Omatopic #2

Fouten herstellen is makkelijker als je breidt dan als je haakt omdat je verticale rijen lusjes maakt. Als je één lusje verkeerd breidt, kan je die rij opnieuw doen ipv alles uithalen tot de fout zoals je met haken moet doen. Een steek ophalen als die gevallen is, of als je hem per ongeluk hebt overgeslagen, gaat ook makkelijker.

Ik heb weleens een trui gebreid en het lastigste daaraan was het in elkaar zetten!

1 like

En @Quinoa bedankt voor jullie reacties! Haha ja met nieuwe steken haken vraag ik me ook af en toe af hoe ze het hebben bedacht. Dus het scheelt inderdaad wel dat je met breien slechts recht en averecht doet. Ik ga me er gewoon eens aan wagen. Hebben jullie nog tips wat betreft fijne breinaalden of wol?

Je kan altijd beginnen met breinaalden van de kringloop, zolang ze niet al te krom zijn. Anders zou ik voor metalen gaan, ik heb ook plastic naalden maar die vind ik te flexibel en licht om fijn mee te breien. Als je moet rondbreien zou ik rondbreinaalden met kabel aanraden, ik vind rondbreien met 4/5 naalden niet te doen.

Qua wol vind ik drops heel fijn, maar ik brei voornamelijk met 100% schapenwol voor de winter.

1 like

Ohh, dat wist ik niet van drops. Die sla ik voortaan over!

Grote beer is af!

Kleine nog niet want nu liggen mn oogjes weer boven. Ik wil boven echt een chille haakstoel zodat ik gewoon daar kan blijven. Want kan niet altijd beneden zitten, maar als ik niet boven hoef te zitten doe ik t liever niet want niet de beste werkhouding.

23 likes

Lectuurbak omtoveren tot bijzettafeltje voor naast mijn stoel waar ik haak.
Boeken in de bak en kop thee met lekkers op het plankje

14 likes

Ik wist wel de techniek van breien maar hiervoor nooit echt gedaan. Ik ben dus gelijk met die sok begonnen. Het breien zelf is niet moeilijk. Het opzetten en het meerderen en minderen is wel even kijken altijd. Zo ook met die hiel is heel wat anders.
Maar ik vind het erg leuk ook om te doen en heb alles via YouTube gedaan.

2 likes

Aah ze staat online. Moet overduidelijk nog even een fotoshoot houden en de listing kan vast nog wel 100 dingen gebruiken maar I did it.

3 likes

Weten jullie wat er met deze onderste zin wordt bedoeld?

Blaadje
Haak met 087 9 l.
Haak nu om de ketting van lossen heen in de voorste lus.

Ik denk dat ze eerst aan de ene kant van de ketting haken, en dan aan de andere kant. De zin erna zou dat duidelijk moeten maken, of het aantal steken wat je moer hebben na die rij.

Naar aanleiding van dr borduurappgroep, is er ook behoefte aan een haak/breigroep?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ja, je hebt gelijk! Dankje! Ik heb nu in ieder geval een soort van blaadje. Zat beetje moeilijk te denken :sweat_smile:.

Is de appgroep een soort vervanging hiervan?

Edit: Appel is af, tijd voor een (nog niet zo kromme) banaan.

6 likes

@Whoopdidoo ik zoek jouw Etsy maar kan m niet vinden! :disappointed:

1 like

Ik dm je ff.

1 like

Oh leuk dit!

@Whoopdidoo wat had je in gedachten om in die groep te bespreken?

2 likes

Geen idee. In de borduurgroep blijkt er toch wel meer gedeeld te worden, misschien omdat t makkelijker is. En net als de vraag van @Eniro hierboven ik denk dat je in zo’n groep sneller antwoord zou krijgen. Maar er zijn minder haaksters dan ik dacht hier :joy:

1 like

Mij lijkt een haak groep heel gezellig! Misschien net nog een stapje makkelijker om foto’s te delen, vragen te stellen, etc.

1 like

Ik heb gisteren de borduurstand van AliExpress binnen gekregen en hijs zo stevig! Heb echt zin om met het volgende patroon er mee aan de slag te gaan. Zitten veel french knots in, dus dan kan ik hem uitvoerig testen :sunglasses:

18 likes

Dit ziet er echt handig uit!

1 like

Denk niet dat dat zal gebeuren, net als dat t borduren niet verdwijnt. Het is meer voor de gezelligheid, kleine vragen en kleine vooruitgangfoto’s misschien. Zoals deze alien

5 likes

Mag ik even haak/patroon gerelateerd zeiken?

gezeik

Mn moeder zocht een projectje om te haken dus ik denk als ze nou een wandhanger patroon van me test hebben we 2 vliegen in 1 klap, zij wat te doen, ik een tester. Zegt ze denk je dat t verkoopt dan?
Hoe moet ik weten of t verkoopt als ik t niet maak? Net als dat ze niet snapt dat je geen “winkel” kan beginnen met maar 1 ding. Vind het zo jammer dat de support echt nul is en twijfel daardoor of t uberhaupt leuk is wat ik maak.
Als goedmaker voor dit gezeik nog even een slechte foto van mn grote beer.

Denk dat ik de grotere versie bijna nog leuker vind.

5 likes