Omatopic #2

Denk dat ook wel zal gaan. Zeeman heeft ook bolletjes katoen/acryl. Zag er best mooi uit maar wel vrij lieve kleurtjes. Woon je niet in de buurt van een wolwinkel zodat je even kan kijken?

Ja in de naai winkel maar dat mens is altijd zo chago dat ik er geen zin in heb om heen te gaan. Maar dan kan die van de action/zeeman ook mooi gewoon. Wil eerst een oefen lapje maken.

Haha gek is dat. Hier op de martkt vroeger was er ook echt een takkewijf. En de wolwinkel hier in de stad had vroeger ook echt chagrijnige wijven. En een klein winkeltje hier is zogenaamd een stichting en werkt met vrijwilligers maar is zooo duur. En dat winkeltje is denk ik 2 bij 3 dus je ken er ook je kont niet keren.
Binnenkort ga ik naar een stoffenwinkel die ook wol heeft. Die met die afschuwelijke printjes. De reacties op facebook zijn leuk, van middelbare vrouwen die hetzelfde afschuwelijke printje hebben gekocht. Dus ben heel benieuwd.

1 like

Gebreid! Het is Camisole No 4 van my favorite things knitwear. Nu helemaal af en geblokt!
Voorkant

Achterkant

28 likes

Wauw die is echt super mooi geworden! Knap dat jij dat kan zeg.

1 like

Om te proberen kun je acryl doen, maar ik vind dat zonde van je tijd eigenlijk als je het eigenlijk in een ander materiaal wil doen.
Voor een muts zou ik zelf altijd voor wol kiezen, dat is niet zo zweterig als acryl. Voor babietjes wordt ook katoen of wol aangeraden ivm reguleren van de temperatuur. Maar volgens mij is de muts voor een volwassene toch?

1 like

Oh wat mooi!! Gaat op mijn lijst :blush:

2 likes

Mijn vriend is een volwassene die zich gedraagt als een baby. maar dat is een ander verhaal.

Ik had een bol meegenomen bijd e action van dat Acryl maar yikes its def something.

2 likes

Heeft een van jullie een goede tip voor een mooie wolwinkel/handwerkwinkel? In omgeving rondom amsterdam, in een straal van 30km ofzo.

Die foto’s :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: Ben veel te pauper voor die winkel :joy:

1 like

Ooh mooi hoor! Ik ben inmiddels ook begonnen, ben nu bij het tweede voorkantje.

1 like

Ik ben momenteel aan het haken met zwarte en witte zeeman royal. Ik heb echter het idee dat mijn zwarte draad wat dikker is dan de witte? Ik gebruik een redelijk dikke naald, en voor de witte is die precies net te dik
Herkennen jullie dit? Ik heb nl wel vaker het gevoel dat verschillende kleuren van hetzelfde merk/type garen een verschillende dikte hebben. Ik dacht echter steeds dat het aan mijn onervarenheid als haakster lag…

Ik heb een kwart af van de landkaart waar ik mee bezig ben. “Alleen” de lijnen nog. Daar heb ik een hekel aan, ik heb me nu bedacht dat ik dat op het laatst wel voor het hele werk ga doen. Future me haat me om deze beslissing.

17 likes

Dit komt wel voor ja. Voor mn gevoel is zwart meestal dikker bij zeeman en wit vaak iets dunner.

Zo mooi! Zoiets staat ooinop mn verlanglijst, als ik eens veel tijd heb. :heart:

Dat kan. Voor 99 cent per bol kan je ook niet veel verwachten :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ja die bedenking heb ik me ook al gemaakt:).

Wel stom, want ik had eindelijk eens een proeflapje gemaakt (doe ik normaal nooit, want te lui), maar in andere kleuren, omdat ik eerst wilde weten of het oké was om dit project met zeeman garen te maken. Dat proeflapje kwam heel mooi uit, dus toen ben ik alle bollen zwart en wit gaan kopen die ik nodig had, en nu komt het dus minder mooi uit dan gehoopt. Al denk ik dat het voor een niet-kenner uiteindelijk niet zo opvalt. En het is voor mijn zoon, die is altijd super enthousiast over alles dat ik voor hem maak. zelfs mijn eerste draak (letterlijk en figuurlijk) van een amigurumi die ik voor hem maakte vindt hij geweldig :stuck_out_tongue:

1 like

Mijn ervaring met knuffels is dat het niet opvalt. Denk dat het met wat anders ook wel meevalt als je gewoon dezelfde naald gebruikt.

2 likes

Ik zit buiten en verveel me nu al. Waar is mn tv😂
Heb net een tiktoklive gekeken van een man die etsyconsultant is dus voel me zo geinspireerd. Maar zolder is 300 graden nu denk ik dus zit maar buiten aan de 2e versie van mn popjes te werken. Maar zo saai. En mn benen voelen na drie minuten al alsof ze levend verbranden.

1 like

Een podcast luisteren? Er zijn heel veel creatieve te vinden!

1 like