Omatopic #2

Ik heb de droomdeken gehaakt met Julia garen van Zeeman.
Haakt heel fijn en blijft mooi. Ik ben nu op vakantie in het buitenland, kan dus geen foto maken. Ik heb hem in grijs, gebroken wit en in geel gehaakt. 3 dekens dus, ook voor vrienden.

1 like

Ik vind de kleuren die ze daarvan hebben (nu in ieder geval?) iets minder, maar dat scheelt wel in de prijs zeg!
Ik kwam wel deze tegen, lijkt me wel wat om iets mee te maken: https://www.zeeman.com/nl/breigaren-av-000164804.html
Een hele zachte dikke badjas ofzo :joy:

1 like

Ik vind garen van Zeeman heel fijn! Ik brei nu een vest met de Dream garen en het breit echt fijn en ze hebben zulke mooie kleurtjes. Julia is ook echt mooi, heb vorig jaar een paar mutsen en sjaals gebreid.

2 likes

Ik heb dit om herbruikbare water ballonnen mee te haken maar vind het zĂł naar aanvoelen. Krijg serieus al kriebels als ik naar de foto kijk :sweat_smile:

Oh dan is het niet wat ik ervan verwacht :joy: :joy:

Wacht: herbruikbare waterballonnen? Hoe werkt dat dan? :joy:

Een ballon vorm haken, onderdompelen in water en elkaar bekogelen haha. Omdat dat garen zoveel water opneemt is het daar ideaal voor.
Ik was ze dan na het spelen weer en zo kunnen ze er heel de zomer plezier van hebben + er ligt nergens plastic rotzooi zoals bij echte waterballonnen.

11 likes

Haha ik heb gisteravond echt m’n hoofd liggen breken over hoe je het zo kon haken dat het geen water zou lekken :rofl: (een echte ballon)

6 likes

:rofl:

Hoe kan ik het best potloodstrepen verwijderen van een boorduurdoek? Het werkje is af en voordat ik het kan inlijsten moeten eerst de lijnen weg.

Huilen hier. Ben bezig aan een tweede flax en heb een fout gemaakt in het Garter stich gedeelte. Heb het proberen te redden maar het is serieus mislukt.

Denk dat ik helemaal opnieuw ga moeten herbeginnen terwijl het een fout is ineen achttal steken over een tiental rijen. Heb al vanalles geprobeerd maar wordt dus alleen erger.

Stukje uithalen is me ook nog nooit gelukt dus is geen optie.

Lifeline maken!! Even op youtube kijken hoe je hem precies erin moet steken en dan kun je tot daar uithalen.

1 like

Ja dat is tot nu toe dus nooit gelukt. Maar misschien toch nog maar eens proberen. Heb het voor nu even weggelegd.

Ik heb het eens gedaan en toen ging het wel, maar eerst heel youtube afgespeurd tot ik zelfverzekerd genoeg was. Maar op dit punt zou ik denken, anders moet je hem toch uithalen toch? Dan kun je het net zo goed proberen.

1 like

Ja is ook zo!

Geen idee, sorry haha, maar daarom gebruik ik altijd zo’n pen waarvan de strepen verdwijnen bij hitte. Dan kun je 'm even föhnen en dan zijn de lijnen weg. Maar misschien weet iemand anders hier wel hoe dat kan!

Ohhh dat is echt enorm balen. Ik heb ook wel eens stukkem uit moeten halen omdat het me gewoonweg niet lukte het op te lossen
 lifeline is wel een heel goed idee!

1 like

Ik ben op 75% van m’n jenny jacket en ik snap het patroon niet meer :weary:
Jammer dat je op zo’n moment toch moeilijk hulp kan vragen ofzo, dan moet er maar net iemand zijn die dat patroon kent.

Vraag het op r/knitting op Reddit? Ik vind dat een heel fijne en behulpzame sub! Er zullen vast wel mensen zijn die het patroon hebben gemaakt en/of je kunnen helpen. :blush:

1 like

Dit bovenste garen, weet je hoe het heet en hoe dik het ongeveer is? Denk dat het precies is wat ik zoek