Omatopic #2

Was n.a.v. een tip van hier begonnen aan de CAL van Yarn and Colors! Dit is m’n eerste perzik. Verre van perfect, want haak niet heel veel. Doe altijd al mijn hobbies een beetje :joy:.

Ik raak altijd de tel kwijt tijdens het meerderen/minderen en doe dan maar wat om uit te komen op de laatste steek, haha. Het bedeltje wat aan de haaknaald van Yarn and Colors zit werkt uitstekend als steekmarkeerder, want waarom zou je een bewegend ding aan je haaknaald willen…?!

10 likes

Hebben jullie nog leuke ideeën voor het haken van een kraamcadeautje?

Ik heb voor mijn nichtjes destijds een knuffeldoekje gehaakt (van katoen) en een bijpassende rammelaar, vond ik zelf in ieder geval erg leuk om te doen!

2 likes

Ik heb jaren geleden eens een Kikker en Eend gehaakt en dat gegeven met een Kikker en Eend prentenboekje. Later nog 2 Padma olifantjes gehaakt (tweeling, dus daarom twee).

Ik vind zo’n houten ring met gehaakt knuffeltje er aan altijd leuk.

Zoiets dus: Bekijk Rammelaar gehaakt knit hout bijtring op: https://www.bol.com/nl/p/rammelaar-gehaakt-knit-hout-bijtring/9300000018614354?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Ik weet niet meer wie hier de Rainyday reader wilde van Sarah (Volgens mij @Dombo ??), maar je kunt nu alle oude patronen weer kopen deze maand. En via de nieuwsbrief krijg je nog kortingscode (SUMMER) voor 25% korting.

#nospon (was het maar spon)

3 likes

Ik post hier normaal nooit maar ik zoek voor mijn kleintje wat mooie stofjes om lakentjes en kleding van te maken. (door oma). ik heb nu kickenstoffen gevonden maar vind het nog wat prijzig. Weten jullie misschien een stoffen webshop die leuke stofjes heeft met printjes of hydrofiel etc?

1 like

Ik heb stof voor een dekentje, doekjes etc besteld bij babystofjes. Vond die goed meevallen van prijs en fijne stoffen. (Wel vorig jaar besteld, dus al even geleden.)

1 like

Weer een stuk verder! :smiling_face_with_three_hearts:

24 likes

Super mooi!

Lief, dankjewel!!! Ik merk soms dat mijn satin echt zo strak is dat ik het niet eens opzettelijk wat losser meer krijg.

Bij het bovenste blad ging mijn nummer 319 op en ik had nog een oudnummer 319. en hierdoor zie je wel nadrukkelijk hoe dat kleur verschil soms is. Eerst had ik zoiets van; neee hou op :frowning: maar nu denk ik; het werkt eigenlijk wel. beetje soort schaduw effect. Plus, een plant blad is eigenlijk nooit hetzelfde in kleur. Dus who cares?

14 likes

ja mooi juist! ik had dat ook inderdaad met oude en nieuwe editie van een kleur

1 like

Ik vind het kleurverschil juist tof, zeker bij een plant.

2 likes

Ik vind het juist mooi! Veel natuurlijker en geeft wat diepte. Je borduurt echt heel netjes🙌🏻

1 like

Ik dacht dat het zo hoorde, geeft een heel natuurlijk effect zo met dat verschil. Dit word echt een mooi werkje zeg!

2 likes

Ik heb deze laatst gemaakt maar ik weet niet zo goed hoe ik de achterkant mooi kan afwerken. Iemand tips? Het komt aan de muur maar is een kadootje dus wil wel graag dat het er van alle kanten netjes uit ziet.

Ook ben ik opzoek naar borduurringen met goud ipv zilver voor een leuke prijs, iemand daar toevallig tips voor? :blush:

2 likes

Elbesee (elwohe) heeft gouden hardware. Zijn mooie ringen! Kan je via Iris of Splendith krijgen of andere hobby sites.

Dichtmaken doe ik zelf altijd met stof vastlijmen aan de ring (Dus dicht op afknippen en dan de stukjes stof vast lijmen) en dan achter op de ring een stukje karton. Van die papierblokken van de action gebruik ik daarvoor of gekleurd karton van de boekhandel. maar je kunt het op verschillende manieren doen;

2 likes

Superhandig dit filmpje! Heb er waarschijnlijk binnenkort 3 af te werken en vroeg me al af hoe dat dan moest.

1 like

Waar is iedereen mee bezig? Ik met een wandkleedje met bergen.

Dat oranje is echt niet zo fel :joy: iemand tips voor telefoon waarvan de camera kleur wel fatsoenlijk laat zien
Omg zo handig, stitchfiddle geeft aan hoeveel steken van links t is.

8 likes