Omatopic #2

Wat maken jullie toch allemaal mooie dingen. Kan er zo van genieten <3

2 likes


Mijn huidige project is een kussenhoes voor in de huiskamer

Mijn laatste project waren wattenschijfjes

En ik heb een croptop die ik nog uit elkaar moet halen en opnieuw moet maken 🥲

18 likes

:smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

33 likes

Amai deze is echt lief!

1 like

Net mijn breiwerk moeten uittrekken waar ik gisteren en vandaag heel wat uurtjes aan gewerkt had :sob:. Hoort erbij maar is toch niet plezant noch motiverend.

1 like

21 bollen softfun besteld voor mn collectie :joy: en maar basiskleuren voor 8 popjes. Dus 12 kleuren om uit te kiezen. Wil ook zonder jurkjes maken. Misschien maak ik ze wel met een jumpsuit. Wil gewoon alle kleuren.
Ook nog een bolletje catona besteld zodat ik voor t konijn ook een catona versie kan maken zodat je t verschil in grootte kan zien. Draaf ik door? Misschien. Hopelijk zijn de kleurtjes mooi.

2 likes

Ik lees hier van alles over Gerries winkel met goede aanbiedingen voor borduurgaren😁 Aan alle haaksters en/of breisters: hebben jullie nog goede tips voor winkels/webshops met garen en wolletjes?!

Mijn tips:

  • ik heb wel eens besteld bij Breiwebshop (veel keuze, lage verzendkosten), Hobbii (prima, duurt wel lang en hogere verzendkosten) en wolplein (prima!)
  • offline wel bij Zeeman en Wibra, en soms kijk ik wel bij de action of Hema

Ik vind breiwebshop ook altijd fijn en snel leveren.
Verder zou ik Wol met verve aanraden, heel mooi geverfde wol en voor handgeverfd goede prijzen. Ik ben er nu een trui mee aan het breien en heb mn volgende bestelling al op het oog :slight_smile:

2 likes

wanneer ik gerrie lees:

GERRIEEEE

10 likes

Oh, zo veel! Hier in mijn buurt als fysieke winkels voor als je eens iets anders wilt Wolverhalen en Wol zo Eerlijk, Wol met Verve inde4daad, en voor de standaard merken Wolplein, Echtstudio, Caro’s Atelier, Creamijn, en zo zijn er nog zo veel meer! Hobbii inderdaad, altijd leuke aanbiedingen, en ik heb laatst besteld bij Kokonki in Polen, dat was echt prachtig garen ook (en best snel binnen). Zij kunnen in principe elke kleurverloopcake maken die je wilt, en mooie kwaliteit. Wel losse draadjes, dus niet getwijnt. Haakt was lastiger maar is erg mooi!

Heb gister bij wolmagazijn besteld omdat de kleurtjes daar mooi op kleur stonden en bij breiwinkel niet :joy: verder vaak bij creamijn en caro’s atelier. Ben een keer in de winkel van echtstudio geweest en dat was echt :heart_eyes:. Ben ik de enige die droomt van een leuk prijsje te winnen zodat ze alle kleuren kan kopen :joy:

1 like

Caro’s Atelier en Knottenwol vind ik fijn!

Dolopwol in Deventer
Recht en averecht in Arnhem
Juffrouw lanterfant in Groningen
Wolverhalen in Tynaarlo
Hetwolbeest
Wolmetverve in Zwartsluis
Sticks n cups in Utrecht
Breibrink
Stephen and penelope in Amsterdam
Trollenwol in Driebergen- Rijsenburg
Wolhalla in Ruurlo
Debreiboerderij

Hebben allemaal een webshop en degene met plaatsnaam erbij daar kan je ook langs, alleen wolhalla heeft niet echt een winkel volgens mij maar een magazijn op afspraak

4 likes

Wolmetverve kun je ook bezoeken volgens mij! Misschien nu met Corona niet maar daarvoor wel.

1 like

Ah dat wist ik niet, wel dat ze eerst een winkel had en die had gesloten. Maar op de site staat dat de showroom gesloten is inderdaad!

Wah goede tips!! Dank allemaal, ga alles even bekijken :grin::blush:

Ik maak een stomme schaap op bestelling. Maar dacht dat ie veel groter was. Nu betaalt ze 15 euro voor een kleine lelijke schaap. Maar ja ze heeft m eerder gehad en zelf prijs gezegd dus prima.

Mn bolletjes zijn verzonden :tada: Denk dat ik nooit meer met acryl wil haken. Terwijl we een hele kast vol hebben :see_no_evil:

Hij is af!

15 likes

Ik ook! @Solsikke

11 likes

@Solsikke & @Kauai ik vind hem echt niet mooi. En dat ligt niet aan mij maar gewoon aan t ontwerp. Al valt ie misschien wel mee. Maar niet mijn smaak ofzo. Misschien stamt de haat voor dit schaapje ook uit de eerste keer dat ik m maakte en de pootjes vastmaken niet lukte. Het patroon is ook heel vervelend geschreven.

Tis trouwens geen los touwtje maar er zit een muziekdoosje in. Hopelijk heb ik nog ergens een bijpassend lintje.

Ik heb zo zin in morgen :tada: mijn eigen haakimperium here I come :joy: Houden jullie van veel foto’s bij een patroon? Ik eigenlijk niet. Maar je ziet t wel vaak. Vind t belangrijker dat ze zeggen welke rij de oogjes moeten met hoeveel steken ertussen dan dat ik een foto zie van een arm. Maar misschien zie ik gewoon op tegen het maken van die foto’s.

Ik ben het wel eens met Stjerne, juist als het gaat om op welke hoogte de armen of oogjes moeten bijvoorbeeld. Dan vind ik het wel heel fijn om naast info over op welke rij die moeten, ook een foto te hebben als extra check of ik dingen op de goede plek vastzet bijvoorbeeld. En voor het totaalbeeld ook.

Ik vind het ook een leuk schaap, schattig!

Krijg ook wel weer kriebels om haken weer op te pakken, heb dat ‘vroeger’ best veel gedaan, maar toen ook jaren niet. Vorig jaar twee knuffels gehaakt en vond ik wel heel leuk! Nadeel aan knuffels vind ik dat je steeds de steken moet tellen, voelt soms als teveel moeten nadenken.

2 likes