Omatopic #2

Ik ben ook weer lekker bezig.

11 likes

Mijn afwisselprojectje. Een kindertopje met strikbandjes.
Maar ik vind nu mijn eerste colorwork breiproject leuker om aan te werken:

20 likes

Oke, ik moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk de seed stitch best leuk vindt! Mn voorkeur gaat nog steeds naar satin stitch tho.

Ondertussen ben ik al weer wat verder met mn werkje, ik heb gras :grinning_face_with_smiling_eyes:

16 likes

Hahaha gerda hobby :joy: love it.

2 likes

Hahahahaha ooo je bent geweldig :heart:

1 like

De camisole duurt voor m’n gevoel eeuwen om te breien. Dat knit/purl steeds afwisselen ben ik ook wel klaar mee haha. Misschien mijn eerste bericht eens gaan verwijderen, ik vind het patroon namelijk geen aanrader meer :joy:

Haha, ik troostte mezelf met de gedachte dat ik in ieder geval geen mouwen meer hoefde te breien. Ik heb met bijna alles wat ik brei wel dat ik er op een gegeven moment echt klaar mee ben :sweat_smile:

edit; Ik heb net het patroon gekocht van sweater no7 en ook al wol

(de onderste paarse). Was alleen even vergeten dat ik nog een trui op mn naalden heb staan waar ik al maanden niet aan gewerkt heb…

4 likes

Was n.a.v. een tip van hier begonnen aan de CAL van Yarn and Colors! Dit is m’n eerste perzik. Verre van perfect, want haak niet heel veel. Doe altijd al mijn hobbies een beetje :joy:.

Ik raak altijd de tel kwijt tijdens het meerderen/minderen en doe dan maar wat om uit te komen op de laatste steek, haha. Het bedeltje wat aan de haaknaald van Yarn and Colors zit werkt uitstekend als steekmarkeerder, want waarom zou je een bewegend ding aan je haaknaald willen…?!

10 likes

Hebben jullie nog leuke ideeën voor het haken van een kraamcadeautje?

Ik heb voor mijn nichtjes destijds een knuffeldoekje gehaakt (van katoen) en een bijpassende rammelaar, vond ik zelf in ieder geval erg leuk om te doen!

2 likes

Ik heb jaren geleden eens een Kikker en Eend gehaakt en dat gegeven met een Kikker en Eend prentenboekje. Later nog 2 Padma olifantjes gehaakt (tweeling, dus daarom twee).

Ik vind zo’n houten ring met gehaakt knuffeltje er aan altijd leuk.

Zoiets dus: Bekijk Rammelaar gehaakt knit hout bijtring op: https://www.bol.com/nl/p/rammelaar-gehaakt-knit-hout-bijtring/9300000018614354?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Ik weet niet meer wie hier de Rainyday reader wilde van Sarah (Volgens mij @Dombo ??), maar je kunt nu alle oude patronen weer kopen deze maand. En via de nieuwsbrief krijg je nog kortingscode (SUMMER) voor 25% korting.

#nospon (was het maar spon)

3 likes

Ik post hier normaal nooit maar ik zoek voor mijn kleintje wat mooie stofjes om lakentjes en kleding van te maken. (door oma). ik heb nu kickenstoffen gevonden maar vind het nog wat prijzig. Weten jullie misschien een stoffen webshop die leuke stofjes heeft met printjes of hydrofiel etc?

1 like

Ik heb stof voor een dekentje, doekjes etc besteld bij babystofjes. Vond die goed meevallen van prijs en fijne stoffen. (Wel vorig jaar besteld, dus al even geleden.)

1 like

Weer een stuk verder! :smiling_face_with_three_hearts:

24 likes

Super mooi!

Lief, dankjewel!!! Ik merk soms dat mijn satin echt zo strak is dat ik het niet eens opzettelijk wat losser meer krijg.

Bij het bovenste blad ging mijn nummer 319 op en ik had nog een oudnummer 319. en hierdoor zie je wel nadrukkelijk hoe dat kleur verschil soms is. Eerst had ik zoiets van; neee hou op :frowning: maar nu denk ik; het werkt eigenlijk wel. beetje soort schaduw effect. Plus, een plant blad is eigenlijk nooit hetzelfde in kleur. Dus who cares?

14 likes

ja mooi juist! ik had dat ook inderdaad met oude en nieuwe editie van een kleur

1 like