Omatopic #2

Pffff niet leuk :(.
Wat je maakt is in ieder geval superleuk! Vind het zo tof dat je er vanalles bij maakt, zoals een wandhanger en een borduurwerkje. Ben er zeker van dat het gaat verkopen (wat is je etsy trouwens?)!

1 like

Ik zou het wel gezellig vinden, maar ik haak niet zo veel. Dus ik weet niet of ik dan echt een toevoeging ben voor de groep haha. Toevallig vandaag weer met een projectje gestart, ik ga groenten/fruit haken! Vond die plaatjes van @Eniro zo gezellig dat ik er ook mee wilde starten.

5 likes

Gezellig toch, meestal heb je toch wel periodes dat je meer of minder actief bent in zo’n groep. Merk zelf met de borduurgroep dat je er ook juist weer zin in krijgt.

Ik snij zojuist in mn vinger :sob: precies op de plek waar mn draadje overheen gaat als ik haak. Doet pijn en ben bang dat ik een paar dagen niet kan haken :sob: dus ga zo maar een borduurpatroon zoeken.

Haken jullie ook kleding? Hebben jullie favoriete ontwerpers van patronen toevallig?

1 like

Iedereen die in de app wil mag me een dm sturen.

@anon41596379 er zijn wel een paar mensen de kleding haken geloof ik. Weet niet meer wie alleen.

1 like

Nee geen favorieten, maar via Ravelry kun je heel veel vinden. Wat ik fijner vindt aan Ravelry dan bijv Etsy is dat je de projecten die anderen met dat patroon hebt gemaakt kunt zien en hun aantekeningen. Op Etsy heb je dat niet, dus ik koop daar eigenlijk bijna nooit patronen meer. Op Ravelry sla je ook al je gekochtr patronen op in een online library (en kun je ze natuurlijkook downloaden) maar ik vind het fijn dat ze daar iig ook allemaal te vinden zijn!

1 like

Ja Ravelry! Met sommige categorieen echt heel fijn, bijvoorbeeld knuffels, maar met andere dingen weer totaal niet haha. Vaak als ik most popular of most projects oid doe, komt er een hele andere stijl naar voren dan dat ik zoek. Blijkbaar hebben de meeste Ravelry gebruikers een andere smaak dan ik :joy:

1 like

Oh wat zijn die schattig!

1 like

Ik heb er nog niets van gemaakt maar ik vind deze ontwerper leuk om te volgen:
https://instagram.com/elevenhandmade?utm_medium=copy_link

Ik wou een topje van haar haken en had het garen al gekocht maar toen was ik ineens helemaal into breien dus het is er nog niet van gekomen.

3 likes

Wat voor een soort dingen vind je leuk? Misschien kan ik mee zoeken

1 like

Oh wat ziet dat van jou er leuk uit! Ik ben gestrand bij de perzik :rofl:. Toch wel een lastig eerste projectje en moee! Wil toch kijken of ik het deze week weer kan oppakken want lijkt me zo leuk om dit straks helemaal af te hebben voor mijn zoontje.

Valt het jou tot nu toe allemaal mee?

Lastig te omschrijven haha. Truien en vesten vooral, 1 of hooguit 2 kleuren. En dan een beetje modern, iets wat je ook in de winkel zou kunnen vinden. Met breien vind ik de ontwerpers van my favourite things knitwear en petiteknit leuk bijvoorbeeld.

1 like

Deze wil ik ooit nog maken:

3 likes

Ik ben hartstikke benieuwd naar jouw fruit updates hoor​:grinning_face_with_smiling_eyes: Ik zal ook niet zorgen voor denderende inspiratie denk ik, maar vind t wel leuk!:grinning_face_with_smiling_eyes:

Hier staan echt leuke dingen op wel! Maar ben bang dat t bij mij dan heel suf is ofzo.

Oh deze vind ik leuk! Die ga ik meteen opslaan haha. Leuk voor de zomer ook, zoals zij hem draagt.

Edit: ze heeft heel veel leuke patronen, deze gaat ook op het lijstje: Ravelry: Pompeii Ribbed Button Cardigan pattern by Grace Forthefrills

1 like

Ja dat is mijn motivatie ook, haha. Ik heb niet heel veel haak ervaring, maar het kost altijd meer tijd dan ik denk :sweat_smile:. Vind het vooral wel goed om na een dag achter de pc iets anders te doen dan tv kijken…

Ah, lief dat je dat zegt! Dank je wel! :relaxed:

Voor de breiers/hakers: houden jullie rekening met “eerlijke”/“diervriendelijke” wol (voor zover dat überhaupt betaat…)? Zo ja, hebben jullie aanraders qua merken/verkopers voor zachte wol geschikt voor baby’s want ik wil een cadeautje voor (de baby van) een vriendin maken <3

Wat wil je maken? Scheepjes softfun is wel fijn. Is een katoen/acryl mix. Maar durf niet te zeggen of t “goede” katoen is.

1 like