Omatopic #2

Oké die term kende ik niet. Ga ik daar eens op zoeken.

Dit heb ik ervan weten te maken maar het lijkt me niet correct.

Zo vervelend dat ik niet zie waar ik de steken moet oprapen. Ik vind het niet erg om dingen een paar keer te moeten doen als het moeilijk is. Maar ik kan er niet tegen het als ik het gewoon niet snap. Ik ga er voor nu maar mee stoppen want ben het beu.

Heb vandaag 4 of 5 rijen gedaan (122 chains) mijn handen zijn er nu wel klaar mee. Ondertussen wel breaks. Het werkt best wel verslavend op de een of andere manier 🙆
Niet overal even perfect maar ik kan er mee leven voor een eerste keer.
Heb net rij 12 af van de 129 ><

9 likes

Wat ga je lekker! Straks ga je gewoon op de automatische piloot, helemaal fijn is dat vind ik. Ik wil een deken haken maar weet nog niet met wat aangezien de kleuren van zeeman echt lelijk zijn. Maar ook geen zin heb 100 euro uit te geven.

Konijn nr 2 moet alleen nog in elkaar en een jurkje. Heb de oren wat anders gemaakt, wel beter vind ik zelf. Dus van nr 1 nog even aanpassen want voor de fotos moeten ze wel hetzelfde zijn. Kijk mij eens profi zijn

5 likes

Voortgang fotos! @anon41596379, Bijna klaar, alleen nog draadjes afwerken en checken of de bandje lang genoeg zijn zo

25 likes

Het ziet er goed uit hoor! Niet meer veranderen en lekker zo laten, het valt niet op. En dat plaatje is inderdaad echt niet duidelijk.

Ik heb veel aan dit filmpje gehad voor steken opnemen op verschillende manieren:

Misschien dat je er voor een andere keer er wat aan hebt…

1 like

https://jacquelinecieslak.com/embody/puk

Geen paniek hoor je doet het hartstikke goed. Het is maar een oksel hè! Ik doe nooit iets bijzonders maar laat t draadje waarmee je de arm begint vaak wat langer dan normaal als je met een nieuw draadje begint en trek daarmee eventuele gaatjes wat strakker

1 like

Bedankt voor de tips @DonnaElvira en @Bertha!
Ik ga met frisse moed nog een keertje proberen straks of morgen. En inderdaad, het is de oksel dus het is niet zichtbaar en het moet niet perfect zijn.

Wat een super mooie top! Heb je deze gebreid of gehaakt? Indien het haken is ben ik benieuwd naar het resultaat!

Ik heb iets van 500 berichten moeten lezen, maar ik ben weer bij haha :sweat_smile: Jullie hebben allemaal zulke leuke dingen gemaakt, echt knap! En @Clancy leuk dat jij ook bent begonnen met haken! Ik merk dat ik het haken even heb laten liggen, dus ik wil de draad weer oppakken. Ik zie de laatste tijd allemaal toffe kledingstukken langs komen, dus ik ga ook kijken of ik een topje kan haken, als jullie nog tips hebben ben ik benieuwd!

2 likes

Vind het altijd zo knap dat mensen kunnen haken, en het leek mij ook echt heeel lastig. Begin nu pas een beetje de dingen door te krijgen. Kijk nu ook veel youtube. Zoals nu met het dekentje is het wel heel veel herhaling en dat begint al een beetje saai te worden maar aan de andere kant is het ook wel goed zoveel herhaling, kan je er handiger in worden.

Even advies gevraagd; Acryl was niet zo lekker om te hebben als muts of sjaal toch?
Kan je het wel laat maar zeggen gebruiken voor als je een soort proef model wilt maken?

of dit

Voor het echte ding wil ik Yarn and Colors epic gebruiken maar wil eerst ff kijken of ik het voor elkaar kan krijgen zonder dat ik weer 5 euro verzending heb :stuck_out_tongue:
of zeggen jullie; ga gelijk voor het echte en koop geen onnodige garen?

Het is heel persoonlijk of je t fijn vind of niet. Op facebook genoeg vrouwen die t met zeeman of wibra doen. Voor een eerste project is t helemaal niet gek om te gebruiken als je t gewoon prima aan vind voelen. Maar ik zie dat yarn and colors epic katoen is? Dat lijkt me persoonlijk niet fijn voor een muts of sjaal. Vind katoen vrij hard. Muts zou nog wel gaan maar voor een sjaal lijkt t me echt niet chill.

Dan juist wel weer acryl? (Je merkt, heb er echt nul verstand van)

Ik heb zelf van yarn&colours super charming.
Is een mix van katoen en acryl.
Is erg zacht en heeft vele kleuren
Is een gemêleerd wolletje

1 like

oee die ziet er ook leuk uit.
Ik zie dat de fabulous van Y&C uit 50% katoen 50% acryl zijn. Die heb ik nu ook voor de baby (Naja fab baby dan)

maar dan zou ik bijv ook deze kunnen nemen? https://www.wolplein.nl/wol/yarn-and-colors-joy

1 like

Denk dat ook wel zal gaan. Zeeman heeft ook bolletjes katoen/acryl. Zag er best mooi uit maar wel vrij lieve kleurtjes. Woon je niet in de buurt van een wolwinkel zodat je even kan kijken?

Ja in de naai winkel maar dat mens is altijd zo chago dat ik er geen zin in heb om heen te gaan. Maar dan kan die van de action/zeeman ook mooi gewoon. Wil eerst een oefen lapje maken.

Haha gek is dat. Hier op de martkt vroeger was er ook echt een takkewijf. En de wolwinkel hier in de stad had vroeger ook echt chagrijnige wijven. En een klein winkeltje hier is zogenaamd een stichting en werkt met vrijwilligers maar is zooo duur. En dat winkeltje is denk ik 2 bij 3 dus je ken er ook je kont niet keren.
Binnenkort ga ik naar een stoffenwinkel die ook wol heeft. Die met die afschuwelijke printjes. De reacties op facebook zijn leuk, van middelbare vrouwen die hetzelfde afschuwelijke printje hebben gekocht. Dus ben heel benieuwd.

1 like

Gebreid! Het is Camisole No 4 van my favorite things knitwear. Nu helemaal af en geblokt!
Voorkant

Achterkant

28 likes

Wauw die is echt super mooi geworden! Knap dat jij dat kan zeg.

1 like

Om te proberen kun je acryl doen, maar ik vind dat zonde van je tijd eigenlijk als je het eigenlijk in een ander materiaal wil doen.
Voor een muts zou ik zelf altijd voor wol kiezen, dat is niet zo zweterig als acryl. Voor babietjes wordt ook katoen of wol aangeraden ivm reguleren van de temperatuur. Maar volgens mij is de muts voor een volwassene toch?

1 like