Hoe dik zoek je? Ik vind scheepjes chunky monkey wel mooi en goed verkrijgbaar.
Ooo zooo schattig!!! Je gaat zo lekker
I may or may not have net weer een sloot spul gekocht op MP. 380 strengen DMC (gewoon en perle) en nog wat los doek en ringen Ha Ha Ha.
Doe je een foto als je het hebt. Zo heerlijk.
Hoe is het geworden na drogen?
Bij mij lijkt het alsof de stof is gekrompen en het garen niet. Dus niet strak meer. Heel jammer.
Ik had van @NothingAboutSam de tip gekregen om de stof van te voren eerst te wassen en dan pas er mee aan de gang te gaan. Hier is het niet gekrompen maar het draad is niet meer zo soepel als voorheen. Maar ik moet nog even de bout proberen misschien. En hier en daar nog beetje bijvullen.
En dan nog het rood als achtergrond in lamp gedeelte. EN wat zwarte draadjes herstellen.
Het ziet er nog wel strak uit.
You’re an angel!!! Echt een goede tip. Is dat dan dikker dan Royal van de Zeeman bijvoorbeeld? Ik zou er graag een deken van willen haken☺️ moet wel een beetje dik zijn dan…
Ja is een stuk dikker en in heel veel mooie kleurtjes
Ik kan niet kiezen🤣
Ik wil een deken haken in de wafelsteek van ongeveer 2x2m (misschien zelfs iets groter). Het liefst in 3 kleuren. Heb jij, of iemand anders hier, enig idee hoe veel bollen ik dan nodig heb? Dit wordt mijn eerste grote project!
Ik heb een deken gehaakt van stylecraft, standaard acryl en 120×180. Ik kan hem wel voor je wegen, chunky monkey is ongeveer een keer zo dik en je deken ongeveer 2 keer zo groot dus volgens mij moet je dan 4× het gewicht aan garen hebben.
Of denk ik nu te simpel?
@Whoopdidoo rekenen is niet mijn talent maar ik denk dat je in de buurt zit! Als je zou willen wegen, heel graag! Alleen als het niet te veel moeite is☺️
Wafelsteek kost overigens wel veel garen, meer dan bijv stokjes. Misschien goed om daar bij de aankoop van garen rekening mee te houden!
Tussen welke kleuren twijfel je? Ik heb een kleurenkaart dus kan eventueel kijken of de kleuren beetje mooi bij elkaar passen/wel overeen komen met online.
Helemaal geen moeite! Ik heb de deken gewogen, hij weegt 1320 gram, gehaakt met 13 bollen Stylecraft Special DK (= ook acryl), 100 gram = 300 meter garen). In principe zou je dus ongeveer 2600 meter nodig zijn (in principe 22 bollen, mits je in 1 kleur haakt). Wel zou ik altijd 1 of 2 bollen extra kopen, kun je altijd terug brengen.
Ik vond nog dit patroon:
Dit is een deken van 120×185 en zij gebruikt 21 bollen, maar dat zijn natuurlijk verschillende kleuren.
Morgen mijn pakket kan ik dit weekend weer wikkeleeeen
Ik zat te denken aan deze combi? Ik heb een donkergroene muur in de woonkamer en een grijze bank. Maar evt. kan ik de Jasmine ook vervangen door zwart.
Super lief dat je hebt gewogen! Ik denk dat ik gewoon 10 per kleur bestel. Nog even een paar dagen nadenken over de kleuren en de steek/steken. De mogelijkheden zijn eindeloos en dat maakt het ook een beetje ingewikkeld haha. @Maya @Whoopdidoo @PrincessPeach
Mooie kleuren! Heb je al een patroon in gedachten?