Omatopic #2

Haha, hoop het ook, maar komt meestal wel goed met details. En een injectiespuit met gezicht kan ook leuk zijn :stuck_out_tongue:

@jahoor jij hebt het borduurpakket van het meisje met de parel bij Iris Borduurt gekocht toch? Is deze met hele of halve kruissteken? Ik zie zo veel verschillende versies online en bij haar staat het er niet echt duidelijk bij.

Ja bij irisborduurt inderdaad! Gewoon hele kruisjes. Ik ken halve kruissteek eigenlijk ook niet echt? Bedoel je dan gewoon diagonaal 1 steekje? Kruissteek is in feite altijd een kruisje toch, misschien soms voor de details een keer een halve, maar dat is bij meisje met de parel niet.

1 like

Dank je! Ik ken het ook niet hoor, maar ik denk dat je dan over een half blokje een kruisje maakt. Jaren niet geborduurd dus dat wordt me veel te lastig!

Kruissteek is niet moeilijk vind ik! En ik vind het meisje met de parel een heel leuk werk. Ben er wel echt al lang mee bezig, in december mee begonnen. Borduur de ene keer ook meer dan de andere dus het zou wel sneller kunnen.

Hier ff fotootje, heb wat halve kruisjes er op, omdat m’n draad op was, dat worden dus nog hele kruisjes.

19 likes

Ik heb hier echt t concentratievermogen niet voor. Al die kleurtjes.

1 like

Valt opzich mee hoor, zijn iets van 40 kleuren in totaal. Dus je hebt best stukken waarbij je veel dezelfde kleur gebruikt. Alleen bijvoorbeeld bij die mond of de oorbel zijn t wel echt 3 steekjes ofzo met 1 kleur. Maar is ook leuk voor de afwisseling vind ik.

Wow je bent al wel ver zeg!

1 like

Mag ook wel na een halfjaar :joy:

1 like

Ik vind hem echt heel mooi!

2 likes

Prachtig op dat zwart.

2 likes

& @Clancy jaa het is al ruim een week geleden verzonden zelfs, maar gewoon nog niet bezorgd? :frowning: en ook zonder t&t dus ik moet gewoon afwachten maar mehhhhhh, vorige keer was het gewoon snel en nu begin ik er een hard hoofd ik te krijgen lol

Zijn maar een aantal stuks garen dus helemaal geen groot pakket verder.

1 like

week is wel heel lang. ik zou gerrie gewoon mailen of bellen.

1 like

Ja heb ik dus al gedaan! Ze zei “kan best lang duren hoor”

1 like

Mooi! Lijkt me wel heel spannend in de droger haha.

@anon41596379 hoe gaat t met jouw Camisole project?

Misschien een stomme vraag, maar wat voor naalden gebruiken jullie bij vrij borduren? Welke maat? Ik heb nu een setje, maar die zijn echt heel groot (ook voor kruissteekjes). Ik ga op katoen borduren (en kruissteekjes op Jobelan/linnen).

Ik heb net de vier delen aan elkaar gemaakt en een paar rijen daaronder gebreid. Ik vraag me af of hij wel goed past, maar mijn rondbreinaald is te klein om hem aan te trekken nu haha.

1 like

Sorry aardappelfoto, maar ik ga zaterdag naar mijn oom en tante en dan komt mijn nicht met de peuter. Ik kan natuurlijk niet met lege handen aankomen, dus heb ik vandaag een zonnehoedje gemaakt.

11 likes

Ik ga dinsdag naar Utrecht (centrum). hebben jullie nog tips voor hobby winkels daar? :relaxed:

Swaak, Pipoos, Flying Tiger, Dille & Sostrene.

1 like