Mn stuff is op denk ik. Ben te lui om naar zolder te lopen om te kijken of t echt zo is. De beren zitten dus nog niet in elkaar en katoenbeer moet nog schoentjes en een strik.
Ik heb net 40 magic circles gemaakt en nu doet mn pink pijn Morgen (deels) draadjes afhechten en dan verder met wit.
De hiel is gelukkig klaar, uiteindelijk begreep ik hem en toen ik klaar was begreep ik ook dat ik de draad verkeerd had. Waardoor ik heel wat steken meer had opgezet erna maar geminderd. Ik heb soms geen idee wat ik doe. Maar hij ziet er tot nu toe aardig uit. Hopelijk ziet de volgende keer de hiel er netter uit.
Wel 2 gaatjes onder de hiel, hoop dat mogelijk nog op te lossen op het einde.
Nu lekker omhoog werken
Ziet er al comfy uit!
Wauw, prachtig!! Ziet er hartstikke professioneel uit
Super mooi zeg, dat kleurverloop is ook heel leuk! Vind je breien lastig? Ik haak alleen maar, maar ik zie af en toe leuke topjes/vestjes die moeten worden gebreid en dan begint het toch te kriebelen.
Hoe fantastisch is dit? Tom Daley (Brits schoonspringer) die tijdens de Olympische Spelen in de tribune aan het breien is
Ik begon met dekentjes haken en vond het beginnen met breien wel een beetje lastig omdat je sneller een foutje maakt. Maar nu kan ik foutjes juist super makkelijk herstellen en als je gewoon recht en averecht kan breien dan kan je eigenlijk alles. Vond een nieuwe steek proberen met haken veel ingewikkelder!
Mijn naald brak zojuist met in elkaar zetten
Nu maar even aan mn etsy listing gewerkt. Al moet ik het patroon nog afmaken
Ben ook ergens een hoofd kwijtgeraakt
Fouten herstellen is makkelijker als je breidt dan als je haakt omdat je verticale rijen lusjes maakt. Als je één lusje verkeerd breidt, kan je die rij opnieuw doen ipv alles uithalen tot de fout zoals je met haken moet doen. Een steek ophalen als die gevallen is, of als je hem per ongeluk hebt overgeslagen, gaat ook makkelijker.
Ik heb weleens een trui gebreid en het lastigste daaraan was het in elkaar zetten!
En @Quinoa bedankt voor jullie reacties! Haha ja met nieuwe steken haken vraag ik me ook af en toe af hoe ze het hebben bedacht. Dus het scheelt inderdaad wel dat je met breien slechts recht en averecht doet. Ik ga me er gewoon eens aan wagen. Hebben jullie nog tips wat betreft fijne breinaalden of wol?
Je kan altijd beginnen met breinaalden van de kringloop, zolang ze niet al te krom zijn. Anders zou ik voor metalen gaan, ik heb ook plastic naalden maar die vind ik te flexibel en licht om fijn mee te breien. Als je moet rondbreien zou ik rondbreinaalden met kabel aanraden, ik vind rondbreien met 4/5 naalden niet te doen.
Qua wol vind ik drops heel fijn, maar ik brei voornamelijk met 100% schapenwol voor de winter.
Ohh, dat wist ik niet van drops. Die sla ik voortaan over!
Grote beer is af!
Kleine nog niet want nu liggen mn oogjes weer boven. Ik wil boven echt een chille haakstoel zodat ik gewoon daar kan blijven. Want kan niet altijd beneden zitten, maar als ik niet boven hoef te zitten doe ik t liever niet want niet de beste werkhouding.
Lectuurbak omtoveren tot bijzettafeltje voor naast mijn stoel waar ik haak.
Boeken in de bak en kop thee met lekkers op het plankje
Ik wist wel de techniek van breien maar hiervoor nooit echt gedaan. Ik ben dus gelijk met die sok begonnen. Het breien zelf is niet moeilijk. Het opzetten en het meerderen en minderen is wel even kijken altijd. Zo ook met die hiel is heel wat anders.
Maar ik vind het erg leuk ook om te doen en heb alles via YouTube gedaan.
Aah ze staat online. Moet overduidelijk nog even een fotoshoot houden en de listing kan vast nog wel 100 dingen gebruiken maar I did it.
Weten jullie wat er met deze onderste zin wordt bedoeld?
Blaadje
Haak met 087 9 l.
Haak nu om de ketting van lossen heen in de voorste lus.
Ik denk dat ze eerst aan de ene kant van de ketting haken, en dan aan de andere kant. De zin erna zou dat duidelijk moeten maken, of het aantal steken wat je moer hebben na die rij.
Naar aanleiding van dr borduurappgroep, is er ook behoefte aan een haak/breigroep?
- Ja
- Nee
0 stemmers