Omatopic #2

Ja voor op bed! Ik zag het, 1.15 x 1.65m geeft wolplein aan. Dan zou eigenlijk anderhalf keer zo breed mooier zijn. Of op z’n kant en dan als sprei bij het voeteneind, maar dan lopen de banen net andersom :joy:

Dan heb je winter 2023 wel een mooie deken denk ik :joy:

Edit: maar ik verwacht toch pas dat ik hem over een paar weken bestel haha. Ik wil eerst mijn jenny jacket afhebben en moet van mezelf een paar sokken breien zodat dat garen ook eens op komt.

Nu contouren. Volgende foto is het af en zit het in een lijst (als het past)

28 likes

Met beetje geweld de lijst ingekregen :tipping_hand_woman:

44 likes

Heel knap!

1 like

Eindelijk het meisje met de parel af, dus nu mag ik aan mijn 10 jaren project beginnen :crazy_face: moet het werkje nog een keer strijken en mooi inlijsten, maar weet nog niet of ik 'm in een ring hou of in een ander lijstje

31 likes

Een collega gaat na heel wat jaren weg bij ons. Dus heb deze gemaakt zodat ze t nooit zal vergeten :joy:

50 likes

Wat schattig

1 like

Ik wil ook al tijden een pluizig tompoucekussen maken.

• Doen
  • Niet doen

0 stemmers

1 like

Geweldig :heart_eyes:

1 like

Ik heb gestemd voor niet doen omdat ik denk dat het pluizige de toumpoucevorm niet ten goede komt.

2 likes

Denk dat de kleuren ook wel een dingetje kunnen worden. Dus misschien eerst niet pluizig.

1 like

Nieuw werkje. Verder vandaag allemaal stoffen gewassen/gestreken voor vrij borduren. Zaterdag op vakantie en wil wel wat meenemen (alleen, all-in hotel en haat hotelentertainment haha). Even goed nadenken de komende dagen :grimacing:

17 likes

Vind deze zo gaaf! Zou hem ook willen maken maar de hoeveelheid garen die ik nodig heb ervoor :sweat_smile:

2 likes

Hahaha ja dat was wel ff heftig. Heb gelukkig heel veel kleuren via marktplaats kunnen overnemen. Als ik de nieuwprijs ervoor moest betalen had ik 't niet gedaan.

1 like

Lijkt me echt zo naar dat je dan een kleur vergeet en daar niet kunt kopen. dat zou echt mijn grootste angst zijn :sweat_smile:

Wie kan mij helpen? Ik ben bezig met een mandje te haken. Nou komt er bij het meerderen van de zijkant een hele lelijke streep doorheen:

Ik heb eerst geprobeerd bij het eindigen van een rij eindigen met een halve vaste, dan een losse en de volgende rij haken. Dat werd ook niet mooi. Ik heb bij bovenstaande alleen bij het eindigen een hv gedaan, geen losse. Is het op een manier te voorkomen dat je de streep ziet. Of moet ik dan gewoon echt een ‘lapje’ haken en de twee uiteinden vast aan elkaar naaien?

Dit zijn vasten denk ik? Het mooiste is gewoon rondhaken en niet iedere toer sluiten en opnieuw beginnen. Eigenlijk dus net als je amigurumi zou doen.
Allerlaatste toer sluiten met een paar halve vasten, dan is je bovenkant ook redelijk recht.

1 like

Zit die streep op de plaats waar je meerdert? Dan zou ik proberen om telkens op een ‘andere’ plek te meerderen, dus niet standaard bij elke toer meerderen in bv de 4e vaste, maar bij toer 1 in de 1e vaste, toer 2 in de 4e enz. Wat meer denkwerk, maar dan zitten je meerderingen verspreid en krijg je een egaler effect.
Als iemand hier een handiger trucje voor kent, hoor ik het ook graag.

1 like

Ik zou inderdaad net als wat @PrincessPeach zegt niet de ronde afsluiten maar gewoon doorgaan. Is t een rond mandje of vierkant/rechthoekig? Als t rond is kan je inderdaad doen wat @Mees zegt.

Ik zit zo in de trein :joy:

6 likes