken!

Ik ben er achter dankzij @Axolotl
Ik moet inpv door de hele V moet ik door de achterste lus bij tour 2

En dan tour 3 kan ik doen zoals ik deed.
Toch een fout ontdekt!

1 like

Ik heb gisteren deze set met haken besteld op Amazon en ook gisteren al binnen gekregen. Set kost 18,50 (Vandaag weer 18,44 op amazon). Dus ik vind dat redelijk oke voor de hoeveelheid haken die je krijgt. Vriend vroeg of ze ontworpen waren door Apple omdat ze er zo fancy uitzien.

korte review; vond de nek erg lang tegenover mijn clover haaknaald. schrok ik ook best van tbf.
maar nu ik twee rows heb gedaan vind ik het eigenlijk wel fijn. nek is niet super glad dus je draad blifjt goed liggen. haak hand voelt een stuk relaxter en je komt er best soepel door heen.

Er is nog een set met 7 tot en met 12. Weet niet of die vaak gebruik wordt. Die is 22,50 ongv.
Dus ik weet niet of dat de investering waard is? (Laat ik eerst maar deze blanket door komen lol)

2 likes

Wat een mooie naalden!

1 like

Ooh ik vind ze er fancy uitzien! Ik gebruik zelf gewoon haken van de Action en Zeeman (die heeft grote maten!) en die vind ik zelf prima. Het enige is dat ze niet heel glad zijn, maar ik ben zelf nog een beginner en dan vind ik dat geen probleem.

2 likes

Oh wat zit je er heerlijk bij met je kat op schoot. Die haaknaalden zien er inderdaad wat lang uit. En wat leuk om iemand stekenmarkeerders te zien gebruiken. Ik doe dat echt nooit. Heb alleen touwtje in t begin van een rondje.

Hoe doen jullie dat als je 5 rondjes gelijk moet? Ik laat m dan gewoon in de eerste zitten.

1 like

Ik haak zelf het liefste met helemaal ijzeren haaknaalden. Zonder verdikkingen erop. Bij plasticen vind ik ze vaak wat stroever en daar worden mn handen sneller moe van. Heb kennelijk dus een heel basic smaak haha

Ik ben echt fan van de clover amour. Maar 6-8 euro per stuk. Beetje jammer wel. Je hebt ook soortgelijke van zeeman/action maar die gaan toch minder soepel ofzo.

1 like

Ik ben zelf ook echt nog een rookie, dit is mijn eerste project. maar ik vond ze zoo mooi dat ik beetje op Youtube ging kijken en de echte grote crochet youtube mensen waren enthousiast. Ik dacht; 18 euro tegenover een set van clover van 50, kan ik het best eens wagen!

@Whoopdidoo ja de kat is echt eenbeetje clingy. altijd met avond eten (doen we op de bank met serie kijken) dan wilt hij altijd bij mij liggen. en dan blijft hij ook zo liggen totdat ik echt hoge nood heb om naar de wc te gaan. Dus vaak voor het eten dan neem ik borduur werk mee of dan nu crochet.
Qua haakjes; ik ben heel slecht in tellen, en aangezien hier paar keer is gezegd dat tellen heel belangrijk is doe ik braaf de slotjes er in om de 10.

edit; ik kom nu in mijn la ook een setje van 3 tegen van de action. :sweat_smile:

Another weekend en verder met de kus. Van de week heel weinig geborduurd, weinig tijd! Het eerste kwart is af en het tweede kwart schiet ook redelijk op

24 likes

Ik wilde een deken maken maar niet te duur dus ging naar zeeman. Maar de kleuren dit seizoen zijn heftig en niet wat ik wil. Maar zag wel dat ze katoen/acrylmix hadden. Dus beetje vergelijkbaar met softfun. Alleen is t 130 meter ipv 160 dus niet samen te gebruiken denk. Maar wel een stuk goedkoper. https://www.zeeman.com/nl/breigaren-av-000153863.html
Misschien fijn voor babydekentjes enzo? En een heel stuk goedkoper dan softfun.

Zag gisteren in de stories (Of eergisteren?) dat DMC weer wat gratis borduur patronen heeft toegevoegd. Zitten echt hele leuke tussen! Ook Anchor heeft weer wat nieuwe gratis patronen toegevoegd. Echt chill dat ze dit blijven doen.

Mijn vriend die vroeg al of ik een muts voor hem wilde haken. Ben nu niet stiekem aan het kijken naar mooie garen (wol?) daarvoor. :nerd_face:

3 likes

Ben ik de enige die overweegt zo’n u vormig voedingskussen te kopen voor extra ondersteuning tijdens t haken? :joy:

Als het helpt, waarom niet!

Mijn houding is zo slecht. Tijdens t handwerken nog erger😂

Zie trouwens net dat softfun 140 meter is. Dus wie weet best te combineren met dat garen van zeeman.

Ja same, ik merk echt dat ik op mijn bureaustoel weer helemaal krom ga zitten en daardoor weer hoofdpijn krijg. als ik beneden op de bank zit dan klem ik een kussen tussenmijn arm. weet niet waarom. maar zit chill :sweat_smile:

Als de dikte hetzelfde is, is het te combineren lijkt me. Heb je misschien van de ene iets meer bollen nodig

Ja wibra en zeeman heb ik ook altijd samen gebruikt. Denk dat 10 meter op 50 gram niet heel veel uit moet maken.

Hebben jullie nog voortgangfotos? Ik ben bezig met mn konijn nog een keer. Voor foto’s en omdat ik mn telefoon moest resetten en dacht dat er niks op stond. Maar dat patroon stond er wel op :sob:

Ik zit nu aan dit gedeelte:

Bij mij ziet het er zo uit:

Ik snap niet waar ik nu extra steken moet oprapen/maken? Het ziet er zo anders uit bij mij. Veel losser en een groter gat.
En hoe maak ik die extra steken?
Ik heb al gekeken op YouTube maar ik vind geen duidelijk filmpje. Iemand een tip?

1 like

Die extra steken maak je in de meeste gevallen door pick up and knit. Daar zijn wel filmpjes van te vinden!