Iemand al eens sokken gebreid met 6-ply sokkenwol?
Had het net bijna perongeluk besteld, maar ben toch gewoon voor de dunnere sokkenwol gegaan. 
Al lijkt het me wel fijn om een soort slof sokken te breien, lekker warm
Ja ik wil er ook huissokken mee maken.
Het liefst zeg ik m’n baan om en ga nu fulltime borduurder worden. Heb inmiddels 3 van deze tasjes gemaakt maar weet niet wat ik ermee moet hahaha, het kost me zoveel tijd maar love it
Zo leuk!
Heeft iemand weleens een droomdeken gemaakt (haken of breien) met ander garen dan bij zo’n pakket zit? Ik vind de happy van yarn&colours best duur namelijk, lijkt me dat je met een goedkoper garen ook een mooie deken moet kunnen maken.
Wow ik heb daar echt geen geduld voor. Heb je al een tabel gemaakt? Ben ik wel benieuwd naar! 
Ja, van regia. Draag die vaak met slapen!
Heb jij een patroon gevolgd?
Nee ik heb naald 3 mm gebruikt en gemeerderd vanaf de teen tot hoe breed m’n voet ongeveer was. En ik gebruik vaak de fish kiss lips heel (soort short row hak) en daarvoor moet je het aantal steken voor de hak door drie delen. Dus normaal doe ik 60 steken voor een sok dus heb 30 steken op m’n naad waar de hak moet dus gedeeld door 3 dus ik minder tot 10 steken.
Ik heb eerst per twee graden een kleur gekozen.
Via weerstatistieken (print van gemaakt) kijk ik hoeveel graden het was vanaf mijn geboortedag. Temperatuur bepaalt dan welke kleur ik moet gebruiken. Heel leuk om te doen.
Mijn allereerste sok (en breiwerk ooit) is af. Vind het nog best knap gedaan van mezelf, deze wol is door het pluizen echt niet de makkelijkste.
Ik hoef alleen geen 2e te maken, want ik krijg hem niet over mijn hiel heen
Het is dus een Dobby sok 
Vraagje, heb jij dit pakket?
Iris heeft nu korting op borduurpakketten van thea en ik vind deze zoooo mooi maar ben ergens bang dat ik 't te ontmoedigd vindt zo’n groot ding en dat ik 't links laat liggen. Hoe ervaar jij dat?
Ja klopt! Ik vind hem heel leuk en mooi om te maken.
Het lastige eraan is dat je met 1 draadje werkt en dat je veel aan en af moet hechten. Er zijn veel kleuren voor 1 bloem. Ik heb wel een needle organizer gekocht zodat ik sneller kan werken, dat ik niet steeds het draadje weer hoef op te bergen gezien dat ook elke keer tijd kost. Het lijkt of je weinig vooruit komt, daarom maak ik altijd foto’s voor en na.
Ik heb voor nu ook een klein tussendoor werkje omdat het wel een heftig werkje is. Maar het resultaat is het wel waard!
Als je geen geduld heb niet kopen haha.
Edit: beantwoord uiteindelijk je vraag niet eens, voor mij valt de grote wel mee, hiervoor had ik ook een groot werk, maar dan op een andere manier. Nu ik mijn tussendoor werkje bezig ben heb ik toch zin om weer de bloem af te gaan maken.
Maar hij is idd groot.
Goed gedaan hoor!
Zou je de sok met blocken misschien nog een beetje kunnen rekken?
Denk je dat dat nog helpt? Ik krijg hem niet over mijn hiel heen. Dacht al die dingen te bestellen zodat ik dat kan gaan doen/proberen.
Is het echt veel te klein? Dan lukt het niet denk ik. Maar als het nipt is, zou dat wel kunnen lukken.
Toen ik het van voorheen elke keer paste ging hij gewoon aan ook over de hiel tot op gegeven moment de ‘leg’ langer werd…
Kan het sowieso wel proberen natuurlijk

durf er niet aan te beginnen