Omatopic #2

In de trein, in het park en ook wel eens bij een koffietentje. Leuk juist! Zeker borduren is zo klein :slight_smile:

5 likes

Ik haakte (toen ik nog naar een bepaalde behandelaar moest) regelmatig in de wachtkamer. De wachttijden waren daar notoir.
Leverde leuke gesprekjes op, met name van receptionistes die vroegen wat ik aan het ‘breien’ was. :sweat_smile: De receptionistes vonden het ook leuk om het project te zien groeien.

3 likes

Ik zag laatst iemand borduren in de trein en ik werd daar zo vrolijk van. Ik had direct spijt dat ik zelf niks mee had, ideaal tijdverdrijf. Kortom; nee, het is niet gek, doen! :relaxed:

2 likes

Nee, vind het niet raar. Ik heb heel wat amigurumi gehaakt in de trein.

1 like

Echt heel mooi geworden! Tof patroon.

Ik brei ook wel openbaar, vaak in de trein en ook wel eens in een koffie zaakje/op het terras. Heerlijk ontspannen. Voelt niet echt anders dan een boek lezen bijvoorbeeld!

Ik ben begonnen aan sweater no7.

8 likes

Ik zie zo vaak leuke haakwerken voorbij komen. Nu zag ik de ‘challenge’ van yarn and colours voorbij komen waarin er elke week een nieuw patroon wordt vrijgegeven en heb besloten het gewoon te gaan proberen.

Heb de startkit gekocht en ben dit weekend veel youtube filmpjes gaan kijken over steken. En ben vanavond begonnen aan week 1, de perzik.

Pff vind t wel echt lastig joh. Met behulp van google en mn tante eerst het patroon even ontcijferd. Het patroon begint met een magic ring en 6 vasten. Denk dat ik dat wel 20x opnieuw heb gedaan. Het werk draaide de hele tijd om zijn as onder mn vingers vandaan. Dan was ik in de eerste toer al de tel kwijt. Of wilde ik 1 steek uithalen maar raakte vervolgens de kluts kwijt. Maaaar na 3 uur heb ik de eerste 3 toeren af. En ben best tevreden. :blush:

Zag op youtube al wel veel verschillende werkwijzes voor de MR voorbij komen. Aangezien deze volgens mij deze challenge nog veeeel voorbij gaat komen. Iemand een favoriete methode voor het maken van de MR of tips waardoor het werk niet onder je vingers wegdraait bij het opzetten van de eerste vasten op de ring?

11 likes

De MR vond ik ook t lastigst toen ik begon met haken, snapte t gewoon niet. Ik doe een draadje kruisend om mn vinger en pak daar onder door het draadje, en dan maak je daarmee t lusje. En dan steeds onder die 2 draadjes. Maar nu je t zegt draait t werk wel een beetje. Soms haal ik m na de eerste paar van mn vinger af. Mijn tip is gewoon t honderd keer doen, want nu doe ik t met mn ogen dicht.

Super leuk! Ik haak voornamelijk rechte dingen, dus een magische ring is ook altijd weer even prutsen. Maar van de week heb ik dit stappenplan gebruikt en die werkte prima!

2 likes

Ik doe de challenge ook! Ik vind de magic ring ook altijd het irritantste gedeelte. Meestal doe ik het net te strak, waardoor ik de toer erna er bijna niet door krijg. Vind het ook nog steeds lastig om hem echt rond te krijgen, meestal is er een deel met grotere lussen dan de rest van het rondje. Je bent dus niet de enige met struggles :sweat_smile:. Vind het wel een erg leuke manier om weer met haken bezig te zijn! Alle steken komen weer langs. Ben nu met de frambozen bezig, ook een heerlijk gepriegel haha.

1 like

Ben gisteren begonnen aan de uitlijning van het patroon van Sarah waar ik mee bezig ben. Nu had ik daar even geen zin in om mee te beginnen dus begonnen met een “basic” patroon van Sarah. Ga allemaal andere kleurtjes gebruiken dan Sarah heeft gedaan. gewoon om te kijken of ik het zelf ook eens kan bepalen en of dat goed werkt.
De stof is van Iris en is echt z’n mooie kleur <3 (Dit is ook echt mijn favo kleur)

@Kauai @FrauHelga @Nomine @LastYoungRenegade @Solsikke @Bertha @paraplu @Sedana

Wow wat een reacties! Vind het echt leuk om te lezen dat jullie ook in het wild jullie hobby uitvoeren. Ga er binnenkort eens mee op pad! (Als ik de ballen heb)

14 likes

Ik doe vaak gewoon chain 4 en dan vastmaken aan de eerste ch, vind magic loop soms zo’n gedoe haha

Gewoon doen, ik heb ook wel eens in de trein gehaakt. Misschien ook wel geborduurd, als ik dit jaar op vakantie zou gaan zou ik sowieso in de trein borduren.

@Bennielava houd je dan geen gaatje over?

1 like

Nu wil ik t proberen ook al gaat de magic ring met mn ogen dicht. Maar mn haaknaald is vermist. Terwijl mn bollen en schaar gewoon op de bank liggen. Al 2 weken omdat ik na het lijf niet verder durf met t hoofd onder t motto “ik kan dit helemaal niet😭”

Haaknaald gelokaliseerd
Magic ring

Ch2

Alsnog ook wel een gepriegel. Ik doe de magic ring denk ik iets anders dan de meeste filmpjes die ik zag. En vroeg me af of ik m ook niet van mn vinger haalde maar t antwoord was nee. Volgense mij als ik meer steken in de ring moet dat ik t na een aantal steken wel doe maar met 6 sc haak ik gewoon om mn vinger heen.

2 likes

Nee niet echt, en anders maak ik het dicht als ik het uiteinde wegwerk!

Ziet er allebei super netjes uit! Begin me af te vragen of ik misschien toch iets verkeerd doe, of dat ik gewoon nog even moet oefenen. 🥲

1 like

Bij mij zit de MR inmiddels echt in mijn systeem dus kan niet uit mijn hoofd produceren hoe ik hem precies doe, maar wat ik wel heel handig vind is om bij het starten van een nieuwe toer steeds eerst een ander kleurtje draad door de lus te halen, als steekmarkeerder. Dan krijgt je eerste steek een ‘kleurtje’ en zie je steeds vanzelf wanneer je weer bij de laatste steek (degene voor het kleurtje) bent uitkomen. Werkt ook veel sneller dan zo’n markeerder, aan het einde alleen even priegelen om het draadje er weer uit te halen :wink:

1 like

Dat ga ik ook eens proberen, misschien scheelt dat al. Heb nu even een gemaakt met 6 vasten (de framboos is eigenlijk 4 en dat is nog meer gepriegel). Ik krijg dus een soort bult in het midden. Denk dat het er vooral aan ligt dat ik het niet strak genoeg doe ofzo.

Helaas lijkt dit erop alsof je techniek niet klopt… een normale MR zou een ‘plat’ resultaat moeten geven… ik heb mijn spullen niet bij de hand maar wil vanavond wel even kijken of ik het kan laten zien…

1 like

Dankje! Zal de filmpjes ook nog maar een keertje kijken, haha.

1 like

Dit ziet er inderdaad uit of er iets niet goed gaat. Misschien de techniek gebruiken met 2 losse? Of gewoon blijven oefenen. Want net als @Rosalala wist ik niet meer hoe ik m deed, alleen dat t anders was dan de filmpjes. Weet ook nog toen ik m begon dat t echt ff moest klikken in mn hoofd van hoe t moest.

2 likes