Omatopic #2

Zijn er hier ook dames op het forum die aan macrame doen?

Nee maar heb uiteraard wel honderd dingen gepind en al 5 klossen macrame garen in huis.

3 likes

@vuilnisglitter dacht ik!

Nee maar het lijkt me wel heel leuk!

1 like

Mij dus ook! Mijn vriend heeft het een tijdje terug geprobeerd maar die vond het toch maar niks. Zit nu te kijken naar een wristlet keychain en dat ziet er wel oke uit om denk ik mee te beginnen.

1 like

Ik heb het best actief gedaan maar nu al heel lang niet meer. Wel heel leuk! Maakte vooral plantenhangers maar ook wel decoratie voor aan de muur, en heb ook een lamp gemaakt!

2 likes

Als je vroeger wel eens armbandjes knoopte dan lukt dit ook. Dit is eigenlijk precies hetzelfde.

Het enige wat ik ooit heb gedaan als kind zijnde was met die gekke plastic sliertjes armbandjes maken. kom even niet op de naam. maar dat was toen helemaal de shit.
Maar indd, video ziet er niet super moeilijk uit. Binnenkort maar eens proberen.

Scooby-Doo?

1 like

JA! oh man dat was toen helemaal de shit.

1 like

Moest aan jullie denken

2 likes

Ik heb ook een paar plantenhangers gemaakt idd, misschien begin ik nog eens aan een soort groot wandkleed om een lelijk stuk muur te camoufleren :sweat_smile:

1 like

Bij Pipoos verkopen ze het sowieso, soms met korting. Als geen korting hebben kan je natuurlijk ook gewoon daar gaan kijken, de kleurnummers opschrijven en dan bij Gerry bestellen!

1 like

Ik heb een aantal plantenhangers gemaakt, heel goed te doen. Je moet alleen goed meten.

Ik heb wel wat kleine projecten gedaan, zoals planthangers en een camerastrap (hoewel ik dat met een soort scoobidoo-techniek heb gedaan, weet niet of het dan nog telt als macrame haha). Ik wil binnenkort nog een dromenvanger maken en een wandhanger. Het gaat lekker vlot en is leuk om te doen. :relaxed: Ik plak aan het einde van mijn touw trouwens altijd schilderstape of washitape om te voorkomen dat het uitrafelt, dat is wel aan te raden. Heb je al een project in gedachten om mee te beginnen eventueel? (Edit: lees nu je berichtje dat je een wristlet keychain wil maken, dat is inderdaad goed te doen en heb ik in een groter formaat gedaan voor aan mijn camera. Sowieso zijn sleutelhangers ook een makkelijk project om mee te beginnen!)

Geniaal idee trouwens om van pins een naaldmagneet te maken. Heb nu spijt dat ik een tijdje terug nog een boel pins naar de kringloop gebracht heb. :sweat_smile: Heb je nog tips voor fijne magneten? Ik stuur je straks nog een PB over de appgroep, ik zou graag nog willen aansluiten als dat kan.

Ik liep een paar dagen achter in dit topic, excuses voor de lading aan likes op oude berichtjes maar wat een leuke projecten en resultaten hebben jullie allemaal. Heel tof! :heart_eyes:

2 likes

Oeh hoe heb je dat gedaan voor je camera? Ik heb een leuke camera strap maar heb op vakantie altijd 2 cameras mee, en die anders is niet leuk en nu je het zegt zie ik t helemaal voor me😂

Ik zag meerdere voorbeelden van platte camera straps (zoals je ook een wallhanging zou maken) maar ik ben voor een andere tactiek gegaan. Om het wat beter uit te leggen, heb ik even een foto gemaakt van het eindresultaat.

Ik ben begonnen met twee lange koorden, deze heb ik (los van elkaar) met een lark’s head knot vastgemaakt aan een clip (die je vervolgens aan de camera kan bevestigen, mijn camera heeft hiervoor haakjes). Zorg hierbij dat de uiteindes even lang zijn.

Vervolgens heb ik een gedeelte open gelaten (daar wikkel je later nog koord omheen) en ben ik met een paar square knots verder gegaan om een stevig begin te maken. Daarna heb ik (net als bij dat Scooby-Doo touw vroeger) steeds één uiteinde met een boogje over het volgende uiteinde heen gelegd en het laatste uiteinde door de eerste boog heen gehaald en aangetrokken. Dit is van bovenaf gezien (dus alsof je hetgeen wat je al geknoopt hebt, als een flesje in je hand houdt - lastig uit te leggen).

Zo ben ik verder gegaan totdat ik de gewenste lengte had en vervolgens heb ik het andere uiteinde op dezelfde manier afgemaakt en bevestigd aan een uiteinde met een clip erop. De delen tussen de clip en de eerste lark’s head knots heb ik met een los koord met een omwikkelde knoop afgemaakt.

Vergis je niet in de lengte die je nodig hebt, ik heb het niet exact opgemeten maar mijn koord was sowieso meer dan twee meter lang. Ik heb de uiteindes toen als bolletjes opgerold en met een zacht haarelastiekje vastgebonden omdat het anders niet te doen was zonder dat het in de knoop raakte. :sweat_smile:

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en misschien wat inspiratie biedt. Het is best lastig om het in schrift uit te leggen dus als je vragen hebt, stel ze gerust!

Ik denk dat ik binnenkort een keer met de DMC nova vita aan de slag ga om er nog eentje te maken. Ik zag het koord voorbij komen bij Iris (IrisBorduurt) en het leek mij leuk om met verschillende kleuren nog een camera strap te maken.

Excuses voor de lange tekst! :woozy_face:

9 likes

dankje :blush:

Het was opzich best een zoek tocht nog. Ik had eerst een pin die te dik was en daar kwam de magneet niet door heen. Maar toen vond ik dus dat je Neodymium magneten het beste kunt gebruiken. Via ali heb ik van die achterkantjes voor pins gehaald (weet niet of dat nu veel goedkoper is dan zn zakje via NL halen) en daar plak ik ook een magneetje op. Heb de magneet lijm gekocht die hun daar verkopen. had geen zin om dat nog speciaal bij een action ofzo te moeten halen.

Ik doe vaak ook maar wat :sweat_smile:

2 likes

Dank je wel voor je tips! Ik sla het op voor het geval ik nog leuke pins tegenkom of ze niet meer op mijn jas wil dragen, haha. Het resultaat ziet er heel leuk uit in ieder geval. :relaxed:

1 like