Lastig te omschrijven haha. Truien en vesten vooral, 1 of hooguit 2 kleuren. En dan een beetje modern, iets wat je ook in de winkel zou kunnen vinden. Met breien vind ik de ontwerpers van my favourite things knitwear en petiteknit leuk bijvoorbeeld.
Deze wil ik ooit nog maken:
Ik ben hartstikke benieuwd naar jouw fruit updates hoor:grinning_face_with_smiling_eyes: Ik zal ook niet zorgen voor denderende inspiratie denk ik, maar vind t wel leuk!
Hier staan echt leuke dingen op wel! Maar ben bang dat t bij mij dan heel suf is ofzo.
Oh deze vind ik leuk! Die ga ik meteen opslaan haha. Leuk voor de zomer ook, zoals zij hem draagt.
Edit: ze heeft heel veel leuke patronen, deze gaat ook op het lijstje: Ravelry: Pompeii Ribbed Button Cardigan pattern by Grace Forthefrills
Ja dat is mijn motivatie ook, haha. Ik heb niet heel veel haak ervaring, maar het kost altijd meer tijd dan ik denk . Vind het vooral wel goed om na een dag achter de pc iets anders te doen dan tv kijken…
Ah, lief dat je dat zegt! Dank je wel!
Voor de breiers/hakers: houden jullie rekening met “eerlijke”/“diervriendelijke” wol (voor zover dat überhaupt betaat…)? Zo ja, hebben jullie aanraders qua merken/verkopers voor zachte wol geschikt voor baby’s want ik wil een cadeautje voor (de baby van) een vriendin maken <3
Wat wil je maken? Scheepjes softfun is wel fijn. Is een katoen/acryl mix. Maar durf niet te zeggen of t “goede” katoen is.
Gewoon een warm dekentje!
Ik zou zelf voor een baby nooit acryl gebruiken. Dat kan broeierig worden. Liever natuurlijke producten zoals wol en katoen. Maar dat is heel persoonlijk. Ik heb alles wat van acryl was en ik gekregen heb nooit gebruikt om die reden.
Het ligt een beetje aan het project wat je wil maken, voor een groter iets zou ik voor een cadeautje denk ik wel drops gebruiken (ivm kosten) dan voor iets voor mijn eigen kinderen
Ja ik zou dan ook geen catania bv doen (zag ik wel staan bij een rondje googlen) lijkt mij veel te hard. Dan eerder voor een zachte katoen gaan of iets wolligs, maar t mag ook niet pluizen las ik.
Ja acryl heb ik ook een hekel aan! De kosten maken me niet zoveel uit hoor, vind het belangrijker dat ik erachter kan staan
Kan natuurljk googelen op (zogenaamd?) “eerlijke” wol, maar dan bestel ik op de gok zonder dat ik het kan voelen eerst of het fijn aanvoelt, dacht daarom dat als iemand hier echt aanraders heeft dan hoor ik dat graag
Ik heb daar een keer op gegoogeld, maar vond toen niets dat ik bij mijn lokale wolwinkel ook kon vinden. Ik voel wel graag eerst eens zelf, voorbij zomaar online bestel.
Ik ben uiteindelijk voor een mix van bamboe en zijde gegaan van het merk Sira. Was aangeraden door de eigenaar van de winkel want ‘geen schapen en geen katoen’, maar eigenlijk weet ik niet of het beter is. Het was wel een heel fijn garen.
Ik brei nu met een mix van katoen en acryl, volgens wolplein heeft het een duurzaamheidskeurmerk. Ik heb gevoelsmatig een lichte afkeur voor wol en dierlijk garen dus wilde graag een ander product, maar ook ik zie door de bomen het bos niet meer en sta open voor goede tips.
Overigens schijnt acryl totaal niet brandveilig te zijn, daarom zou ik het bijvoorbeeld niet gebruiken voor een deken op bed en wellicht ook niet voor babyproducten.
Ik heb wel een aanrader, maar voor een dekentje veel te duur (vind ik)
Tulliver yarn, is geverfd met natuurlijke materialen en mega zacht. Echt een van mn fijnste wolletjes!
link naar een webshop met die wol
Ooh, dankjewel! Misschien wordt het dan toch een truitje en sokjes
Afgemaakt. Gister al, maar had er nog ruzie mee. Nu is ie echt af, alleen nog in een andere borduurring doen.
En aan versie 2 begonnen
Supertof geworden zeg!!
Thanks Ben niet helemaal tevreden, maar voor een eerste wel, haha. Hopelijk wordt versie 2 beter.