Omatopic #2

Huilen hier. Ben bezig aan een tweede flax en heb een fout gemaakt in het Garter stich gedeelte. Heb het proberen te redden maar het is serieus mislukt.

Denk dat ik helemaal opnieuw ga moeten herbeginnen terwijl het een fout is ineen achttal steken over een tiental rijen. Heb al vanalles geprobeerd maar wordt dus alleen erger.

Stukje uithalen is me ook nog nooit gelukt dus is geen optie.

Lifeline maken!! Even op youtube kijken hoe je hem precies erin moet steken en dan kun je tot daar uithalen.

1 like

Ja dat is tot nu toe dus nooit gelukt. Maar misschien toch nog maar eens proberen. Heb het voor nu even weggelegd.

Ik heb het eens gedaan en toen ging het wel, maar eerst heel youtube afgespeurd tot ik zelfverzekerd genoeg was. Maar op dit punt zou ik denken, anders moet je hem toch uithalen toch? Dan kun je het net zo goed proberen.

1 like

Ja is ook zo!

Geen idee, sorry haha, maar daarom gebruik ik altijd zo’n pen waarvan de strepen verdwijnen bij hitte. Dan kun je 'm even föhnen en dan zijn de lijnen weg. Maar misschien weet iemand anders hier wel hoe dat kan!

Ohhh dat is echt enorm balen. Ik heb ook wel eens stukkem uit moeten halen omdat het me gewoonweg niet lukte het op te lossen… lifeline is wel een heel goed idee!

1 like

Ik ben op 75% van m’n jenny jacket en ik snap het patroon niet meer :weary:
Jammer dat je op zo’n moment toch moeilijk hulp kan vragen ofzo, dan moet er maar net iemand zijn die dat patroon kent.

Vraag het op r/knitting op Reddit? Ik vind dat een heel fijne en behulpzame sub! Er zullen vast wel mensen zijn die het patroon hebben gemaakt en/of je kunnen helpen. :blush:

1 like

Dit bovenste garen, weet je hoe het heet en hoe dik het ongeveer is? Denk dat het precies is wat ik zoek

Het is dmc perle garen in dikte 3. Maar is niet splijtbaar.

1 like

Nee ik hoef het ook niet te splitsen, perfect. Weet ik waar ik op kan zoeken, dankjewel!

2 likes

Ik denk dat het gewoon slecht weer moet zijn om zin in borduren te hebben want ik ben na maanden motivatie zoeken weer eens begonnen!

17 likes

Ik heb vandaag plastic borduurringen gekocht in de hoop dat mijn stof dan ook beter blijft zitten. Met dit weer krijg ik ook weer helemaal mijn motivatie terug! Ik probeer zo veel mogelijk de “stomme” dingen van borduren zo makkelijk mogelijk te maken. Dus printen op solufix ipv overtrekken en hopelijk deze nieuwe ringen om goed strakke stof te houden. Het enige waar ik nog tegenaan loop is dat ik nog nergens echt lekker dikke stof heb gevonden. Ik heb ook een setje van tatasol gemaakt en die stof was zo fijn. Heel dik, niet doorschijnend maar wel makkelijk doorheen te gaan met een naald. Weet iemand of je dat ergens in NL ook kan kopen? Ik kan thuis wel even een foto maken.

Werkje gemaakt voor een vriendin!

21 likes

Foto van fijne stof van tatasol, vrij grof. Zou iemand weten hoe deze stof heet of op welke eigenschappen ik kan zoeken?

!

Ter vergelijking, lichtere stof van Iris waar ik 2 lagen stof nodig heb om niet door te schijnen

!

1 like

Ik heb zoiets gekocht bij de breibrink:

Zo ziet het er van dichtbij uit.

6 likes

Nog Squidgame kijkers hier? :heart_eyes:

10 likes

Haha ik durf nog niet in mn creepy vakantiehuisje. Volgende week maar eens kijken.

1 like

Oh waar heb je de vleermuis needle minder vandaan? :heart_eyes:

1 like