Omatopic #2

Ja ik heb al gezocht maar niks te vinden. Hopelijk komt dat nog ooit.

1 like

Online zou idd ook leuk zijn! In een klein clubje stel je denk ik ook makkelijker je vragen

1 like

Hoe doen echte knuffelontwerpers dit. Waar laat ik al mn alpacas :joy:

11 likes

Ik krijg binnenkort een baby dus ik weet wel een goede plek :wink:

2 likes

Ik zit sinds deze week op een knitting discord! Heel gezellig en je kunt allerlei vragen stellen of lekker kletsen. Misschien ook een leuk idee voor dit forum. :blush:

2 likes

@Vaiana Ik doe het via Creatief Herstel idd :slightly_smiling_face:

1 like

Shit ik maak mega alpaca nu met de juiste haaknaald en hij wordt medium. En nu wilde ik stiekem al een medium maar dan moet ik voor de mega nog een keer een ander patroon maken. Of zal ik dat nu meteen doen en is 3 maten voor een beest echt belachelijk. Zelf vind ik t wel leuk.

Is het echt een heel ander patroon of gewoon een kwestie van dikker garen en grotere naald?
Bij knuffels let ik vaak niet zo op de maat in het patroon. Maar ik ben ook een luie haker haha

Niet heel ander patroon, alleen groter. Dus zelfde naald en garen maar ipv bv 56 steken 72 ofzo (ik zeg maar wat).

Bij knuffels hoef je er in principe ook niet zo op te letten. Zolang je de juiste naald bij t garen gebruikt komt t altijd wel goed. En ondertussen kan ik bij de meeste dingen ook wel inschatten of iets groot is of klein. En garenkeuze maakt daarbij zo veel uit. Daarom hou ik ook niet zo van katoen, wordt zo klein.

2 likes

Ze woont in België!

Ohhhh die website, ‘breien is de trend’ en dan zo’n pagina uit het jaar 0 haha! Helemaal vergeten dat dit ooit normaal was

2 likes

Ja het is wel echt een pareltje hè

Update: ik heb denk ik de verkeerde kleur gebruikt voor een heel stuk van de gradient maar het verschil is niet te spotten dus ik laat het zo. Had mijn laatste twee draden over beide flossen gelegd om te checken welke ik nou had gebruikt maar hoewel de flossen naast elkaar verschillen van kleur, matcht het losgeknipte draad perfect met beide flossen. :thumbsup:.

Het einde komt in zicht! Ik borduur nu telkens een kleur op. Dat werkt best prettig!

15 likes

@praline Als je toevallig in Antwerpen woont, welkom in mijn bijna-opgerichte-brei-en-haakclub (gewoon met wat vrienden hoor)

3 likes

Heel mooi! Echt perfect gelukt.

2 likes

Wat mooi! Nu vind ik t jammer dat ik niet kan breien

Nee helaas :sob:. Zou anders fijn geweest zijn!

Iedereen kan breien!

1 like

Ja dit is zeker zo! Ik kon eerst alleen maar haken en breien lukte me écht niet. Dacht ik. Maar met wat doorzetten en youtube was mijn eerste echte projectje gelijk een vest voor mijn dochter.

1 like