Omatopic #2

Gewoon een warm dekentje!

Ik zou zelf voor een baby nooit acryl gebruiken. Dat kan broeierig worden. Liever natuurlijke producten zoals wol en katoen. Maar dat is heel persoonlijk. Ik heb alles wat van acryl was en ik gekregen heb nooit gebruikt om die reden.

Het ligt een beetje aan het project wat je wil maken, voor een groter iets zou ik voor een cadeautje denk ik wel drops gebruiken (ivm kosten) dan voor iets voor mijn eigen kinderen

1 like

Ja ik zou dan ook geen catania bv doen (zag ik wel staan bij een rondje googlen) lijkt mij veel te hard. Dan eerder voor een zachte katoen gaan of iets wolligs, maar t mag ook niet pluizen las ik.

1 like

Ja acryl heb ik ook een hekel aan! De kosten maken me niet zoveel uit hoor, vind het belangrijker dat ik erachter kan staan :slight_smile:

Kan natuurljk googelen op (zogenaamd?) “eerlijke” wol, maar dan bestel ik op de gok zonder dat ik het kan voelen eerst of het fijn aanvoelt, dacht daarom dat als iemand hier echt aanraders heeft dan hoor ik dat graag :hugs:

1 like

Ik heb daar een keer op gegoogeld, maar vond toen niets dat ik bij mijn lokale wolwinkel ook kon vinden. Ik voel wel graag eerst eens zelf, voorbij zomaar online bestel.

Ik ben uiteindelijk voor een mix van bamboe en zijde gegaan van het merk Sira. Was aangeraden door de eigenaar van de winkel want ‘geen schapen en geen katoen’, maar eigenlijk weet ik niet of het beter is. Het was wel een heel fijn garen.

Ik brei nu met een mix van katoen en acryl, volgens wolplein heeft het een duurzaamheidskeurmerk. Ik heb gevoelsmatig een lichte afkeur voor wol en dierlijk garen dus wilde graag een ander product, maar ook ik zie door de bomen het bos niet meer en sta open voor goede tips.

Overigens schijnt acryl totaal niet brandveilig te zijn, daarom zou ik het bijvoorbeeld niet gebruiken voor een deken op bed en wellicht ook niet voor babyproducten.

Ik heb wel een aanrader, maar voor een dekentje veel te duur (vind ik)

Tulliver yarn, is geverfd met natuurlijke materialen en mega zacht. Echt een van mn fijnste wolletjes!
link naar een webshop met die wol

1 like

Ooh, dankjewel! Misschien wordt het dan toch een truitje en sokjes :sweat_smile: :star_struck:

1 like

Afgemaakt. Gister al, maar had er nog ruzie mee. Nu is ie echt af, alleen nog in een andere borduurring doen.

En aan versie 2 begonnen :blush:

32 likes

Supertof geworden zeg!! :heart:

Thanks :smiley: Ben niet helemaal tevreden, maar voor een eerste wel, haha. Hopelijk wordt versie 2 beter.

1 like

Voor een eerste mag je meer dan tevreden zijn hoor! Vind m echt tof (ja ik val in herhaling :joy:)

2 likes

Ik ben super benieuwd hoe hij op paars gaat uitvallen. Ziet er gaaf uit!

1 like

Ja, daar ben ik ook benieuwd naar :grin: Bewust nu ook een andere kleur stof gekozen.

Ik heb mijn haak projecten ook alweer even niet aangeraakt. Het voelt ook een beetje als vreemd gaan op het borduren. Juist omdat dat weer lekker gaat.

Ben wel echt benieuwd naar je bucket hat. ik zag dat Diana (Vlogger) ook bucket hat had gemaakt. vind dat oprecht heel leuk!

5 likes

Herkenbaar
 ik ben wel bezig met een babydekentje en dat moet rond de uitgerekende datum wel af zijn dus dat geeft me wel motivatie maar verder ligt alles te verstoffen😅

3 likes

Heel herkenbaar hoor! Ik heb vaak verschillende projecten omdat ik dan uitgekeken ben, nu mn colorwork trui (breien) een kindertrui op 6mm (breien) en een granny deken (haken) en waarschijnlijk komt daar wel weer wat bij. Nu ik dit typ weet ik al wat, een colorwork trui voor mijn dochter haha.
Ik zou eigenlijk wel eens een keer al mn voorraad wol op willen maken, al die restjes en eenzame bollen

Ken je toevallig het boek van
 Volgens mij heet het studio hip en stip? Zij heeft een tijdje terug een boek uitgebracht over je restjes ophaken. Haar kleurgebruik vind ik echt geweldig en dit idee ook! Misschien een aanrader :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Thanks! Ik ga het boek eens opzoeken. Qua kleurgebruik is het voor mij geen match haha, maar waarschijnlijk zijn de ideeën wel toepasbaar.

Wel leuk vind ik altijd hoe smaken kunnen verschillen. Een goede vriendin van me haakt veel en zij is idd ook van de knalkleurtjes. Maar dat je het dan toch leuk over haken en breien kunt hebben omdat de hobby wel hetzelfde is. Weet niet of veel hobbies dat hebben eigenlijk!

1 like

De trui in wording. Met wol die ik van een vriendin overkocht en kidsilk.

24 likes