Omatopic #2

Ik heb eerst per twee graden een kleur gekozen.
Via weerstatistieken (print van gemaakt) kijk ik hoeveel graden het was vanaf mijn geboortedag. Temperatuur bepaalt dan welke kleur ik moet gebruiken. Heel leuk om te doen.

3 likes

Het begin is er, maar die vleugels zijn zo ingewikkeld :joy: durf er niet aan te beginnen

11 likes

Mijn allereerste sok (en breiwerk ooit) is af. Vind het nog best knap gedaan van mezelf, deze wol is door het pluizen echt niet de makkelijkste.
Ik hoef alleen geen 2e te maken, want ik krijg hem niet over mijn hiel heen :pleading_face:

18 likes

Het is dus een Dobby sok :socks:

2 likes

Vraagje, heb jij dit pakket?

Iris heeft nu korting op borduurpakketten van thea en ik vind deze zoooo mooi maar ben ergens bang dat ik 't te ontmoedigd vindt zo’n groot ding en dat ik 't links laat liggen. Hoe ervaar jij dat?

1 like

Ja klopt! Ik vind hem heel leuk en mooi om te maken.
Het lastige eraan is dat je met 1 draadje werkt en dat je veel aan en af moet hechten. Er zijn veel kleuren voor 1 bloem. Ik heb wel een needle organizer gekocht zodat ik sneller kan werken, dat ik niet steeds het draadje weer hoef op te bergen gezien dat ook elke keer tijd kost. Het lijkt of je weinig vooruit komt, daarom maak ik altijd foto’s voor en na.
Ik heb voor nu ook een klein tussendoor werkje omdat het wel een heftig werkje is. Maar het resultaat is het wel waard!

Als je geen geduld heb niet kopen haha.

Edit: beantwoord uiteindelijk je vraag niet eens, voor mij valt de grote wel mee, hiervoor had ik ook een groot werk, maar dan op een andere manier. Nu ik mijn tussendoor werkje bezig ben heb ik toch zin om weer de bloem af te gaan maken.
Maar hij is idd groot.

Goed gedaan hoor!

Zou je de sok met blocken misschien nog een beetje kunnen rekken?

Denk je dat dat nog helpt? Ik krijg hem niet over mijn hiel heen. Dacht al die dingen te bestellen zodat ik dat kan gaan doen/proberen.

Is het echt veel te klein? Dan lukt het niet denk ik. Maar als het nipt is, zou dat wel kunnen lukken.

Toen ik het van voorheen elke keer paste ging hij gewoon aan ook over de hiel tot op gegeven moment de ‘leg’ langer werd…

Kan het sowieso wel proberen natuurlijk

1 like

Dan zou ik het proberen. Je kan een goedkope speelgoedmat kopen en wat speldjes.

1 like

Oh een needle organizer is een goede tip! Ik twijfel zoooo erg. Vind 't ook best wel een bedrag zegmaar, maar krijg je ook wel een gigantisch borduurwerk voor terug… Aaaaah.

1 like

Ja hij is wel prijzig ik had hem toen met veel cadeau bonnen gekocht uiteindelijk waardoor het voor mij wel erg goedkoop werd. Maar als je ziet wat er allemaal in dit en hoeveel langer je mee bezig bent met een ander werk dan komt de prijs wel gewoon overeen.
Ik zou nu de kans pakken :wink:

Mijn telefoon vond het leuk om de kleuren feller vast te leggen dan dat ze zijn. Helemaal prima.
Patroon van Magnus. Aanrader als je net begint!

@Tamara ik zag via iris haar stories dat ze korting heeft inderdaad maar je ook een extra korting nog kon krijgen. dan had je 20 euro korting totaal. Dan zou ik het wel doen als je er zo lang over kan doen, haal je het geld er wel uit! Treat yourself.
Even iris haar stories nog gekeken, de code: theagouverneur10 bij afrekenen gebruiken.

23 likes

Besteld!! Ik ga zaterdag naar een handwerkwinkeltje hier in de buurt die als t goed is de needle organizer verkoopt en dan moet ik eerst mn huidige werkje afmaken en dan kan ik beginnennnnn

@Clancy jaa die korting zag ik idd ook! mooi meegenomen haha. Vind t alsnog een best bedrag maar ja als je nagaat hoeveel uur hier in gaat zitten dan valt t ook wel weer mee haha

4 likes

Jaaa zo leuk!!

Ik ben inmiddels met andere sokken (hopelijk worden dit er wel 2) wol begonnen. En werken met dit wol is al een wereld van verschil, kan gewoon zien wat ik doe met dit garen :sweat_smile: werk nu ook al veel sneller en hij ziet er zoveel netter uit al. Had het vanmiddag pas opgezet…

10 likes

Ik heb er nog eens over nagedacht en ander garen bekeken, maar ik denk dat ik ook voor het pakket ga. Happy heeft ook hele mooie kleuren die ook nog in je interieur kunnen passen. Zaten er voldoende bollen in het pakket of was het krap?

Hier is er eentje op reis.

17 likes

De 2.0 wil ik maken, de gehaakte versie :slight_smile:
Ik neig naar Birch, maar lastig omdat ik niet weet hoe de kleur in het echt uitpakt of shark grey of graphite maar dat is misschien wat saai ofzo. Mijn slaapkamer zelf heeft ook al veel grijstinten.
Welke droomdeken heb jij gemaakt?

1 like

Oh leuk! De 2.0 in birch wil ik ook zo graag doen, ben heel benieuwd hoe het je bevalt.

1 like