Omatopic #2

Softfun is inderdaad deels katoen deels acryl. Vind acryl vaak wat pluizen. Al vind ik die cahlista dat ook doen op t eerste gezicht. Ik vind de standaard catania/catona katoen vaak zo hard voor knuffels. Softfun vind ik daar echt top voor. En ik vind de beetje mattige look heel mooi.

Met acryl is t merk wel belangrijk. Zo is color crafter inderdaad wel prima(de chunky monkey ook) maar een zeeman of wibra voelt gekkig en snap dat mensen daar wel problemen mee kunnen hebben.

Eindelijk af!

26 likes

Je gaat echt als een speer! Heel cute zijn ze.

Work in progress

Dit moet het worden

19 likes

Nog een met extra soft van de zeeman.

Toch bijzonder om te zien hoe anders het wordt met andere wol. En blijft super snel projectje, 2 uur en een kwartier voor alles

13 likes

Ik ben bezig met een paar sokken dat ik cadeau ga geven aan iemand dus wil ze zo mooi mogelijk afwerken. Iemand tips voor hoe je zulke kleine gaatjes kan dicht naaien? Ik heb gezocht op YouTube maar vind enkel filmpjes om gaten door het dragen te herstellen.

Ps: op de 1e foto trek ik een beetje aan de sok dus is in het echt is het niet zo duidelijk zichtbaar.

En iemand tips voor een goede, duidelijke tutorial voor het afhechten van draadjes? Dit is het enige wat ik nog moet doen bij de flax voor mijn dochter. En wil het goed doen zodat het niet later loskomt.
Ik heb al gezocht maar nog geen duidelijk filmpje gevonden.

Ja dat heb ik al gedaan, die extra steek.

Dus splijten en de twee gedeeltes dan apart in enkele steken volgen?

Ja hier ook hondenbanen :smiley:.

Brei je magic loop?

Misschien dat ik iets fout doe bij het steken oprapen?

1 like

Zelden! Meestal dpn of addi crasy trio

Ja geen idee wat er misloopt bij mij. Ik doe het wel magic loop. Misschien dat dat nog wat uitmaakt?

Ik denk echt het oppakken van de steekjes daar, dat dat net anders kan! Maar je bent echt een perfectionist volgens mij, het is nu echt niet verkeerd. Wss zie je dat mini gaatje helemaal niet en als je er even een draadje door haalt al helemaal niet!

Wauw, er gaat een wereld voor me open met die addi crasy trio. Ik heb van de week geprobeerd op sokkennaalden én magic loop proberen te breien. ML ging nog wel, maar die sokkennaalden waren echt een drama. Als ML me toch niet lukt, ga ik echt even naar die addi crasy naalden kijken!

Edit: Helemaal vergeten te zeggen dat ik echt net 6 wollen Drops Wish heb besteld voor een super chunky trui. Ik ga dit patroon breien van Well-Loved Knits: Knitting Pattern: Sable Sweater Chunky Knit Lightweight | Etsy

1 like

Niet iedereen vindt het fijn maar ik vind het echt fijner dan magic loop! Dan brei ik beter continue even strak/los

1 like

Ja helaas wel. Verpest het zo voor mezelf maar
is zo lastig om vanaf te komen.

Hier geen breier maar als je alles goed doet en t blijft zou ik t gewoon aan de binnenkant soort van dichtnaaien zodat je t niet meer ziet. Met haken heb je soms ook dat er een gat overblijft dan doe ik dat ook.

Ja dat heb ik geprobeerd maar het resultaat viel tegen. Vandaar dat ik me afvroeg of iemand
misschien een goede tutorial kende (om het voortaan te vermijden en eentje om het nu mooi dicht te kunnen naaien).

Ik laat of dat mini gaatje zitten of ik doe het zo ongeveer als in dit filmpje!

1 like

Pff ik wilde de kussenhoes van mijn moeder afmaken, maar de vulling van dr oude kussen viel gewokn uitelkaar. Nu maar een ander projectje doen.

Ik wou dat ik een vriendin in de buurt had die ook kon breien. Of een breicafé ofzo. Zou handig zijn voor al mijn vragen en twijfels!

Bedankt voor de tip @Bennielava!

2 likes

Miss op Facebook kijken of er wat in de buurt is? Of online. @LastYoungRenegade deed zoiets via Zoom ooit, toch?

1 like