Dit wist ik ook niet. Ik pak gewoon altijd eentje.
Door irisborduurt? Zij had daar een post over toch? Deze naald zat bij het pakket maar hier merk je echt dat je een dunne naald nodig hebt. Is 18 count Aida, met een te dikke naald worden die gaatjes te groot en dat is niet mooi in je werk.
Ik had laatst nog expres fancy naalden bijbesteld voor mijn project. Ik gebruikte die bij het pakket kwam maar werk nu met een naald van DMC (die hoort bij de count) en werkt nog soepeler.
Wat ga je snel! Vind m heel schattig.
Al wachtend op mn bolletjes ben ik alvast mn patroon aan het uitwerken. Wat een gedoetje. Maar met de benen begin je met een chain en vind t dan wel lastig om op te schrijven ofzo. Ik haak nu al 12 jaar denk ik dus de standaard dingen weet je dan gewoon maar t moet ook duidelijk zijn voor beginners natuurlijk.
@FluffyCow verder dan 8 hoef je meestal niet te tellen toch. Bij mij gaat t echt op automatische piloot.
Misschien voor meer mensen een tip; Breibink gaat patronen van Heaven and Earth Designs bestellen dit weekend en je kan nu doorgeven welke je wilt. Toevallig was ik op dit moment aan het wachten, wil al heel lang een specifiek patroon van dat merk. Die hebben echt hele mooie namelijk!
Hele mooie dure wolletjes. Maar dan moet je wel weten welke.
Lana Grossa heeft sets met naalden (sokken en rondbreinaalden etc), die zijn aan de prijs maar zo mooi.
En anders mooie wolletjes met breiboek erbij.
@Ficus ik vind HEAD zo enorm mooie patronen hebben, wel echt uitdaging inderdaad, die ik wil/bestel heeft 90 kleuren. Haha.
Ik wil t. Love eekhoorns.
Dit is zo leuk gedaan, dat staartje en die pluisoortjes
Een mooie projectbag? Een waardebon van Wol met verve of een andere webshop?
Er is ook zo’n sokkenbrei boek, 52 week of sockd oid, misschien ook leuk!
haha, heb jij een beertje! Jij gaat als een trein! Wel heel leuk om jouw creaties te zien:)
Bij mij gaan de amigurumi’s met horten en stoten. Ik probeer 's avonds vaak nog een stukje te haken, maar vaak ben ik dan al moe, en tel ik ergens fout. De volgende dag begint vaak eerst met een stukje van de vorige dag uittrekken, voor ik weer verder kan.
Nu ben ik begonnen aan een gehaakte vlaggetjesslinger. Minder tellen, en veel minder fouten, maar ik vind het ook wel saaier dan de amigurumi’s.
Nee je hoeft inderdaad vaak niet tot hele hoge getallen te tellen, maar soms raak ik alsnog de tel kwijt en dan krijg ik stress over waar ik ook alweer was en dan moet ik die hele ronde opnieuw tellen voor mijzelf is het daardoor minder automatische piloot. Maar ik kan me ook voorstellen dat het makkelijker gaat als je het veel doet!
Maar al tel je ergens fout bv 4 steken ipv 3 ertussen maar je totaal is nog steeds goed dan maakt dat niet uit toch? Ik smokkel zo vaak. Ook als ik opeens een steek teveel of te weinig heb dan gaat er gewoon eentje bij of af
Sorry voor mn spam maar
Bijna 6 uur.
Ik vind jouw haakprojecten altijd zo leuk om te zien! Ik zou echt je patronen willen kopen, ookal heb ik nog nooit gehaakt (je maakt je patronen toch zelf, of vergis ik je met iemand anders?)
Nee dit beertje is het eerste patroon wat ik nu zelf bedenk. Al heb ik t wel eerder gedaan maar haak ook vaak gewoon met bestaande patronen. Maar nu voor dit beertje heb ik zoveel ideeën. En popjes ook. Maar mn ideeën gaan sneller dan mn handen
Waarom is het zo moeilijk om dikke acryl garen te vonden (offline of online) & waarom is het nooit op voorraad:triumph: